Kanta-Hämeen hyvinvointialue arkistoi poistuvan ProConsona Lastenvalvoja- järjestelmän hallitusti automaation avulla
Kanta-Hämeen hyvinvointialue arkistoi poistuvan ProConsona Lastenvalvoja- järjestelmän Digital Workforcen ja Atostekin tuottamalla automaatioratkaisulla. Projekti toteutetaan 2M-IT:n tarjoamana SaaS-palveluna.
ProConsona Lastenvalvoja- asiakastietojärjestelmän neljä kantaa kattavat yli 25 000 henkilötunnusta. Automaatio poimii tiedot lähdejärjestelmästä ja siirtää ne vaaditussa muodossa Kelan Kanta-arkistoon. Arkistoinnin jälkeen hyvinvointialue voi päättää järjestelmän ylläpidon hallitusti ja turvallisesti.
"Kanta-Hämeen hyvinvointialueella oli velvollisuus ottaa vastaan alueen vanhojen organisaatioiden sosiaalihuollon järjestelmät, joita nyt arkistoimme. Arkistoinnilla on erityisen tiukka aikataulu, sillä toimittaja on irtisanonut järjestelmän ja ylläpitoa on jatkettu lisäajalla. Meille oli tärkeää löytää kumppani, joka pystyy toteuttamaan palvelun ketterästi ja luotettavasti asetetussa 8 kuukauden tavoiteajassa. Kun vanhat tiedot on saatu turvallisesti talteen Kelan Kanta-palveluun, passiivitietokannat voidaan ajaa nopeasti alas, jolloin pääsemme eroon myös ylläpitokustannuksista ja rekisterinpitäjien velvoitteista", kertoo ICT-palvelupäällikkö Sanna Ristolainen, Kanta-Hämeen hyvinvointialue.
“Olemme kehittäneet metodologiaamme vuodesta 2019 vastaamaan tiedonsiirron erityisvaatimuksia, mikä tekee projektien määrittelystä sekä ketterää että tarkkaa. Palveluna toteutetun automaattisen tiedonsiirron vahvuuksia ovat muun muassa riippumattomuus lähdejärjestelmästä, luotettava aikataulu ja joustava toteutustapa. Erityisosaamisemme perustuu vahvaan toimialatuntemukseen ja asiantuntijoidemme aiempaan työkokemukseen sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioista. Sen ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme kokonaisvaltaista tukea myös migraatiohankkeissa, esimerkiksi tiedonkäsittelyyn liittyvissä kysymyksissä”, sanoo Juha Nieminen, Head of Healthcare Nordics, Digital Workforce.
“2M-IT:n asiakkailta saatu palaute osoittaa Kanta-siirtopalvelun tarpeellisuuden, ja yhteistyö Digital Workforcen kanssa on sujunut erinomaisesti. Olemme toteuttaneet migraatioita jo yli puolelle Suomen hyvinvointialueista, ja myös Kanta-Hämeen hyvinvointialue on hyödyntänyt osaamistamme aiemmissa projekteissa. On ilo huomata, että osaamiseemme ja tavoitteiden mukaisesti läpivietyihin hankkeisiin luotetaan vahvasti”, sanoo Miika Parvio, Atostekin ERA-palveluiden liiketoimintajohtaja.
Lisätietoja:
Marja Heikkinen, Asiakkuuspäällikkö, Digital Workforce
marja.heikkinen@digitalworkforce.com
Avainsanat
Tietoja Digital Workforcesta
Digital Workforce Services Oyj on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten hoitohenkilöstön tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla.
https://digitalworkforce.com
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj
Digital Workforcen Agent Workforce -ratkaisu saa vauhtia Microsoft Foundryssa ja Microsoft Azuressa25.11.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Helsinki, Suomi -Digital Workforce Services Plc jatkaa innovaatioiden edistämistä vakuutuskorvauskäsittelyssä Agent Workforce -ratkaisullaan tuottaen mitattavia tuloksia vakuutusyhtiöille ja kolmannen osapuolen korvaus- ja hallinnointipalvelujen tuottajille (TPA). Microsoft Azuren päälle rakennettu ratkaisu hyödyntää Microsoft Foundryn kehittyneitä agenttiominaisuuksia ja orkestrointiteknologioita, joita tukevat avoimen lähdekoodin kehykset. Lanseerauksestaan lähtien Agent Workforce on auttanut vakuutusyhtiöitä uudistamaan koko korvauskäsittelyprosessinsa ensimmäisestä vahinkoilmoituksesta (FNOL) lopulliseen korvausratkaisuun ottamalla käyttöön erikoistuneita tekoälyagentteja tehtäviin kuten tietojen kerääminen, vakuutusturvan kelpoisuuden tarkistaminen, petosten havaitseminen, korvauspäätökset ja korvausten maksaminen. Ratkaisun modulaarinen arkkitehtuuri mahdollistaa nopean käyttöönoton ja integroinnin olemassa oleviin korvausjärjestelmiin nopeuttaen muutosta ja parantaen asiakaskoke
Digital Workforce’s Agent Workforce Solution Gains Momentum on Microsoft Foundry and Microsoft Azure25.11.2025 08:30:00 EET | Press release
Helsinki, Finland - Digital Workforce Services Plc continues to drive innovation in insurance claims processing with its Agent Workforce solution, now delivering measurable results for insurers and third-party administrators. Built on top of Microsoft Azure, the solution uses advanced agent capabilities and orchestration technologies from Microsoft Foundry, supported by open-source frameworks. Since its launch, Agent Workforce has helped insurers reimagine their entire claims journey, from first notification of loss (FNOL) to final settlement, by deploying specialist AI agents for tasks such as data capture, coverage eligibility, fraud detection, adjudication, and settlement. The solution’s modular architecture enables rapid onboarding and integration with existing claims systems, accelerating transformation and improving customer outcomes. Key Highlights: Proven Impact: Early adopters report significant reductions in manual processing time and improved accuracy in claims handling. Sca
Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa20.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa Lehdistötiedote 20.11.2025 Yhteistyömme Portsmouth Hospitals Universityn (PHU) NHS Trustin kanssa vahvistuu uudella kolmen vuoden sopimuksella, jonka puitteissa Digital Workforce Services Oyj jatkaa älykkäiden automaatiopalveluiden toimittamista ja laajentamista yhteistyössä Trustin ja kumppanimme PSTG Ltd:n kanssa. Iso-Britannian NHS (National Health Service) on mittakaavaltaan ja laajuudeltaan yksi Euroopan suurimmista terveydenhuoltojärjestelmistä: yli 220 sairaanhoitopiiriä, jotka palvelevat 56 miljoonaa ihmistä, 1,4 miljoonaa työntekijää, taustalla 190 miljardin punnan budjetti ja 10 miljardin punnan panostus digitaaliseen, dataan ja tekoälyyn. Jatkosopimus kuvastaa vahvan yhteistyön ja luottamuksen suhdetta, jonka olemme rakentaneet PHU:n kanssa heidän automaatiomatkansa alusta lähtien. Olemme iloisia voidessamme jatkaa tukeamme PHU:lle vastaten heidän kehittyviin automaati
Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust20.11.2025 09:00:00 EET | Press release
Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust Press release 20 November 2025 Our partnership with Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trust continues to strengthen through a new three-year agreement, under which Digital Workforce Services will continue to deliver and expand intelligent automation services in collaboration with the Trust and our partner PSTG Ltd. This reflects the strong collaboration and trusted relationship we’ve built together since their automation journey began. We’re pleased to have supported PHU along the way, responding to their evolving automation capability and requirements, and adapting our role to align with the development of their exceptional in-house expertise. The new agreement includes an extension of services for a further three years, and importantly, the introduction of new BPA (Business Process Automation), Orchestration, and IDP (Intelligent Document Processing) capa
Digital Workforce on solminut sopimuksen - Ruotsin johtavan sairaalan - Södersjukhusetin kanssa11.11.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Digital Workforce on solminut sopimuksen Södersjukhusetin kanssa, joka on yksi Skandinavian suurimmista sairaaloista. Kumppanuudella tuetaan ja vauhditetaan sairaalan automaatio-ohjelmaa. Sopimus jatkaa aiempaa yhteistyötä, ja sen myötä Digital Workforcen ruotsalainen konsulttitiimi työskentelee Södersjukhusetin omien asiantuntijoiden rinnalla tunnistaakseen, kehittääkseen ja toteuttaakseen automaatioratkaisuja. Södersjukhuset-sairaala on osa Tukholman aluetta, suurta julkista organisaatiota, joka edistää jatkuvaa yhteistyötä eri yksiköidensä välillä automaatioiden kehittämisessä. Digital Workforcen ja Södersjukhusetin välisen kumppanuuden tavoitteena on tehostaa sairaalan sisäisiä prosesseja ja luoda samalla edellytykset sille, että ratkaisuja voidaan laajentaa muualle organisaatioon tarpeiden mukaan. ”Digital Workforce on johtava prosessiautomaation asiantuntija terveydenhuollossa, jolla on erityisen vahva jalansija Isossa-Britanniassa ja kotimaassamme Suomessa. Pohjoismaisilla sote-
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme