Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn

Jaa

Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn

Lehdistötiedote 7.5 2025 klo 10.00

Digital Workforce Services Oyj, globaali liiketoimintaprosessien automaation edelläkävijä, julkisti tänään Agent Workforce -ratkaisun, joka koostuu useista tehtäväkohtaisista tekoälyagenteista. Nämä agentit on tuotteistettu hallinnoimaan vakuutusten korvausprosesseja aina vahingon ensimmäisestä ilmoituksesta lopulliseen korvauspäätökseen.

Agent Workforce -ratkaisun ensimmäinen vaihe keskittyy sairausvakuutuskorvauksiin, joihin liittyy tyypillisesti runsaasti manuaalisia työvaiheita dokumenttien tulkinnassa, kuten lääkärinlausuntojen ja vakuutusehtojen vertailua. Agent Workforce -ratkaisun on tarkoitus laajentua tulevaisuudessa useisiin eri vakuutuslajeihin.

Uusi ratkaisu nojaa Digital Workforcen kymmenvuotiseen vakuutusalan automaatiokokemukseen sekä uusimpaan tekoälyteknologiaan. Tiimi älykkäitä agentteja tulkitsee sähköposteja ja PDF-dokumentteja, varmistaa vakuutusturvan kattavuuden, analysoi petosriskit ja käsittelee korvausvaatimukset itsenäisesti. Tämä vapauttaa korvauskäsittelijät keskittymään monimutkaisiin, empatiaa vaativiin tapauksiin ja nopeuttaa korvausten maksua asiakkaille.

Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja, sanoo:
"Vakuutusyhtiöt kaikkialla ovat paineen alla tehdä enemmän pienemmillä resursseilla. Agent Workforce -ratkaisulla tarjoamme vakuutusyhtiöille ja ulkoisille korvauskäsittelykumppaneille valmiin digitaalisen osaajatiimin, joka työskentelee suoraan heidän nykyisissä järjestelmissä ja tuottaa tuloksia heti ensimmäisestä päivästä lähtien."

Kohdennettu ratkaisu alan kipupisteisiin

  • Nopeuttaa vahinkoilmoitusten vastaanottoa ja esikäsittelyä automatisoimalla tietojen keruun, parantamalla datan laatua ja vähentämällä virheitä.
  • Tuottaa johdonmukaiset ja nopeammat korvauspäätökset poistamalla manuaalisia vaiheita ja lyhentämällä korvausprosessin läpimenoaikaa.
  • Tunnistaa petosriskit varhaisessa vaiheessa, vahvistaa riskienhallinnan tietopohjaa ja parantaa vahinkosuhdetta, mikä näkyy suoraan tuloksessa.
  • Parantaa asiakastyytyväisyyttä ja -kokemusta nopeuttamalla korvausten läpimenoaikaa, tarjoamalla läpinäkyvän ja reaaliaikaisen viestinnän sekä vähentämällä virheitä.

Erityisen merkittävää on, että Agent Workforce -ratkaisu tuo vakuutusyhtiöille uuden toimintamallin: pitkien räätälöityjen IT-projektien sijaan organisaatiot voivat nyt nopeasti ottaa käyttöön erikoistuneita tekoälyagentteja, jotka on esikoulutettu korkean lisäarvon työtehtäviin. Tämä joustava lähestymistapa muuttaa tapaa, jolla uusia kyvykkyyksiä tuodaan vakuutusyhtiöihin nopeuttaen toiminnan tehostamista ja minimoiden perinteiset muutoksen esteet.

Agent Workforcen agentit

Agentti

Erikoisala

Mitä agentti tekee

Dalia

Tietojen keruu

Poimii vahingon ensitiedot ja nostaa esiin puuttuvat tiedot.

Clara

Kattavuus & STP

Orkestroi muiden agenttien toimintaa ja soveltaa liiketoimintasääntöjä suorakäsittelypäätöksien (straight-through process STP) tekemiseksi.

Nora

Tietojen tulkinta

Muuntaa käsinkirjoitetut tai vapaamuotoiset tekstit korvauskäsittelyssä hyödynnettäväksi dataksi.

Petra

Vakuutusturvan tarkistus

Vertaa korvaushakemuksen tietoja vakuutuskirjaan ja varmistaa vakuutusturvan kattavuuden.

Fiona

Petostiedustelu

Tunnistaa petosriskit ja takautumisoikeus‑mahdollisuudet jo vahinkoilmoitusvaiheessa, suojaten liiketoimintaa petoksilta ja korvausvuodoilta.

Anders

Korvauskäsittely

Tarkistaa korvausrajat ja vahinkohistorian laskeakseen korvaussuositukset, asettaakseen korvausvaraukset sekä eskaloi poikkeamat.

Sera

Korvausten maksu & Viestintä

Hoitaa maksut ja laatii korvauspäätösviestinnän.


Alan analyytikot pitävät kehitystä vääjäämättömänä. Venrockin tuore analyysi “The Great Legacy Extinction: AI’s $20 Trillion Takeover of Professional Services” nostaa suurivolyymiset, dokumenttipainotteiset prosessit – kuten vakuutuskorvausten käsittelyn – tekoäly­automaatio‑aallon kärkeen. Kun manuaaliset ja vanhentuneet työnkulut korvataan erikoistuneilla agenteilla, Agent Workforce ‑ratkaisut pystyvät ottamaan osansa ennustetusta 20 biljoonan dollarin markkinasta ja asettamaan uuden vertailutason korvauspalvelujen tehokkuudelle ja asiakaskokemukselle.

Lue lisää Agent Workforce -ratkaisusta osoitteessa https://agent-workforce.com

Tietoa Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce Services Oyj on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten työn tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla.

Lisätietoja: https://digitalworkforce.com

Avainsanat

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce Services Oyj UiPath Agentic Automation Fast Track -kumppaniksi6.5.2025 15:30:14 EEST | Tiedote

Digital Workforce Services Oyj UiPath Agentic Automation Fast Track -kumppaniksi Lehdistötiedote Helsinki, 6.5.2025 klo 15.30 Digital Workforce Services Oyj :lle on myönnetty UiPath Agentic Automation Fast Track Partner -kumppanin status. Tämä tunnustus myönnetään valituille UiPath-kumppaneille, jotka ovat saaneet UiPathilta varhaisen pääsyn ja koulutusta agentic automation -toiminnallisuuksista, tunnistaneet asiakkaille käyttötapauksia ja skenaarioita, joissa agentit voivat auttaa kokonaisvaltaisessa prosessiautomaatiossa sekä osallistuneet UiPathin agenttiautomaatioratkaisujen jatkokehitykseen. UiPath Agentic Automation Fast Track Partners on osoitus UiPath-kumppaneiden erinomaisesta sitoutumisesta orkestroidun automaatiokokonaisuuden toimittamiseen asiakkaille yhdistämällä tekoälyagentteja, robotteja, ihmisiä, tekoälymalleja ja muita työkaluja kokonaisliiketoimintaprosesseissa (end-to-end). Organisaatiot ovat jo pitkään kääntyneet robottien puoleen toistuvien tietotyön tehtävien aut

Digital Workforce Services Plc recognized as a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner6.5.2025 15:30:14 EEST | Press release

Digital Workforce Services Plc recognized as a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner Press release,Helsinki, Finland, 6 May, 3.30 PM EEST 2025 Digital Workforce Services Plc today announced it has been honored with a badge of distinction for being a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner. This recognition is granted to select UiPath partners that have received early access and training in agentic automation capabilities from UiPath, that have identified use cases and scenarios for customers where agents can help augment end-to-end process automation, and that have contributed to further development of UiPath agentic automation solutions. The badge of distinction for UiPath Agentic Automation Fast Track Partners demonstrates an outstanding commitment from UiPath partners to deliver an orchestrated enterprise for customers through a combination of AI agents, robots, people, AI models and other tools to orchestrate and automate end-to-end enterprise processes. People have lon

Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle28.4.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle Lehdistötiedote 28.4.2025 klo 08:00 Digital Workforce Services Oyj käynnistää strategisen migraatiohankkeen, jossa yhden sen suurimman pohjoismaisen vakuutusasiakkaan ohjelmistorobotiikan (Robotic Procss Automation, RPA) automaatioiden portfolio siirretään aiemmasta RPA-teknologiasta UiPathiin yhtiön moniteknologiselle Outsmart-pilvipalvelualustalle. Uuden teknologian odotetaan lisäävän suorituskykyä, ylläpidettävyyttä ja skaalautuvuutta kymmenissä kriittisissä prosesseissa. Migraatiohankkeen on määrä kestää noin 12 kuukautta tästä kuusta alkaen. Alustamigraation lisäksi projekti on suuri edistysaskel automaatioiden modernisoinnissa. Monet nykyisistä automaatioista ovat olleet käytössä vuodesta 2017 lähtien, eivätkä ne enää vastaa nykypäivän parhaita käytäntöjä tai hyödynnä automaatioteknologioiden uusimpia ominaisuuksia. Projektin tuloksena asiakkaalle rakentuu uusi automaatioperusta,

Digital Workforce Launches RPA Technology Migration for Long-Standing Insurance Client28.4.2025 08:00:00 EEST | Press release

Digital Workforce Launches RPA Technology Migration for Long-Standing Insurance Client Press release, 28 April 2025 08:00 AM EEST Digital Workforce Services Oyj today announced the start of a strategic technology conversion project that will migrate a portfolio of robotic process automations (RPA) for one of its major Nordic insurance clients from one RPA technology to UiPath on the company’s multi-technology Outsmart platform. The initiative is expected to increase performance, maintainability, and scalability across dozens of mission-critical processes and is scheduled for approximately 12 months, beginning this month. Beyond a platform migration, the project represents a major leap forward in modernization. Many of the current automations have been in place since 2017 and no longer reflect today’s best practices or take advantage of the latest capabilities in automation technology. Through this conversion, Digital Workforce will not only migrate but rebuild the automation foundation

Digital Workforcelle monivuotinen sopimus älykkään automaation ulkoistuksesta ison teollisuusyhtiön kanssa25.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Digital Workforcelle monivuotinen sopimus älykkään automaation ulkoistuksesta ison teollisuusyhtiön kanssa Monivuotinen sopimus siirtää osaajat, teknologian sekä tulevan automaatiokehityksen Digital Workforcen vastuulle mahdollistaen skaalautuvan kasvun. Lehdistötiedote 25.4.2025 klo 8.30 Digital Workforce Services Oyj ilmoitti tänään solmineensa laajan, monivuotisen sopimuksen johtavan, kansainvälisen teollisuusyhtiön kanssa kanssa. Sopimuksen mukaan Digital Workforce ottaa täyden vastuun asiakkaan Intelligent Automation -toiminnoista sisältäen yli 150 UiPath- ohjelmistorobotiikka­ratkaisua sekä niiden tulevasta kehityksestä. Keskeiset faktat Yli 150 käytössä olevaa UiPath-automaatiota siirtyy Digital Workforcelle 1.6.2025 Kuusi automaatioasiantuntijaa siirtyy asiakkaalta Digital Workforcelle Asiakas sitoutuu hankkimaan neljä dedikoitua FTE-kehitys- ja konsultointiresurssia vuoden 2025 loppuun saakka Tulosperusteinen hinnoittelu sisältää maksujen alennuksia, jotka on sidottu käytettäv

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye