DNA:lla tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa
Vuoden 2024 EPSI Rating* -toimialatutkimuksessa DNA:lla on tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat. Tulokset heijastavat DNA:n sitoutumista laadukkaaseen palveluun ja asiakaskokemuksen jatkuvaan kehittämiseen.

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 000 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2024. Tutkimuksessa selvitetään teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle.
Tutkimuksen mukaan DNA:lla on alan tyytyväisimmät puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaat, ja yhtiö keräsikin tasaisesti pisteitä kaikissa osa-alueissa.
“Kehitämme asiakaskokemustamme pitkäjänteisesti ja systemaattisesti asiakkailta saamamme palautteen sekä muulla tavalla keräämämme tiedon pohjalta. Työn tuloksena on asiakkaidemme kasvava tyytyväisyys, joka näkyy paitsi omissa mittareissamme, myös erilaisissa tunnustuksissa. Meille on tärkeää, että täytämme asiakkaidemme odotukset ja siksi on erityisen mukavaa, että olemme kärjessä useammalla osa-alueella”, sanoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan asiakaskokemusjohtaja Niina Metsälä.
Telepalvelut yleisesti Suomessa hyvällä tasolla
Koko toimialan puhelinliittymien kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys oli 73,3. Se nousi viime vuoden 71,4:stä melkein kaksi indeksipistettä. Kuluttaja-asiakkaiden korkein tyytyväisyys oli DNA:lla tuloksella 74,7. EPSI Ratingin tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen olevan osoitus erittäin tyytyväisistä asiakkaista.
- DNA: 74,3
- Telia: 73,5
- Elisa 72,4
”Tutkimuksen mukaan telepalvelujen asiakastyytyväisyys on Suomessa tasaista ja tämä kirittää meitä parantamaan kokemusta ja palveluamme entisestään. Sitoutumisemme korkeaan palvelutasoon ja asiakaskokemuksen jatkuvaan kehittämiseen näkyy siinä, että matkapuhelinliittymien kuluttaja-asiakkaamme ovat tyytyväisimpiä”, Metsälä iloitsee.
Myös yritysasiakkaiden puolella DNA:n pisteet ovat parantuneet viime vuodesta. DNA panostaakin jatkuvasti myös yritysasiakkaidensa asiakaskokemuksen kehittämiseen.
EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.
*) Tutustu tarkempiin EPSI Telekommunikaatio 2024 -tutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/
Lisätietoja medialle
Niina Metsälä, kuluttajaliiketoiminnan asiakaskokemusjohtaja, DNA, puh. 044 044 3250, niina.metsala@dna.fi,
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
Avainsanat
Kuvat
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Päijät-Hämeen hyvinvointialue valitsi DNA:n tietoliikennepalvelujensa toimittajaksi7.5.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
DNA toimittaa Päijät-Hämeen hyvinvointialueelle suljetun tietoliikenneverkon, internetyhteydet sekä lähiverkon palvelut. DNA voitti palvelukokonaisuuden kilpailutuksen kattavalla palvelunhallinnallaan ja laadukkaalla ja laajamittaisella verkollaan.
The Päijät-Häme wellbeing services county has selected DNA as its telecommunication service provider7.5.2025 08:30:00 EEST | Press release
DNA will provide the Päijät-Häme wellbeing services county with a closed telecommunications network, internet connections and LAN services. DNA won the tender for this service package thanks to its comprehensive service management and high-quality, extensive network.
DNA Oyj:n tammi–maaliskuun 2025 liiketoimintakatsaus: Liikevaihto ja kannattavuus kehittyivät suotuisasti6.5.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
DNA:n liiketoimintavuosi 2025 on alkanut myönteisesti. Tammi–maaliskuussa niin liikevaihto, palveluliikevaihto kuin käyttökatekin kasvoivat, kuten myös matkaviestinverkon sekä kiinteän laajakaistan liittymämäärätkin.
DNA Plc’s Business Review for January–March 2025: Favourable developments in both total revenues and profitability6.5.2025 08:30:00 EEST | Press release
DNA's business year 2025 started favourably. Total revenues, service revenue and EBITDA increased in January–March, as did mobile network and fixed broadband subscription volumes.
DNA:n huhtikuun 2025 myydyimmät puhelimet ja älykellot2.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Applen iPhone 13 5G nappasi ensimmäisen sijan sekä kuluttajien että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla huhtikuussa. Apple piti kärkipaikkaa myös käytettyjen puhelinten listalla iPhone 12 5G -mallillaan. Huhtikuun myydyin älykello oli OnePlus Watch 3, ja Xploran mallit olivat puolestaan suosituimpia kellopuhelimia huhtikuussa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme