Lidl Suomi

Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita

Jaa

Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Lidl tuo myyntiin 87 prosenttia lihaa sisältävän Urho-makkaran.
Lidl tuo myyntiin 87 prosenttia lihaa sisältävän Urho-makkaran.

Makkara kuuluu olennaisena osana suomalaisten kesään: sitä grillataan ja nautitaan nuotiolla. Kysyttäessä grillisuosikkia on makkara selvä voittaja: makkara on 32 prosentille grillin tärkein tuote, ja toisella sijalla on kana 17 prosentilla. Jaetulla kolmannella sijalla on naudanliha, sianliha ja halloumi, joista jokainen on 10 prosentille grillin tärkein tuote. 

Lidlin hyllyiltä löytyy tänä kesänä useita juustoisia makkaroita yhdistettynä eri makuihin. Makumakkaroiden lihapitoisuus on pääasiassa 72 prosenttia. Lihaisimmat makkarat ovat tänä kesänä Urho-makkara, jossa on lihaa 87 prosenttia sekä tulinen chili-makkara, jossa lihaa on 88 prosenttia.

– Juustoiset makkarat maistuvat suomalaisille, joten tuomme niitä tähän kesään useassa eri maussa. Juustojen makupareina maistuvat eri mausteet kuten valkosipuli ja jalapeno, jotka tuovat särmää täyteläiseen juustoon. Maksimaalista lihapitoisuutta kaipaavalle nappivalinta on tulinen suomalaisesta lihasta valmistettu Urho-makkara. Veikkaan Urhostamme kesän 2025 hittimakkaraa, kertoo Lidlin makkaroiden valikoimapäällikkö Siiri Oivanen

Kaikki Lidlin makkarat on valmistettu Suomessa ja ne ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.

Lisätietoja ja tuotenäytteet medialle: media@lidl.fi, 09 23456400

*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kyselyyn, johon on vastannut yli tuhat suomalaista kuluttajaa. Vastaukset on kerätty maaliskuussa 2025. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.

Lidlin kesän 2025 uutuusmakkarat

Urho tosi lihaisa

3,35 € | 400 g | Lihapitoisuus 87 % (kotimaista lihaa)

Sulava sulatejuusto-chili

2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 65 %

Särmikäs cheddar-jalapeno

2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %

Edelliskesän paluun tekevät hitit: 

Polttava tulinen chili

2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 88 %

Railakas sinihomejuusto-valkosipuli

2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %

Juustoinen emmental-paprika

2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %

Paahteinen pekoni-paahdettu sipuli

2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Lataa
3,35 € | 400 g | Lihapitoisuus 87 % (kotimaista lihaa)
3,35 € | 400 g | Lihapitoisuus 87 % (kotimaista lihaa)
Lataa
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Lataa
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Lataa
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 65 %
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 65 %
Lataa
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 88 %
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 88 %
Lataa
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Lataa

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Joka kolmas suomalainen ostaa urheiluvaatteita ruokakaupasta – Lidlin Crivit haastaa markettilaadun ja kalliin treenipukeutumisen21.5.2025 10:00:31 EEST | Tiedote

Suomalaiset shoppailevat mieluusti vaatteita ruokakauppareissun yhteydessä. Nyt Lidl reagoi ilmiöön kokoamalla kaikki myymälöidensä urheilu- ja ulkoiluvaatteet uudistuneen Crivit-brändin alle, ja kannustaa kaikkia liikkumaan. Laadukas urheiluvaatetus on nyt helposti ja edullisesti saatavilla – samalla kun ostetaan maitoa ja leipää.

Lidl tuo kruunuttomat ananakset kaikkiin myymälöihinsä – myy paremmin kuin perinteinen ananas19.5.2025 08:34:17 EEST | Tiedote

Lidl testasi kruunuttomien ananasten myyntiä kolmasosassa myymälöitään kahdeksan viikon ajan. Testijakson tulokset olivat positiiviset, ja asiakkaat ottivat kruunuttoman ananaksen ilolla vastaan. Lidl on päättänyt ottaa kruunuttomat ananakset myyntiin kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään. Kruunuttomassa ananaksessa on niin asiakkaalle kuin ympäristöllekin monia etuja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye