Nopeus ratkaisee asunto- ja yrityskaupoissa
Moni asunnon ostaja saattaa menettää tilaisuuden unelmakohteen hankintaan pankilta puuttuvan lainalupauksen vuoksi. Yrityksille oikea-aikaisen rahoituksen puute voi ratkaista yrityksen kehittämisen tai jopa yrityksen tulevaisuuden. Pankeilta toivotaan pelisilmää ja tilannetajua, jotta kaupat eivät tyssäisi väärin kohdennettujen resurssien tai aikailun takia. Riittävän ajoissa käynnistetty keskustelun avaus pankin asiantuntijan ja asiakkaan välillä hyödyttää molempia osapuolia ja sujuvoittaa lainaprosessia.

OmaSp:ssä asiakkaita kannustetaan varaamaan aika lainaneuvotteluun jo ennen kuin varsinainen ostokohde on kiikarissa. Neuvottelun pohjalta saatu lainalupaus ei sido mihinkään, mutta antaa etulyöntiaseman ostajalle, kun mieluisa kohde löytyy. "OmaSp:ssä olemme myös valmiudessa auttamaan nopeallakin aikataululla, jos lainalupauksen hakeminen on jäänyt hoitamatta. Meillä on ovet auki aamusta iltaan ja asiantuntijamme ovat hyvin saavutettavissa. Pystymme usein reagoimaan niin, ettei hyvä koti jää pankin aikataulujen vuoksi hankkimatta, kertoo OmaSp:n palveluverkoston johtaja Markus Souru.
Alustava lainalupaus ei sido asiakasta, eikä pankkia, mutta se antaa asiakkaalle käsityksen siitä, mikä on mahdollista. "Lopullisen lainatarjouksen sisältöön vaikuttaa aikanaan valittu ostokohde”, Souru kertoo.
Asiakas voi myös itse nopeuttaa lainaprosessia listaamalla lainaneuvottelua varten mm. seuraavat asiat: vakuusarvon määrittelyyn vaikuttava ostettavan kohteen sijainti, omat varat, velat ja vakuudet, kuukausittaiset kokonaismenot ja – tulot, kohteen arviohinta sekä maksukyky.

Ketterät yritykset tarvitsevat ketteriä kumppaneita
Jos nopeus lainaneuvotteluun pääsyssä on kriittistä asuntokaupoissa, on se vähintäänkin yhtä tärkeää yritykselle. OmaSp:n yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Jussi Pohto ymmärtää hyvin yrittäjän kiireen ja kertoo pankin kiinnittäneen erityistä huomiota asioinnin ketteryyteen ja nopeuteen.
”Tarjoamme yritysasiakkaillemme oman asiantuntijan, jonka asiakas tavoittaa paikan päältä konttorista, suorasta numerosta tai verkkotapaamisessa. Sama asiantuntija on yrittäjän yhteyshenkilö myös hänen henkilökohtaisissa sekä perheen pankkiasioissa.
Ketteryys on yksi yrittäjän tärkeimmistä kilpailukeinoista nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä, ja siksi ketteryys on osa myös meidän palvelumalliamme”, Pohto kiteyttää.
Lisätietoja:
Palveluverkoston johtaja Markus Souru, p. 050 422 6841, markus.souru@omasp.fi
Yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Jussi Pohto, p. 040 169 8010, jussi.pohto@omasp.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Paula KumpulaViestinnän asiantuntija
Puh:+358 50 434 3478paula.kumpula@omasp.fiPirjetta SoikkeliViestintäjohtaja
Puh:+358 40 750 0093pirjetta.soikkeli@omasp.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
OmaSp on vakavarainen ja kannattava suomalainen pankki. OmaSp palvelee ympäri Suomen 48 konttorissa ja digitaalisten palvelukanavien kautta yli 200 000 henkilö- ja yritysasiakasta yli 600 asiantuntijan voimin. OmaSp keskittyy pääasiassa vähittäispankkitoimintaan ja tarjoaa asiakkailleen monipuolisia pankkipalveluja sekä oman taseensa kautta, että välittäen yhteistyökumppaneidensa tuotteita. Välitetyt tuotteet käsittävät luotto-, sijoitus- ja lainaturvatuotteita. OmaSp harjoittaa myös kiinnitysluottopankkitoimintaa.
OmaSp:n keskeisenä tavoitteena on palvella asiakkaita henkilökohtaisesti ja olla lähellä ja läsnä sekä digitaalisissa että perinteisissä kanavissa. OmaSp pyrkii ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen henkilökohtaisen palvelun ja helpon saavutettavuuden kautta. Myös toiminnan ja palvelujen kehittäminen tapahtuu asiakaslähtöisesti. Henkilöstö on sitoutunutta, ja sen urakehitystä pyritään tukemaan monipuolisten tehtävien ja jatkuvan kehittymisen avulla. Merkittävä osa henkilöstöstä omistaa myös OmaSp:n osakkeita. omasp.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Säästöpankki Oyj
OmaSp:lle on myönnetty Avainlippu5.12.2025 07:40:32 EET | Tiedote
Suomalainen työ ry on myöntänyt Oma Säästöpankki Oyj:lle (OmaSp) Avainlippu-tunnuksen käyttöoikeuden osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.
OmaSp jatkaa kisojen pääyhteistyökumppanina – yhteistyö saa monivuotisen jatkon5.11.2025 15:21:51 EET | Tiedote
Salpausselän kisojen ja OmaSp:n viime vuonna käynnistynyt yhteistyö saa jatkoa monivuotisella sopimuksella. OmaSp jatkaa yhtenä tapahtuman paikallisena pääyhteistyökumppanina ja vahvistaa läsnäoloaan Suomen suurimman talviurheilutapahtuman ytimessä.
EIR-lainatakaus vauhdittaa yritysten ja kotien vihreää siirtymää7.10.2025 09:35:47 EEST | Tiedote
Euroopan investointirahaston (EIR) ja OmaSp:n sopimus tarjoaa yrityksille, taloyhtiöille ja kotitalouksille mahdollisuuden saada rahoitusta paremmilla ehdoilla. Lainatakauksen edellytyksenä on, että hanke edistää ympäristökestävyyttä ja vihreää siirtymää. Takauksen ansiosta hankkeelle voi saada rahoitusta pidemmillä laina-ajoilla ja pienemmillä vakuusvaatimuksilla.
OmaSp Joensuun tiloja laajennetaan asiakasmäärän kasvaessa26.9.2025 08:42:25 EEST | Tiedote
OmaSp Joensuun konttori Kauppakeskus Iso Myyssä uudistuu ja laajenee lokakuun aikana 240 lisäneliöllä. Uudistuksen suunnittelussa on huomioitu asiakkaiden ja henkilökunnan viihtyvyys sekä tilojen toimivuus. Avarat tilat taipuvat lisäksi paremmin erilaisiin kokouksiin ja tapahtumiin. Konttoriin on suora, esteetön kulku Iso Myyn lämmitetystä pysäköintihallista. Konttori itsessään on myös esteetön.
OmaSp paransi sijoitustaan EPSI Ratingin henkilöasiakastutkimuksessa15.9.2025 08:42:47 EEST | Tiedote
OmaSp sijoittui henkilöasiakkaiden tyytyväisyydessä kolmannelle sijalle EPSI Ratingin tänään julkaisemassa tutkimuksessa. OmaSp:n tulos on selkeästi yli toimialan keskiarvon, ja lasku oli viime vuoteen verrattuna pienempi kuin toimialalla keskimäärin. Tuloksien mukaan OmaSp:n henkilöasiakkaat kokevat, että heitä arvostetaan, he saavat tarvitsemansa avun ja rahalleen vastinetta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

