Kanta-Hämeen keskussairaala laajentaa itseilmoittautumista yhdeksälle uudelle poliklinikalle tehokkuuden parantamiseksi
Kanta-Hämeen keskussairaala on ottanut käyttöön itseilmoittautumisen laajennuksen yhdeksällä uudella poliklinikalla tehostaakseen asiakaskokemusta ja hoitoprosesseja. Muutos tukee siirtymää Assi-sairaalaan vuonna 2026, jossa ilmoittautumista kehitetään edelleen. Järjestelmä helpottaa asiakkaiden liikkumista ja vähentää odotusaikoja.

Kanta-Hämeen keskussairaalassa Hämeenlinnassa otetaan tänään torstaina 27.3.2025 käyttöön itseilmoittautumisen laajennus, jossa yhdeksän uutta poliklinikkaa siirtyy automaattipohjaiseen itseilmoittautumiseen. Uuden käytännön myötä suurin osa sairaalan poliklinikoista hyödyntää nyt sähköistä ilmoittautumista.
– Kyseessä on merkittävä toiminnanmuutos, joka vie meitä eteenpäin kohti tulevan Assi-sairaalan toimintamalleja. Samalla kehitämme asiakaskokemusta ja sujuvoitamme hoitoprosesseja jo nyt, sanoo projektikoordinaattori Juha Kekäläinen, joka toimii tässä käyttöönotossa tilaajan vastaavana projektipäällikkönä.
Järjestelmä mahdollistaa asiakkaalle itsenäisen ilmoittautumisen hänen saapuessa vastaanotolle. Samalla käyttöön on otettu infonäyttöjä, joiden avulla asiakkaan on helpompi löytää oikea odotusaula ja vastaanottava huone. – Asiakkaalle tämä tuo joustavuutta ja läpinäkyvyyttä. Tavoitteena on sujuvoittaa hoitoon pääsyä, vähentää odotusaikoja ja helpottaa liikkumista etenkin silloin, kun vastaanottokäynti sisältää useita ajanvarauksia, Kekäläinen kertoo.
Uusi käytäntö on otettu käyttöön muun muassa seuraavilla yksiköillä:
Sydänsairaala, neurologian poliklinikka, silmäpoliklinikka, keuhkopoliklinikka, sisätautien poliklinikka, lasten ja nuorten poliklinikat, dialyysi, munuaispoliklinikka ja infektiopoliklinikka. Fysiatria, palliatiivinen yksikkö ja päiväsairaala liittyvät mukaan huhtikuun aikana.
Itseilmoittautumisen laajentaminen tukee valmistautumista vuoden 2026 aikana tapahtuvaan muuttoon Ahveniston Assi-sairaalaan, jossa ilmoittautuminen tullaan toteuttamaan entistä kehittyneemmässä muodossa. – Assissa hyödynnämme vieläkin pidemmälle vietyä mallia, jossa korostuvat opastusratkaisut ja asiakaslähtöisyys. Nyt toteutettava muutos antaa meille arvokasta kokemusta tulevaa varten, Kekäläinen sanoo.
Yhteyshenkilöt
Juha KekäläinenProjektikoordinaattori / Tilaajan vastaava projektipäällikkö
Puh:040 481 9928juha.kekalainen@omahame.fiKuvat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Palveluverkkomuutosten toimeenpano etenee suunnitellusti Oma Hämeessä8.5.2025 16:32:25 EEST | Tiedote
Lähipalvelumallin kokeilusta Tammelassa on saatu ensimmäisiä havaintoja.
Oma Häme suunnittelee paloasemien ostoa Hämeenlinnan kaupungilta8.5.2025 11:49:54 EEST | Tiedote
Aluehallitus käsittelee asiaa maanantaina 12. toukokuuta.
Aluehallitus hyväksyi ikäihmisten hyvinvointisuunnitelman sekä järjestöyhteistyön asiakirjan5.5.2025 16:31:24 EEST | Uutinen
Kiinteistöjärjestelyt Riihimäen kaupungin kanssa palautettiin valmisteluun.
Oma Häme julkaisi ensimmäisen sosiaalihuollon digipolkunsa – tukee työnhakijoita matkalla kohti työelämää5.5.2025 13:40:11 EEST | Tiedote
Oma Häme on tänään 5. toukokuuta julkaissut uuden, työhön ja koulutukseen suuntaavan digipolun, joka tarjoaa työnhakijoille konkreettista tukea matkalla kohti työllistymistä tai opintoja. Kyseessä on Oma Hämeen ensimmäinen sosiaalihuollon digipolku, ja sen tavoitteena on vahvistaa asiakkaiden omaehtoista työllistymistä sekä lisätä heidän valmiuksiaan hyödyntää digitaalisia palveluja työnhaussa. Polku kohti aktiivista työnhakua Digipolku tukee asiakkaita löytämään omat motivaation lähteensä ja asettamaan henkilökohtaisia tavoitteita. Asiakas saa viikoittain suunniteltuja ohjeita ja neuvoja, jotka ohjaavat kohti työelämää, koulutusta tai esimerkiksi työkokeilua. Yhteistyö ammattilaisen kanssa jatkuu digipolun aikana, ja asiakas voi viestitellä ohjaajan kanssa turvallisesti palvelun kautta. Digipolun hyödyt asiakkaalle: - Aktivoi ja tukee omatoimisessa työnhaussa - Auttaa rakentamaan selkeän suunnitelman työllistymisen edistämiseksi - Rohkaisee ottamaan vastuuta omasta työllistymispolusta
Asukasvuokrien tarkistusajankohdasta on lähtenyt virheellistä tietoa asiakkaille2.5.2025 12:07:28 EEST | Uutinen
Asukkaiden ei tarvitse tehdä mitään, Oma Häme korjaa asian.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme