Tekoälyosaaminen on vuoden 2025 tärkein taito markkinointialalla
Kilpailu asiakkaista ei ratkea tiimien koossa, vaan osaamisessa: yksi älykäs ja teknologian taitava freelancer voi tänä päivänä tehdä sen, mihin ennen tarvittiin kokonainen markkinointitoimisto.

Vielä hetki sitten tilanne oli se, että isoin markkinointitoimisto (advertising agency) oli kukkulan kuningas. Nyt tilanne on kääntynyt päälaelleen, sillä vuonna 2025 yksittäinen osaaja voi rakentaa, testata ja skaalata markkinointikampanjoita sellaisella tehokkuudella, johon perinteiset toimistot eivät kykene vastaamaan. Tekoäly ja teknologia ovat tasoittaneet markkinoinnin pelikentän – enää ei tarvita suurta tiimiä, vaan ainoastaan oikeat työkalut ja osaaminen.
Yksi osaaja, monta roolia – tekoäly muuttaa työnkuvat
Tekoäly ei vie työpaikkoja – se muuttaa työn luonteen. Yksittäinen markkinoinnin ammattilainen voi tänä päivänä hyödyntää teknologiaa tavalla, joka tekee hänestä sekä sisällöntuottajan, data-analyytikon, kampanjastrategin että mainonnan optimointikoneen. Aiemmin nämä roolit vaativat erikoistuneen tiimin, mutta nyt työkalut kuten ChatGPT, Dall-e sekä muut tekoälyllä terästetyt alustat mahdollistavat kaiken tämän yhdeltä työpöydältä – jopa yhdeltä henkilöltä. Lopputuloksena syntyy nopeampia, tarkemmin kohdennettuja ja kustannustehokkaampia kampanjoita kuin koskaan aiemmin.
Vaikka tekoäly tekee rutiineista automaattisia ja työprosesseista tehokkaampia, se ei kuitenkaan vielä korvaa inhimillistä näkemystä, empatiaa ja luovaa ajattelua. Parhaimmillaankin teknologia on siis taitavan ammattilaisen jatke, ei hänen korvikkeensa. Tämä on kuitenkin asia, joka korostaa taitavan freelancerin valintaa markkinointitoimiston ohi vielä entisestäänkin.
Tehoa, tarkkuutta, tuloksia
Asiakkaan roolissa toimiville yrityksille tekoälyosaajan kanssa työskentely tarkoittaa ennen kaikkea tehokkuutta. Kampanjoita saadaan käyntiin nopeammin, sisältöä tuotetaan enemmän ja samalla tarkkuus sekä laatu parantuvat.
Tulokset puhuvat yksinkertaisesti puolestaan. Tekoälyä hyödyntävät markkinointimallit johtavat usein parempaan ROI:hin, lyhyempään asiakashankinnan sykliin ja vahvempaan asiakassitoutumiseen. Forbesin mukaan yritykset, jotka hyödyntävät tekoälyä markkinoinnissaan ovat raportoineet jopa 50 %:n kasvun ROI:ssa. Harvard Business Review puolestaan raportoi, että tekoälyä hyödyntävät yritykset pystyvät lyhentämään asiakashankinnan sykliä jopa 60 %
Markkinoinnin tulevaisuus on jo täällä – onko sinun yrityksesi valmis?
Tekoälyosaaminen ei ole enää vain kilpailuetu – se on edellytys menestyksekkäälle markkinoinnille vuonna 2025. Yksi osaava ammattilainen voi tehdä enemmän, nopeammin ja tarkemmin kuin moni perinteinen tiimi, kun työkalut ovat hallussa. Yrityksille tämä tarkoittaa parempia tuloksia, pienemmillä resursseilla. Nyt onkin oikea hetki päivittää markkinointimallit ja yhteistyökumppanuudet aikakauden vaatimalle tasolle.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Samuli SavukoskiInfinity Grow Oy
Puh:+358 45 783 317 73info@infinitygrow.fiLinkit
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Infinity Grow Oy
Isojen vakuudettomien lainojen suosio näyttää kasvavan myös vuonna 202513.6.2025 19:42:44 EEST | Tiedote
Suomessa kulutusluottojen markkina on muuttunut radikaalisti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Enää eivät pikalainat jyllää, vaan yhä useampi hakee kymmenien tuhansien eurojen vakuudettomia lainoja, joiden maksuajat voivat venyä jopa kahteenkymmeneen vuoteen.
Kodin remontit ja lomamatkat nostavat lainakysyntää kesäkuussa11.6.2025 10:49:00 EEST | Tiedote
Kesäkuu on yksi vilkkaimmista kuukausista kulutusluottojen hakemisessa. Lainavertailija.comin mukaan erityisesti kodin remontit ja kesälomamatkat nousevat esiin lainahakemusten käyttötarkoituksissa.
Uusi sääntely kiristää kulutusluottojen riskienhallintaa 1.6.2025 alkaen10.6.2025 10:08:39 EEST | Tiedote
Finanssivalvonta on julkaissut uudet määräykset ja ohjeet kuluttajaluottojen riskienhallintaan. Tarkoituksena on ehkäistä ylivelkaantumista ja ohjata luotonantoa vastuullisempaan suuntaan.
Korkojen lasku vauhdittaa lainojen kilpailuttamista ja mobiilihakemusten osuus kasvaa vuosi vuodelta9.6.2025 18:37:30 EEST | Tiedote
Euribor-korkojen toista vuotta jatkunut lasku on aktivoinut suomalaisia kilpailuttamaan lainojaan entistä aktiivisemmin. Yhä useampi kotitalous myös hoitaa koko lainaprosessin mobiililaitteella.
Korkotason lasku kasvattaa lainanottajan liikkumavaraa5.6.2025 08:38:47 EEST | Tiedote
Korkojen lasku on tuonut helpotusta suomalaisten velallisten arkeen ja samalla avannut mahdollisuuksia suurempiin lainoihin samoilla tuloilla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme