Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.

Lidlin jäätelösuunnittelukilpailuun tuli yli 35 000 herkullista ehdotusta. Kilpailussa sai suunnitella puikko- tai tuuttijäätelön, jolle valittiin päämaku, täyte, kastike ja koristeet. Makuvaihtoehtoina oli niin perinteisempiä makuja kuten vanilja ja suklaa sekä erikoisempia makuja kuten mustaherukka, kirsikka ja lakka. Ehdotuksissa suosikkimakuina olivat kirsikka, vanilja ja suklaa. Täytteiden top 3 oli suolakinuski, suklaa ja lakritsi.
Voiton nappasi päärynä & suolainen kinuski -tuutti ja kunniamaininnan sai kirsikka & lakritsi -tuutti, joissa on aito vohveli. Molemmat ovat myynnissä asiakkaille koko kesän.
– Kilpailun suosio pääsi iloisesti yllättämään meidät. Voittajaa oli niin vaikea valita, että päätimme ottaa myyntiin kaksi herkullista tuuttia. Suolainen kinuski on makuna trendannut eri tuotteissa jo pidempään ja vuosien takainen suosikkimaku päärynä taas on viime vuosina nostanut uudelleen päätään. Nämä kaksi makua yhdistettynä ovat erittäin herkullinen combo, johon ihastuimme. Kirsikka nousi yllättävänä päämakuna eniten ehdotetuksi mauksi. Kirsikka maistuu muualla Euroopassa esimerkiksi jugurteissa ja jäätelöissä, mutta suomalaiset ovat aiemmin hieman vierastaneet makua. Lakritsi taas on suomalaisten klassikkosuosikki, ja tässä tuutissa yhdistyy mukavasti nämä maut, analysoi Lidlin osastopäällikkö Arto Lähdesmäki.
Jäätelöissä näkyy tänä kesänä aasialainen keittiö ja terveystrendi
Yksi viime vuosina trendanneista makumaailmoista on aasialainen keittiö. Aasia-viikot ovat yksi Lidlin suosituimmista teemaviikoista, ja Lidl on tuonut näiden rinnalle viime vuonna myös Japani-viikot. Molemmilla teemaviikoilla mochit ovat yksi viikkojen suosituimmista tuotteista. Nyt Lidl tuo koko kesäksi myyntiin mochit kookoksen ja mango-passionhedelmän maussa.
– Mochit eivät ole enää mikään hetkellinen hittituote, vaan ne ovat saavuttanut asemansa pysyvänä suosikkituotteena. Mochit ovat loistava valinta, kun tekee mieli pienempää suupalaa viilentämään kesähelteillä, Lähdesmäki kertoo.
Suomalaisista 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä. 3 prosenttia syö päivittäin jäätelöä, 31 prosenttia useamman kerran viikossa ja 28 prosenttia kerran viikossa. Kun jäätelöä syödään näin paljon, kiinnostavat myös terveellisemmät ja kevyemmät vaihtoehdot, ainakin välillä.
– Proteiinipatukkajäätelömme ovat olleet hurjan suosittuja, ja tuomme kesäksi proteiinijäätelöitä myyntiin myös purkissa jaettavaksi. Raikasta ja kevyttä mehujäätä on luvassa monipakkauksissa niin puikkona kuin kätevässä pahvikartiossa, Lähdesmäki kertoo.
Lisätietoja ja tuotenäytteet medialle: media@lidl.fi, 09 23456400
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kyselyyn, johon vastasi noin tuhat suomalaista kuluttajaa. Vastaukset on kerätty viikolla 11. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Lidlin kesän 2025 uutuusjäätelöitä:
Päärynä & suolainen kinuski mahtistuutti
1,59 € | 200 ml
Lidlin jäätelökilpailun voittajatuutti. Aidossa vohvelituutissa on päärynäjäätelöä ja suolainen kinuski -kastiketta ja se on kuorrutettu suolainen kinuski -rakeilla. Tuote on vähälaktoosinen.
Kirsikka & lakritsi mahtistuutti
1,59 € | 200 ml
Lidlin jäätelökilpailun toivemaku – kirsikka oli suunnittelukilpailun suosituin maku. Aidossa vohvelituutissa on kirsikkajäätelöä ja lakritsikastiketta ja se on kuorrutettu lakritsirakeilla. Tuote on laktoositon.
Mochit
4,35 € | 6 x 210 g | kookos, mango-passionhedelmä
(Tulee myyntiin viikolla 21)
Suklaa-vadelmapuikko
1,29 € | 110 ml / 75 g
(Tulee myyntiin toukokuussa)
Proteiinijäätelö purkissa
3,49 € | 500 ml | salted caramel, cookies & cream, double chocolate
Tässä jäätelössä on runsaasti proteiinia: yhdessä purkissa on jopa 30 grammaa!
Rakettimehujää
2,99 € | 10 x 60 ml
Mehujää (vegaaninen)
3,69 € | 6 x 110 ml | mansikka, appelsiini, cola
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat










Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl tuo kruunuttomat ananakset kaikkiin myymälöihinsä – myy paremmin kuin perinteinen ananas19.5.2025 08:34:17 EEST | Tiedote
Lidl testasi kruunuttomien ananasten myyntiä kolmasosassa myymälöitään kahdeksan viikon ajan. Testijakson tulokset olivat positiiviset, ja asiakkaat ottivat kruunuttoman ananaksen ilolla vastaan. Lidl on päättänyt ottaa kruunuttomat ananakset myyntiin kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään. Kruunuttomassa ananaksessa on niin asiakkaalle kuin ympäristöllekin monia etuja.
Lidlin kotimaiset kanatuotteet saavat uudet pakkaukset – bongasitko jo hyllystä?15.5.2025 08:37:00 EEST | Tiedote
Lidlin oman Kanamestari-tuotesarjan pakkaukset uudistuvat kevään aikana. Uudistuksessa yhtenäistetään tuotesarjan ilmettä ja nostetaan tuotteiden nimet paremmin esiin, jotta tuote on helpompi tunnistaa. Uusia pakkauksia hallitsee keltainen väri, joka näkyy myös myymälöiden kanahyllyn kalustossa.
Erityinen uutuustuote Lidlin paistopisteelle – sateenkaarimunkki juhlistaa yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta14.5.2025 13:02:45 EEST | Tiedote
Lidl tuo myyntiin ajankohtaisen ja kantaa ottavan paistopistetuotteen: sydämenmuotoinen, sateenkaarilipulla koristeltu munkki muistuttaa euroviisujen alla ja pride-viikolla kaikkien oikeudesta olla sellainen kuin on. Lidl on Helsinki Priden pääyhteistyökumppani ja virallinen ruokakauppa.
Lidl ja WWF Suomi aloittivat yhteistyön: kestävän ruokavalion edistämistä ja uusi kosteikko Snappertunaan13.5.2025 13:27:13 EEST | Tiedote
Lidl on solminut yhteistyön WWF Suomen kanssa. Kolmivuotisen yhteistyön tavoitteena on kannustaa suomalaisia kestävämpään ruokavalioon. Lidl myös osallistuu Suomen luonnon ennallistamiseen: Lidl tukee hanketta, jossa rakennetaan uusi kosteikko Snappertunaan ehkäisemään rehevöittävien ravinteiden valumista Itämereen.
Lidl muutti maaliskuussa muovikassien hintaa – mitä tapahtui muovikassien myynnille?8.5.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Lidl päätti maaliskuussa ravistella suomalaisten arkisia ostotottumuksia nostamalla muovikassin hinnan 30 sentistä 39 senttiin. Tämän seurauksena muovikasseja on ostettu vähemmän ja muovikassittomien ostoskertojen määrä on kasvanut 2,6 prosenttiyksiköllä, mikä kertoo ostokäyttäytymisen hitaasta mutta positiivisesta muutoksesta. Lidl aikoo jatkossakin ohjata kuluttajia valitsemaan muovikassin tilalle oman kassin ja keskittyä muillakin keinoin muovijätteen vähentämiseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme