Lidlin joulukampanja muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä
Tänä jouluna Lidlin joulumainos muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä. Kampanja on johdonmukainen jatko aiemmin syksyllä lanseeratulle kansainväliselle "Lidl. Se kannattaa." -kampanjalle.

Joulu on yhdessäolon ja välittämisen aikaa, mutta mitä jos päättäisimme olla kilttejä toisillemme vuoden jokaisena päivänä? Tämä ajatus on toiminut Lidlin tämänvuotisen joulukampanjan inspiraationa ja johtotähtenä.
Mainosvideolla tyttö pohtii, mitähän jouluna kannattaisi tehdä. Arjen tapahtumia seuraten tyttö tuumii, että ainakin kannattaa hössöttää vähemmän ja viettää enemmän aikaa läheisten kanssa. Muutenkin kannattaa keskittyä siihen, mistä tulee hyvä mieli: rauhalliseen yhdessä oloon ja herkutteluun.
– Ruokakaupassa pyrimme joka päivä tekemään asiakkaidemme arjesta hieman parempaa ja arvokkaampaa. Joulukampanjamme muistuttaa ja haastaa meitä kaikkia toteuttamaan tätä yhdessäolon ja välittämisen ajatusta joka päivä, sanoo Lidlin markkinointijohtaja Meri Aalto.
Joulu on auttamisen aikaa
Jouluun kuuluu kanssaihmisten muistaminen ja myös heikommassa asemassa olevien auttaminen. Lidlissä ajatuksena on, että kaikilla tulisi olla varaa laadukkaaseen ja terveelliseen ruokaan. Tämä korostuu erityisesti jouluna, kun ruoka on merkittävä osa juhlaa. Lidl osallistuu jo kolmattatoista vuotta peräkkäin perinteiseen Hyvä joulumieli -keräykseen, jossa jaetaan ruokalahjakortteja vähävaraisille perheille. Lidl lahjoittaa keräykseen 40 000 euroa.
Kampanjan yhteydessä Suomen Punainen Risti ja Mannerheimin lastensuojeluliitto jakavat perheille 8000 Lidlin lahjakorttia, joilla perheet voivat ostaa ruokaa.
– On hienoa että voimme lahjoittaa keräykseen, mutta vielä tärkeämpää on se, että lahjakortin saaneet perheet voivat käydä meillä ostoksilla ja saada 70 euron arvoisella lahjakortilla monta kassillista ruokaa. Sillä, että meillä hyvä ja terveellinen ruoka ei maksa liikaa, on näille ja monelle muulle perheelle valtavan suuri merkitys, Lidlin vastuullisuuspäällikkö Maija Moisander sanoo.
Lidlin joulukampanja alkaa 3.11.2025 ja sitä esitetään 31 maassa. TV-mainos on nähtävillä Lidlin Youtube-kanavalla.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäLidlin viestintä palvelee mediaa arkisin klo 9-16.
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5750 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lahteen rakennetaan Suomen kolmas puu-Lidl – rakennusmateriaalilla on iso ilmastovaikutus31.10.2025 08:47:31 EET | Tiedote
Lahteen on alettu rakentaa viidettä Lidl-myymälää. Sen on määrä avautua alkukesällä 2026. Myymälän erikoisuutena on sen rakennusmateriaali: myymälä rakennetaan teräsristikoiden sijaan puusta. Puu näkyy selvästi myymälän julkisivussa ja sisätiloissa.
Lidliltä uusi aluevaltaus: avaa ravintolan Henri Alénin kanssa27.10.2025 07:18:51 EET | Tiedote
Lidl avaa Lidlerie-nimisen ravintolan Finnjävelin tiloihin. Lidleriessä on tarjolla Lidl-myymälöiden tutuista raaka-aineista valmistettuja huipputason menuja, joiden annokset Henri Alén on suunnitellut. Menun sisältämät annokset maksavat vain niiden valmistuksessa käytetyn tuotteiden hinnan verran. Esimerkiksi neljän ruokalajin illallisen saa vain 12,69 eurolla. Juomapuolella on todellisia erikoisuuksia: tarjolla on Lidl-viinejä, joita myydään Lidleissä niissä maissa, joissa viinejä saa myydä ruokakaupoissa. Ravintola on auki 25.–29.11.
Lidl jatkaa UEFA:n naisten kumppanuutta vuoteen 2030 asti23.10.2025 13:42:28 EEST | Tiedote
Kansainvälinen Lidl-organisaatio on solminut UEFA naisten kumppanuuden, joka kattaa jalkapallon arvokisat vuosina 2025–2030.
Tuotantoeläinten hyvinvointi kiinnostaa, kunhan siitä ei tarvitse maksaa ekstraa – Lidl ryhtyi toimeen8.10.2025 08:17:00 EEST | Tiedote
76 prosenttia kuluttajista pitää tuotantoeläinten hyvinvointia tärkeänä, mutta harva on kuitenkaan valmis maksamaan juurikaan lisähintaa tuotteesta, jossa hyvinvointi on todennettu. Vain kahdeksan prosenttia kuluttajista tunnistaa eläinten hyvinvoinnista kertovan ELVI-pakkausmerkin.* Lidl haluaa tehdä hyvinvoivan lehmän tuotteista houkuttelevamman vaihtoehdon, ja on laskenut kotimaisten ELVI-merkittyjen tuotteiden hinnat jopa 13 prosentilla.
Lidl on kasvattanut valikoimaansa 20 prosentilla – vakiovalikoimassa nyt 3000 tuotetta7.10.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Lidl on laajentanut valikoimaansa jopa 500 uudella tuotteella. Kattavampi valikoima vastaa suoraan asiakkaiden toiveeseen saada kaikki tarvittava yhdestä ostopaikasta. Hyllyissä on nyt entistä enemmän kotimaisia tuotteita suosituilta Lidlin omilta merkeiltä sekä tutuilta brändeiltä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme