Lidl Suomi

Lidl purki vegehyllyt

Jaa

Kasvisruoan suosio on noususuhdanteessa ja ravitsemussuositusten mukaan ruokavaliota tulisi muuttaa kasvipainotteisempaan suuntaan. Lidlissä erilliset vegehyllyt poistettiin, jotta yhä useampi kaupassakävijä tarttuisi kasvipohjaisiin tuotteisiin. Jatkossa vegetuotteet löytyvät kaupasta muiden tuotteiden joukosta.

Vegehyllystä löytyneet kasvispyörykät löytyvät nykyään lihapullien vierestä.
Vegehyllystä löytyneet kasvispyörykät löytyvät nykyään lihapullien vierestä.

Vihreäreunainen näkyvästi merkitty vegehylly on ollut Lidlissä asioiville tuttu näky. Viime syksynä Lidl testasi vegehyllyjen poistoa kuudessa myymälässä ja nyt vegehyllyistä on päätetty luopua kokonaan. Kasvipohjaiset tuotteet on siirretty omasta hyllystään muiden tuotteiden sekaan. Miksi näin? 

– Vegetuotteita aktiivisesti käyttäville asiakkaille tuotteiden nappaaminen vegehyllystä on helppoa, mutta monet muut ohittavat hyllyn vanhasta tottumuksesta eivätkä näin tule tutustuneeksi kasvipohjaisiin tuotteisiin. Kasvipohjaiset tuotteet eivät kuulu erikoisruokavalioon, vaan kaikille, ja kun ne löytyvätkin ennestään tuttujen tuotteiden vierestä, niihin on helpompi tarttua, kertoo valikoiman vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg

Jatkossa esimerkiksi kasviproteiinit löytyvät kaupasta vastaavien lihaproteiinien kanssa samasta paikasta. Uuden hyllysijoittelun tarkoituksena on, että kasvipohjaiset tuotteet ovat paremmin esillä isommille asiakasryhmille ja näin tuotteet löytävät paremmin tiensä uusien asiakasryhmien ostoskoreihin. Kiinnostus vegetuotteita kohtaan on kasvussa ja uusissa kansallisissa ravitsemussuosituksissakin suositellaan kasvipainotteista ruokavaliota. Lidlin teettämän tutkimuksen mukaan moni aikoo viilata ruokavaliotaan ja 29 % vastaajista aikookin lisätä kasviproteiineja ruokavalioonsa. Miten kasvipohjaiset tuotteet jatkossa löytää kaupasta? 

– Haluamme, että vegehyllyistä tutut tuotteet löytyvät jatkossakin helposti uusista hyllypaikoista huolimatta. Siksi lisäämme hyllypaikkaa vaihtaneille kasvipohjaisille tuotteille toistaiseksi vihreäreunaisen hintakyltin, jonka avulla ne on helppo bongata, Kvissberg vinkkaa. 

Vihreät hintakyltit saapuvat myymälöihin tammikuun aikana. Korostetut hintakyltit ovat ennestään tuttuja Lidlin hedelmä- ja vihannesosastolta, jossa kotimaisilla tuotteilla on Suomen lipulla varustettu sininen hintakyltti.  

Vegehyllyjen poisto liittyy Lidlin kestävän ruokavalion ohjelmaan, jossa halutaan kannustaa asiakkaita ympäristön ja terveyden kannalta kestävämpiin vaihtoehtoihin. Lidlin tavoitteena on tuplata kasviproteiinien osuus myynnistä 10 prosentista 20 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Lidl-lenkkarit saavat haastajan – Lidl-clogsit ovat tämän kesän ykköskengät2.6.2025 15:14:00 EEST | Tiedote

Lidlin uusi kesämallisto tarjoaa värikkään asun Suomen vaihtelevaan kesäsäähän, niin festareille kuin mökille. Mallistosta löytyy kesän ehdottomat luottokengät, Lidl-clogsit sekä sadeviitta, reppu, urheilusukat, sandaalit ja juomapullo. Festarikesän pelastava mallisto tulee myyntiin eräluontoisena Lidleihin 5.6. alkaen*. Aiemmat Lidl-brändätyt vaatteet ja asusteet ovat olleet asiakkaiden suursuosikkeja.

Vegeviikko tuo kasvisvaihtoehdot grilliin ja arkeen – Lidl ravistelee kasvisruoan erityisruokavalioleimaa26.5.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Lähes kolmasosa suomalaisista aikoo lisätä kasviproteiinien käyttöä tänä vuonna*. Lidl haluaa hälventää kasvisruoan erityisruokavalioleimaa ja tavoittelee kasviproteiinien myynnin tuplaamista vuoteen 2030 mennessä. Osana tavoitettaan Lidl käynnistää jälleen vegeviikon, jonka valikoimassa näkyvät erityisesti asiakkaiden toivomat grillattavat kasvisvaihtoehdot.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye