Digital Workforce ja Atostek toteuttavat Pohjanmaan hyvinvointialueelle vanhojen asiakastietojen konvertoinnin ja siirron Kelan Kanta -arkistoon

Jaa

Digital Workforce ja Atostek toteuttavat Pohjanmaan hyvinvointialueelle vanhojen erikoissairaanhoidon asiakastietojen konvertoinnin ja siirron Kelan Kanta-arkistoon. Poistuvaan Esko -asiakas- ja potilastietojärjestelmään kohdistuva projekti toimitetaan hyvinvointialueelle, 2M-IT:n kautta, Digital Workforcen ja Atostekin tuottamana SaaS-palveluna. 

2M-IT Oy hankki aiemmin keväällä Digital Workforcen ja Atostekin Kanta-siirtopalvelun osaksi omaa tuotantoaan, jonka loppuasiakkaita ovat Varsinais- Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueet. Pohjanmaan hyvinvointialueella nyt alkava hanke on ensimmäinen 2M-IT:n alihankintasopimuksen puitteissa toteutettava tiedonsiirtoprojekti.

“Jotta vanhoista järjestelmistä ja näihin liittyvistä kustannuksista päästään eroon on tärkeää, että arkistoitavat tiedot siirretään nopeasti ja virheettömästi Kelan palveluun. Olemme tyytyväisiä saadessamme tukeutua asiassa kokeneisiin kumppaneihin, joiden avulla tiedonsiirto voidaan toteuttaa laadukkaasti. Odotamme vastaavien hankkeiden lisääntyvän lähitulevaisuudessa säästötavoitteiden ajamana”, kertoo 2M-IT:n toimitusjohtaja Jari Nevalainen.

"Yhteistyö Pohjanmaan hyvinvointialueen, Atostekin ja 2M-IT:n kanssa on sujunut erinomaisesti ja odotamme innolla uuden projektin alkua. Atostekin kanssa tuotettu palvelumme perustuu ohjelmistorobotiikkaan ja pilviteknologiaan. Se on tehokas ja lähdejärjestelmäriippumaton ratkaisu, jonka kautta olemme siirtäneet Kantaan jo lähes kaksi miljoonaa asiakirjaa Suomen sosiaali- ja terveydenhuollon poistuvista järjestelmistä", sanoo Digital Workforcen toimitusjohtaja Jussi Vasama.

"Pohjanmaan hyvinvointialueella alkava tiedonsiirtohanke on ensimmäinen 2M-IT:n kautta toimitettava alihankintaprojektimme. Olemme iloisia, että 2M-IT:n asiakasorganisaatiot ovat ottaneet palvelun nopeasti käyttöön, ja että voimme Kanta-siirtojen johtavana asiantuntijana auttaa yhä useampia hyvinvointialueita siirtämään arkistoitavat tiedot Kantaan", toteaa Miika Parvio, Atostekin ERA-palveluiden liiketoimintajohtaja.


Lisätietoja:

Marja Heikkinen, Asiakkuuspäällikkö, Digital Workforce
marja.heikkinen@digitalworkforce.com

Avainsanat

Tietoja Digital Workforcesta

Digital Workforce Services Oyj  on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten hoitohenkilöstön tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn7.5.2025 10:00:00 EEST | Tiedote

Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn Lehdistötiedote 7.5 2025 klo 10.00 Digital Workforce Services Oyj, globaali liiketoimintaprosessien automaation edelläkävijä, julkisti tänään Agent Workforce -ratkaisun, joka koostuu useista tehtäväkohtaisista tekoälyagenteista. Nämä agentit on tuotteistettu hallinnoimaan vakuutusten korvausprosesseja aina vahingon ensimmäisestä ilmoituksesta lopulliseen korvauspäätökseen. Agent Workforce -ratkaisun ensimmäinen vaihe keskittyy sairausvakuutuskorvauksiin, joihin liittyy tyypillisesti runsaasti manuaalisia työvaiheita dokumenttien tulkinnassa, kuten lääkärinlausuntojen ja vakuutusehtojen vertailua. Agent Workforce -ratkaisun on tarkoitus laajentua tulevaisuudessa useisiin eri vakuutuslajeihin. Uusi ratkaisu nojaa Digital Workforcen kymmenvuotiseen vakuutusalan automaatiokokemukseen sekä uusimpaan tekoälyteknologiaan. Tiimi älykkäitä agentteja tulkitsee sähköpo

Digital Workforce launches Agent Workforce – AI-powered specialist agents that reinvent General Insurance claims7.5.2025 10:00:00 EEST | Press release

Digital Workforce launches Agent Workforce – AI-powered specialist agents that reinvent General Insurance claims Press release May 7, 2025 10:00 AM EEST Digital Workforce Services Plc, a global leader in business-process automation, today unveiled Agent Workforce, a portfolio of specialised AI agents purpose-built to manage General Insurance claims - from first notification of loss through to final settlement. The initial launch of Agent Workforce focuses on medical insurance claims that are typically full of manual steps to infer and analyse unstructured data inputs like doctor’s notes and medical records. Subsequent evolution of the Agent Workforce aims to generalise the capability across multiple General Insurance lines. Drawing on Digital Workforce’s decade of insurance automation experience, the new Agent Workforce team of digital workers converts unstructured data, validates coverage, detects fraud, and settles claims autonomously, freeing adjusters to focus on complex, empathic

Digital Workforce Services Oyj UiPath Agentic Automation Fast Track -kumppaniksi6.5.2025 15:30:14 EEST | Tiedote

Digital Workforce Services Oyj UiPath Agentic Automation Fast Track -kumppaniksi Lehdistötiedote Helsinki, 6.5.2025 klo 15.30 Digital Workforce Services Oyj :lle on myönnetty UiPath Agentic Automation Fast Track Partner -kumppanin status. Tämä tunnustus myönnetään valituille UiPath-kumppaneille, jotka ovat saaneet UiPathilta varhaisen pääsyn ja koulutusta agentic automation -toiminnallisuuksista, tunnistaneet asiakkaille käyttötapauksia ja skenaarioita, joissa agentit voivat auttaa kokonaisvaltaisessa prosessiautomaatiossa sekä osallistuneet UiPathin agenttiautomaatioratkaisujen jatkokehitykseen. UiPath Agentic Automation Fast Track Partners on osoitus UiPath-kumppaneiden erinomaisesta sitoutumisesta orkestroidun automaatiokokonaisuuden toimittamiseen asiakkaille yhdistämällä tekoälyagentteja, robotteja, ihmisiä, tekoälymalleja ja muita työkaluja kokonaisliiketoimintaprosesseissa (end-to-end). Organisaatiot ovat jo pitkään kääntyneet robottien puoleen toistuvien tietotyön tehtävien aut

Digital Workforce Services Plc recognized as a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner6.5.2025 15:30:14 EEST | Press release

Digital Workforce Services Plc recognized as a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner Press release,Helsinki, Finland, 6 May, 3.30 PM EEST 2025 Digital Workforce Services Plc today announced it has been honored with a badge of distinction for being a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner. This recognition is granted to select UiPath partners that have received early access and training in agentic automation capabilities from UiPath, that have identified use cases and scenarios for customers where agents can help augment end-to-end process automation, and that have contributed to further development of UiPath agentic automation solutions. The badge of distinction for UiPath Agentic Automation Fast Track Partners demonstrates an outstanding commitment from UiPath partners to deliver an orchestrated enterprise for customers through a combination of AI agents, robots, people, AI models and other tools to orchestrate and automate end-to-end enterprise processes. People have lon

Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle28.4.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle Lehdistötiedote 28.4.2025 klo 08:00 Digital Workforce Services Oyj käynnistää strategisen migraatiohankkeen, jossa yhden sen suurimman pohjoismaisen vakuutusasiakkaan ohjelmistorobotiikan (Robotic Procss Automation, RPA) automaatioiden portfolio siirretään aiemmasta RPA-teknologiasta UiPathiin yhtiön moniteknologiselle Outsmart-pilvipalvelualustalle. Uuden teknologian odotetaan lisäävän suorituskykyä, ylläpidettävyyttä ja skaalautuvuutta kymmenissä kriittisissä prosesseissa. Migraatiohankkeen on määrä kestää noin 12 kuukautta tästä kuusta alkaen. Alustamigraation lisäksi projekti on suuri edistysaskel automaatioiden modernisoinnissa. Monet nykyisistä automaatioista ovat olleet käytössä vuodesta 2017 lähtien, eivätkä ne enää vastaa nykypäivän parhaita käytäntöjä tai hyödynnä automaatioteknologioiden uusimpia ominaisuuksia. Projektin tuloksena asiakkaalle rakentuu uusi automaatioperusta,

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye