Lappeenrannan ja Imatran Lidlejä on uudistettu: pikakassat helpottamaan asiointia
Imatran Vuoksenniskan ja Mansikkalan sekä Lappeenrannan Myllymäen ja Leirin Lidl-myymälöihin on asennettu pikakassat. Asiakkaiden toivomat pikakassat mahdollistavat entistäkin sujuvamman ja nopeamman kaupassakäynnin. Kassat on asennettu ketterästi yhden yön aikana niin, että myymälöitä ei jouduttu sulkemaan.

Uudistuksen kokeneista myymälöistä löytyy nykyisin neljä pikakassaa perinteisten kassojen rinnalla.
− Mahtavaa, että olemme saaneet asiakkaiden toivomat pikakassat myös näihin Etelä-Saimaan myymälöihimme! Pikakassa on nopea vaihtoehto erityisesti silloin, kun ostoksia on vähemmän. Pikakassoilla voi kuitenkin hyvin skannailla myös isommatkin ostokset, kertoo myyntipäällikkö Toni Tanninen.
Lidlin pikakassajärjestelmää ja fyysisiä ratkaisuja kehittäessä on periaatteena mahdollisimman mukava, nopea ja helppo asiointi asiakkaalle. Pikakassa-alue on mukavan väljä ja ostoksille on varattu hyvin tilaa. Pikakassoilla voi maksaa myös punalaputetut tuotteet sekä lunastaa pullonpalautuskuitit. Hedelmät ja vihannekset on helppo punnita − tuotteet voi valita kuvallisesta luettelosta tai nimen mukaan aakkosista. Paistopistetuotteet on jaettu suolaisiin ja makeisiin, ja luetteloitu myös aakkosittain. Myös Lidl Plus -kortin skannaaminen onnistuu helposti. Ikärajavalvottuja tuotteita pikakassoilta ei voi ostaa. Täysin alkoholittomia juomia, kuten täysin alkoholittomia oluita, pikakassoilta kuitenkin voi ostaa.
− Olemme saaneet pikakassoistamme asiakkailtamme positiivista palautetta. Kassajärjestelmä koetaan helpoksi ja intuitiiviseksi käyttää. Monet asiakkaista ovat tänä päivänä tottuneita pikakassojen käyttäjiä, ja kannustan kaikkia muitakin rohkeasti kokeilemaan ja piippailemaan ostoksia! Henkilökuntamme on toki myös apuna ja valvoo pikakassoilla, Tanninen kertoo.
Pikakassat eivät vähennä työntekijöiden tarvetta myymälässä ja Lidl tarjoaa jatkossakin asiakkaille mahdollisuuden henkilökohtaiseen palveluun. Henkilökunnalla on keskeinen rooli asiakaspalvelun ja sujuvan myymäläarjen mahdollistamisessa.
Imatran myymälät ovat kokeneet lisäksi uudistuksen myös heviosastolla, joka on päivitetty samanlaiseen ratkaisuun kuin Lappeenrannan myymälöissä. Matalista, tasaisista esillepanoista on luovuttu ja otettu käyttöön hyllymallinen ratkaisu. Aiempia tasossa olevia hyllyjä on kohotettu niin, että niistä on helpompi ottaa tuotteita. Hyllyjä myös on useammassa tasossa. Näin ollen hedelmät ja vihannekset ovat paremmin esillä ja helpommin asiakkaiden saatavilla.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Joka kolmas suomalainen ostaa urheiluvaatteita ruokakaupasta – Lidlin Crivit haastaa markettilaadun ja kalliin treenipukeutumisen21.5.2025 10:00:31 EEST | Tiedote
Suomalaiset shoppailevat mieluusti vaatteita ruokakauppareissun yhteydessä. Nyt Lidl reagoi ilmiöön kokoamalla kaikki myymälöidensä urheilu- ja ulkoiluvaatteet uudistuneen Crivit-brändin alle, ja kannustaa kaikkia liikkumaan. Laadukas urheiluvaatetus on nyt helposti ja edullisesti saatavilla – samalla kun ostetaan maitoa ja leipää.
Lidl tuo kruunuttomat ananakset kaikkiin myymälöihinsä – myy paremmin kuin perinteinen ananas19.5.2025 08:34:17 EEST | Tiedote
Lidl testasi kruunuttomien ananasten myyntiä kolmasosassa myymälöitään kahdeksan viikon ajan. Testijakson tulokset olivat positiiviset, ja asiakkaat ottivat kruunuttoman ananaksen ilolla vastaan. Lidl on päättänyt ottaa kruunuttomat ananakset myyntiin kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään. Kruunuttomassa ananaksessa on niin asiakkaalle kuin ympäristöllekin monia etuja.
Lidlin kotimaiset kanatuotteet saavat uudet pakkaukset – bongasitko jo hyllystä?15.5.2025 08:37:00 EEST | Tiedote
Lidlin oman Kanamestari-tuotesarjan pakkaukset uudistuvat kevään aikana. Uudistuksessa yhtenäistetään tuotesarjan ilmettä ja nostetaan tuotteiden nimet paremmin esiin, jotta tuote on helpompi tunnistaa. Uusia pakkauksia hallitsee keltainen väri, joka näkyy myös myymälöiden kanahyllyn kalustossa.
Erityinen uutuustuote Lidlin paistopisteelle – sateenkaarimunkki juhlistaa yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta14.5.2025 13:02:45 EEST | Tiedote
Lidl tuo myyntiin ajankohtaisen ja kantaa ottavan paistopistetuotteen: sydämenmuotoinen, sateenkaarilipulla koristeltu munkki muistuttaa euroviisujen alla ja pride-viikolla kaikkien oikeudesta olla sellainen kuin on. Lidl on Helsinki Priden pääyhteistyökumppani ja virallinen ruokakauppa.
Lidl ja WWF Suomi aloittivat yhteistyön: kestävän ruokavalion edistämistä ja uusi kosteikko Snappertunaan13.5.2025 13:27:13 EEST | Tiedote
Lidl on solminut yhteistyön WWF Suomen kanssa. Kolmivuotisen yhteistyön tavoitteena on kannustaa suomalaisia kestävämpään ruokavalioon. Lidl myös osallistuu Suomen luonnon ennallistamiseen: Lidl tukee hanketta, jossa rakennetaan uusi kosteikko Snappertunaan ehkäisemään rehevöittävien ravinteiden valumista Itämereen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme