Lidl on kasvattanut valikoimaansa 20 prosentilla – vakiovalikoimassa nyt 3000 tuotetta
Lidl on laajentanut valikoimaansa jopa 500 uudella tuotteella. Kattavampi valikoima vastaa suoraan asiakkaiden toiveeseen saada kaikki tarvittava yhdestä ostopaikasta. Hyllyissä on nyt entistä enemmän kotimaisia tuotteita suosituilta Lidlin omilta merkeiltä sekä tutuilta brändeiltä.

Lidlin vakiovalikoima ylittää nyt 3000 tuotteen rajapyykin. Valikoimaa on kasvatettu asiakkaiden toiveita kuunnellen, ja sen ytimessä ovat entistä vahvemmin tuoreus ja kotimaiset tuotteet. Vakiovalikoiman lisäksi Lidlillä on edelleen viikoittain vaihtuvia erätuotteita sekä maateemaviikot.
Suurin osa uusista tuotteista on Lidlin omien merkkien tuotteita, jotka kattavat jopa 75 prosenttia valikoimasta. Tuotteita on lisätty kysynnän mukaan: esimerkiksi suosittuja Solevita-kylmämehuja on nyt saatavilla neljän sijaan jopa yksitoista eri vaihtoehtoa. Myös kotimaisia tuotteita on saatu valikoimaan, sillä Pohjolan Meijerin ruokakermaa saa nyt kolmessa eri maussa: pippuri, sipuli ja juusto. Lisäksi erätuotteina tunnettuja laadukkaita Deluxe-tuotteita on saatu pysyväksi osaksi vakiovalikoimaa. Samalla hyllyille on lisätty tuttuja brändituotteita.
– Olemme saaneet asiakkailtamme toiveita siitä, että meillä olisi kattavampi vakiovalikoima. Nyt vastaamme tähän palautteeseen ja olemme jo jonkin aikaa laajentaneet valikoimaamme. Haluamme, että asiakas saa kaiken tarvittavan yhdellä käynnillä, kuitenkin niin että selkeä valikoima ja fiksut hinnat säilyvät. Moni asiakas onkin yllättynyt siitä, kuinka monipuolisesti tuotteita meiltä nykyään löytyy, kertoo Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs.
Tuotteita on lisätty erityisesti paistopisteelle ja hedelmä- ja vihannesosastolle, jotka ovat Lidlin tunnetuimpia vahvuuksia. Paistopisteen valikoima on kasvanut 40 tuotteesta jo yli 50 tuotteeseen. Samalla hedelmä- ja vihannesosastolle on otettu pysyvään valikoimaan aiemmin vain erätuotteina myytyjä suosikkeja. Koko osaston tuotevalikoima on nyt yhteensä noin 180 tuotetta.
– Emme ole lisänneet tuotteita sattumanvaraisesti, vaan olemme esimerkiksi seuranneet tarkkaan asiakaskäyttäytymistä sekä kuunnelleet asiakkaidemme palautteita ja tuotetoiveita. Jokaisen tuotteen pitää ansaita paikkansa hyllyssä, Heinrichs kertoo
Lisää kotimaisia tuotteita
Valikoiman kasvu tarkoittaa myös kattavammin kotimaisia tuotteita. Kotimaisuus korostuu erityisesti uusissa tuoretuotteissa, kuten tuorekalassa, lihajalosteissa, maitotuotteissa ja valmisruoissa, mutta myös paistopisteellä.
Merkittävä osuus Lidlin myynneistä, jopa 60 prosenttia, tulee kotimaisista tuotteista. Lidl tekee yhteistyötä yli 270 suomalaisen tavarantoimittajan kanssa. Panostus kotimaisuuteen on ollut pitkäjänteistä: 16 vuoden aikana suomalaisten tavarantoimittajien määrä on viisinkertaistunut.
– Kotimaisuus on asiakkaillemme tärkeää erityisesti tuoretuotteissa. Panostamme isosti kotimaisuuteen, ja nyt olemme entisestään lisänneet valikoimaan suomalaisille tuttuja ja tärkeitä tuotteita, Heinrichs jatkaa.
Esimerkkejä Lidlin valikoimaan lisätyistä tuotteista:
- Elvi-merkitty Ilona-raejuusto, 1,65 €, 200 g
- Freshona luomupavut suolavedessä, 0,85 €, 380 g
- Hermanni kermajuusto 17%, 4,39 €, 450 g
- Isokarin kuhafilee, 6,99 €, 200 g
- Karlens Long Drink alkoholiton, 0,99 €, 0,33 l
- Paistopisteen kotimainen toscapulla, 0,49 €, 65 g
- Paistopisteen kotimainen maalaissämpylä, 1,19 €, 105 g
- Jalotofun maustamaton luomutofu, 3,05 €, 270 g
- Oululainen Reissumies 12kpl, 1,98 €, 705 g
- Elovena kaurahiutaleet, 2,29 €, 1 kg
- Vihannesosaston XXL Basilika
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäLidlin viestintä palvelee mediaa arkisin klo 9-16.
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5750 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Jyväskylän Keljon Lidl uudistuu – myymälä kiinni tiistaina 18.11.12.11.2025 08:07:00 EET | Tiedote
Jyväskylän Keljon Lidl on yksi vanhimmista Lidl-myymälöistä Suomessa. Nyt perinteikäs myymälä kokee pikaisen mutta mittavan remonttiin, missä päivitetään myymälän hyllyjärjestystä ja tekniikkaa.
Lidlin outlet-verkosto laajenee: uusin avataan Ouluun Karjasiltaan10.11.2025 11:32:44 EET | Tiedote
Lidl avaa maanantaina 10.11. Ouluun toisen outletin, jossa myydään käyttötavaroiden loppueriä hyvillä alennuksilla. Uusi outlet sijaitsee Karjasillan myymälässä ja on auki päivittäin myymälän aukioloaikojen mukaisesti.
Lidlin joulukampanja muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä3.11.2025 15:41:24 EET | Tiedote
Tänä jouluna Lidlin joulumainos muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä. Kampanja on johdonmukainen jatko aiemmin syksyllä lanseeratulle kansainväliselle "Lidl. Se kannattaa." -kampanjalle.
Lahteen rakennetaan Suomen kolmas puu-Lidl – rakennusmateriaalilla on iso ilmastovaikutus31.10.2025 08:47:31 EET | Tiedote
Lahteen on alettu rakentaa viidettä Lidl-myymälää. Sen on määrä avautua alkukesällä 2026. Myymälän erikoisuutena on sen rakennusmateriaali: myymälä rakennetaan teräsristikoiden sijaan puusta. Puu näkyy selvästi myymälän julkisivussa ja sisätiloissa.
Lidliltä uusi aluevaltaus: avaa ravintolan Henri Alénin kanssa27.10.2025 07:18:51 EET | Tiedote
Lidl avaa Lidlerie-nimisen ravintolan Finnjävelin tiloihin. Lidleriessä on tarjolla Lidl-myymälöiden tutuista raaka-aineista valmistettuja huipputason menuja, joiden annokset Henri Alén on suunnitellut. Menun sisältämät annokset maksavat vain niiden valmistuksessa käytetyn tuotteiden hinnan verran. Esimerkiksi neljän ruokalajin illallisen saa vain 12,69 eurolla. Juomapuolella on todellisia erikoisuuksia: tarjolla on Lidl-viinejä, joita myydään Lidleissä niissä maissa, joissa viinejä saa myydä ruokakaupoissa. Ravintola on auki 25.–29.11.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme