Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Makkara kuuluu olennaisena osana suomalaisten kesään: sitä grillataan ja nautitaan nuotiolla. Kysyttäessä grillisuosikkia on makkara selvä voittaja: makkara on 32 prosentille grillin tärkein tuote, ja toisella sijalla on kana 17 prosentilla. Jaetulla kolmannella sijalla on naudanliha, sianliha ja halloumi, joista jokainen on 10 prosentille grillin tärkein tuote.
Lidlin hyllyiltä löytyy tänä kesänä useita juustoisia makkaroita yhdistettynä eri makuihin. Makumakkaroiden lihapitoisuus on pääasiassa 72 prosenttia. Lihaisimmat makkarat ovat tänä kesänä Urho-makkara, jossa on lihaa 87 prosenttia sekä tulinen chili-makkara, jossa lihaa on 88 prosenttia.
– Juustoiset makkarat maistuvat suomalaisille, joten tuomme niitä tähän kesään useassa eri maussa. Juustojen makupareina maistuvat eri mausteet kuten valkosipuli ja jalapeno, jotka tuovat särmää täyteläiseen juustoon. Maksimaalista lihapitoisuutta kaipaavalle nappivalinta on tulinen suomalaisesta lihasta valmistettu Urho-makkara. Veikkaan Urhostamme kesän 2025 hittimakkaraa, kertoo Lidlin makkaroiden valikoimapäällikkö Siiri Oivanen.
Kaikki Lidlin makkarat on valmistettu Suomessa ja ne ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.
Lisätietoja ja tuotenäytteet medialle: media@lidl.fi, 09 23456400
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kyselyyn, johon on vastannut yli tuhat suomalaista kuluttajaa. Vastaukset on kerätty maaliskuussa 2025. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Lidlin kesän 2025 uutuusmakkarat
Urho tosi lihaisa
3,35 € | 400 g | Lihapitoisuus 87 % (kotimaista lihaa)
Sulava sulatejuusto-chili
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 65 %
Särmikäs cheddar-jalapeno
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Edelliskesän paluun tekevät hitit:
Polttava tulinen chili
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 88 %
Railakas sinihomejuusto-valkosipuli
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Juustoinen emmental-paprika
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Paahteinen pekoni-paahdettu sipuli
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Veikö lokki jäätelösi? Lidl vastaa kesäriesaan Lokkivakuutuksella4.7.2025 13:15:31 EEST | Tiedote
Joka kolmas Lidlin kyselyyn vastanneista on nähnyt, kun lokki nappaa eväät suoraan kädestä. Lähes joka viides on kokenut saman omakohtaisesti. Lidl päätti tarttua tähän kesäiseen riesaan tuomalla Helsingin Kolmen sepän aukiolle Lokkivakuutuspisteen, josta lokin viemän jäätelön tilalle saa uuden.
Lidl avasi 13 uutta outlet-osastoa käyttötavaroille eri puolille Suomea2.7.2025 15:26:19 EEST | Tiedote
Kesäkuussa Lidl toi 13 myymäläänsä uudet pop-up-outletit, jotka tarjoavat laajan valikoiman käyttötavaroiden loppueriä jopa 30–70 prosentin alennuksella. Uudet osastot ovat osa Lidlin myymäläkonseptin kehittämistä, jossa panostetaan entistä enemmän ostamisen helppouteen, monipuoliseen valikoimaan ja asiakkaiden toiveisiin.
Lidleissä tehtiin toukokuun aikana ennätysmäärä muovikassittomia ostoksia25.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Toukokuussa yli 77 prosenttia ostoskerroista ei sisältänyt muovikassia. Muovikassin hinnankorotus näyttää kannustaneen oman kassin käyttöön, sillä muovikassittomien ostosten määrä on kasvanut helmikuusta toukokuun loppuun tasaisesti joka viikko. Lidl jatkaa työtä muovijätteen vähentämiseksi yhdessä koko alan kanssa.
Juhannusviikolla Lidlistä ostetaan makkaraa jopa nelinkertainen määrä19.6.2025 11:55:00 EEST | Tiedote
Juhannus on kesän suurin ruokajuhla, ja sen viettoon liittyy vahvasti yhdessäolo, grillaus ja kesäherkut. Lidlin kuluttajakysely paljastaa, että kesägrillistä löytyy useimmiten makkaraa, kanaa ja tuoreita kasviksia. Makkaran myynti jopa nelinkertaistuu juhannusviikolla, mutta myös kasviksia ja kasvipohjaisia grillattavia ostetaan enemmän.
Lidleissä juhannuksen alla pidennetyt aukiolot – näillä vinkeillä juhannusostoksille18.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Juhannus on yksi ruokakaupan suurimmista sesongeista. Lidlit palvelevat asiakkaita koko juhannuksen, ja useimmat myymälät ovat keskiviikkona ja torstaina auki pidennetyin aukioloajoin aamusta iltakymmeneen. Juhannusostosten teko on mahdollisimman sujuvaa, kun suunnittelee ostokset ja tarkistaa tarjoukset etukäteen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme