Oma Hämeen toimintaympäristössä on havaittu häiriöitä
Chatit ja digitaalinen rokotusajanvaraukset eivät toimi, puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet.

Oma Hämeen toimintaympäristössä on havaittu häiriöitä, jotka vaikuttavat järjestelmiin ja hidastavat palveluita, muun muassa päivystyksen toimintaa. Chatit ja digitaalinen rokotusajanvaraus ovat pois käytöstä. Lisäksi puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet, joten pyydämme välttämään soittamista ja odottamaan, kunnes häiriö on ohi. Häiriötä selvitellään parhaillaan.
Oma Häme kehottaa hakeutumaan päivystykseen vain päivystystä vaativissa tapauksissa. Ennen päivystykseen hakeutumista on syytä soittaa Päivystysapu 116117, kiireellisen hoidon Ensilinjaan. Hätätilanteessa soitetaan aina hätänumeroon 112.
Päivystyksen ruuhkautuminen voi aiheuttaa odotusaikojen pitkittymistä. Kaikkien potilaiden hoidon ja kiireellisyyden tarve arvioidaan aina päivystykseen tullessa. Potilaita ohjataan tarvittaessa kotiin tai esimerkiksi omalle terveysasemalle tai työterveyshuoltoon seuraavana arkipäivänä, mikäli hoitoa ei ole lääketieteellisesti tarvetta antaa päivystyksenä.
Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.
Yhteyshenkilöt
Tomi RoineApulaisylilääkäriKanta-Hämeen hyvinvointialue
Puh:0406309364tomi.roine@omahame.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
RRP2-hanke päättyy – vaikuttava hyvinvoinnin edistämistyö jatkuu Oma Hämeessä5.12.2025 11:48:31 EET | Uutinen
Hyte-työn tulokset näkyvät niin ammattilaisten arjessa kuin asukkaiden palveluissa.
Ensilinja-projekti on päättymässä – mitä hyötyä se on tuonut sinulle?5.12.2025 08:58:51 EET | Uutinen
Kanta-Hämeen hyvinvointialueella vuonna 2024 käynnistetty Ensilinja-projekti on tuonut merkittäviä parannuksia palveluihin ja asiointiin. Tavoitteena on ollut, että asiakkaat saavat yhteyden helposti ja ratkaisun asiaansa asioinnin aikana – ja tässä olemme Oma Hämeessä onnistuneet melko mukavasti! Missä voit huomata muutoksia? Helppo yhteydenotto Puhelinnumeroja on keskitetty ja vähennetty: 122 aiempaa tärkeää puhelinnumeroa on nyt keskitetty 15 Ensilinja-numeroon. Chat-kanavia on tiivistetty viiteen, ja puhelin- ja chatpalveluiden aukioloaikoja on laajennettu. Oma Hämeen verkkosivut ja mobiilisovellus ohjaavat sinua entistä selkeämmin oikeaan palveluun. Ratkaisu asioinnin aikana 92 % yhteydenotoista ratkeaa heti – joko neuvonnalla, ohjauksella tai ajanvarauksella. Tämä tarkoittaa nopeampaa ja sujuvampaa asiointia sinulle kotoa käsin. Parempi palvelukokemus Asiakkaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä puhelin- ja chat-palveluihin. Asiakkaiden antama viimeisin suositteluarvio (NPS) oli 77
Lähihoitaja Riitta Kaleva jatkaa töitä, vaikka mahdollisuus olisi jo eläkkeelle: “Nämä ihmiset ovat minulle liian tärkeitä”4.12.2025 16:03:21 EET | Artikkeli
Riitta Kaleva tekee työtään ikäihmisten parissa sydämellä ja läsnäololla.
Talousarvio 2026: hyvinvointialueen alijäämän kattaminen aikataulussa jatkuu4.12.2025 14:05:28 EET | Tiedote
Oma Häme odottaa lisätietoa lisäajan hakemisesta. Myös lisärahoituksen hausta päätetään myöhemmin.
Oma Häme vahvistaa palveluverkkoaan ostamalla kiinteistöjä4.12.2025 09:20:06 EET | Tiedote
Hyvinvointialue on valmistelut useita kiinteistökauppoja alueen kuntien kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme