Meikki halutaan nyt tehdä hyvässä valossa – valaistujen meikkipeilien kysyntä on moninkertaistunut
Led-valaistujen meikkipeilien kysyntä on moninkertaistunut kodinelektroniikkaketju Powerin myymälöissä.

Sosiaalinen media, ja kanavista ennen kaikkea TikTok on kasvattanut vahvasti led-valaistujen meikkipeilien tuoteryhmän näkyvyyttä ja sitä kautta myös myyntiä.
“Tuoteryhmä nousi ensimmäisen kerran isosti esille sosiaalisessa mediassa viime vuoden aikana, jonka jälkeen näkyvyys ja sen vauhdittamana myös kysyntä on vain kiihtynyt”, Power Finlandin pienten kodinkoneiden myyntipäällikkö Ari-Pekka Pulkkinen kertoo.
Valaistut meikkipeilit on suunniteltu nimenomaan helpottamaan meikkaamista.
Valaistu meikkipeili luo tasaisen valon ilman varjoja. Tasainen valaisu tuo kasvojen piirteet paremmin esiin, jolloin yksityiskohtien, kuten kulmakarvojen muotoilu tai silmämeikin tekeminen, on helpompaa ja tarkempaa.
Säädettävä värilämpötila mahdollistaa vaihtamisen kylmän ja lämpimän valon sävyn välillä eri tilanteiden mukaan. Kylmä valo on hyvä esimerkiksi päivittäisen toimistomeikin tekoon, kun taas lämmin valo voi auttaa iltameikin optimaalisessa sävytyksessä. Luonnonvaloa jäljittelevä asetus on ihanteellinen meikkaukseen, sillä se näyttää värit tarkasti ja luonnollisesti.
”Led-valaistu meikkipeili tuo aidosti etua kylpyhuoneen tai tavallisen huoneen valaistukseen verrattuna, etenkin näin talviaikaan. Tasainen, portaattomasti säädettävä valaistus auttaa saavuttamaan ammattimaisemman lopputuloksen kotona. Se on tavallaan arjen luksusta kohtuuhintaan”, Pulkkinen selittää ilmiön syytä.
Led-valaistut meikkipeilit ovat tähän mennessä liikkuneet Powerin hyllyistä sitä vauhtia kuin niitä on myymälöihin saatu. Loppuvuodeksi peilejä on tilattu noin kymmenkertainen määrä viime vuoteen verrattuna, jotta saatavuus vastaa kysyntään paremmin.
Vaihtoehtoja löytyy eri tarpeisiin: yhdelle NOOA Glow:n Hollywood-tyylinen peilin kehystä kiertävä valaistus on tärkeintä ja peilin liikuteltavuus plussaa. Toiset kokevat kompaktimman ja kasaan taitettavan NOOA Glare -tuotteen eri kertoimilla suurentavat lisäpeilit tarpeelliseksi lisäominaisuudeksi tarkassa työskentelyssä.
Uusia vaihtoehtoja ovat suurikokoinen NOOA Glam -peili ja matkakokoinen, meikkilaukun ja led-valaistun peilin yhdistävä NOOA Vanity -malli, jonka ansiosta voi meikata optimaalisella valaistuksella helposti missä tahansa.
NOOA-tuotemerkillä on elektroniikkatuotteita eri kauneuden ja terveyden tuoteryhmissä. Power on NOOA-tuotemerkin maahantuoja. Merkkiä myydään Powerin verkkokaupassa ja myymälöissä Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ari-Pekka PulkkinenMyyntipäällikkö, pienet kodinkoneetPower Finland Oy
Puh:+358 40 5664220ari-pekka.pulkkinen@power.fiKuvat





Linkit
Power Finland Oy
Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on lähes 1,5 miljardia euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä aina sama hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on yli 40 Power-myymälää.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Power Finland Oy
Suomalaisten jouluostoskäyttäytyminen on muuttunut: tutkimus paljastaa 4 muutosta ja yllättävän trendin15.12.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Powerin tuore joulututkimus paljastaa, että suomalaisten lahjaostaminen on muuttunut monikanavaiseksi ja joustavaksi. Käytettyjen ja uusien lahjojen yhdistäminen on noussut selväksi trendiksi, ostokset painottuvat viimeisiin päiviin ennen joulua ja lahjoissa suositaan arkea keventäviä laitteita. Kyselyyn vastasi 300 suomalaista marraskuussa 2025.
Nämä 7 teknologialahjaa ovat suomalaisten joulutoivelistan kärjessä8.12.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Suomalaiset valitsevat tänä jouluna lahjoja, joista on iloa ja konkreettista hyötyä arkeen. Powerin tuore joulututkimus paljastaa, että teknologialahjat koetaan “varmaksi valinnaksi”, ja toivelistojen kärjessä korostuvat käytännölliset, arkea helpottavat laitteet. Kyselyyn vastasi 300 suomalaista kuluttajaa marraskuussa 2025.
Powerin Black Week ennätyksellinen: myynti kasvoi lähes 12 % ja robotti-imurien kysyntä tuplaantui3.12.2025 19:26:04 EET | Tiedote
Powerin Black Week -kampanja keräsi tänä vuonna ennätysyleisön, ja kokonaismyynti kasvoi peräti lähes 12 prosenttia viime vuodesta. Myyntitilastot paljastavat selkeät voittajat: kannettavat tietokoneet ja robotti-imurit nousivat suosikeiksi, joista jälkimmäisten myynti tuplaantui. Useat muut tuoteryhmät pitivät pintansa kauneudesta pelaamiseen. Yksittäisistä tuotteista myydyin oli kappalemäärissä mitattuna POINT AFS5T2 -airfryer 49,90 euron kampanjahintaan.
POWER avasi uuden jättimyymälän Raisioon – avajaisissa lähes 10 000 kävijää ja yli 1,4 miljoonan euron myynti3.10.2025 13:33:52 EEST | Tiedote
Torstaina 2.10. Raisioon avattiin uusi POWER+ -konseptin suurmyymälä, joka houkutteli avajaistarjouksillaan paikalle lähes 10 000 asiakasta. Avajaispäivän aikana myyntiä kertyi uudesta myymälästä yhteensä yli 1,4 miljoonaa euroa. Avajaiset jatkuvat tarjouksineen 12.10. saakka.
POWER ja Wolt tuovat pikatoimitukset koko Suomeen – tuotteet asiakkaalle jopa tunnissa1.10.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Elektroniikkaketju POWER ja Wolt ovat aloittaneet yhteistyön, jonka ansiosta POWERin verkkokaupasta tilatut tuotteet voidaan toimittaa asiakkaille jopa tunnin sisällä tilauksesta. Kyseessä on merkittävä askel suomalaisessa elektroniikkatuotteiden verkkokaupassa: nopeiden toimitusten ansiosta tuotteet ovat kuluttajien saatavilla lähes välittömästi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme