Tomi Härmä on nimitetty OMD Finlandin toimitusjohtajaksi
Omnicom Media Group Finlandiin kuuluva OMD Finland on nimittänyt Tomi Härmän yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Härmä aloittaa tehtävässään 1.12.2025. Härmällä on 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen johtotehtävistä. Hän siirtyy tehtävään bränditalo SEKin strategiajohtajan tehtävästä.

Omnicom Media Group Finlandiin kuuluva OMD Finland on nimittänyt Tomi Härmän yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Härmä aloittaa tehtävässään 1.12.2025. Härmällä on 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen johtotehtävistä. Hän siirtyy tehtävään bränditalo SEKin strategiajohtajan tehtävästä.
OMD Worldwideen, maailman suurimpaan mediatoimistoketjuun, kuuluva OMD Finland keskittyy asiakaslähtöiseen, dataohjattuun ja luovuutta hyödyntävään markkinoinnin ja median vaikuttavuuteen. Härmän tehtävänä on vahvistaa OMD:n asemaa asiakkaidensa strategisena kumppanina sekä vauhdittaa yhtiön palveluvalikoiman kehittämistä erityisesti data-, analytiikka- ja tekoälypohjaisissa markkinoinnin ratkaisuissa.
“Olen todella iloinen saadessamme Tomin OMD Finlandin toimitusjohtajaksi. Tomi on täydellinen yhdistelmä kovaa strategista osaamista ja johtajuutta. Hänen johdollaan asiakkaamme saavat OMD:stä entistä näkemyksellisemmän ja strategisemman kumppanin ja tiimimme saa parhaan mahdollisen johtajan, joka ymmärtää syvällisesti sekä ihmisten, datan että teknologian merkityksen modernissa markkinoinnissa. Tiedän, että Tomin johdolla OMD:n hieno kehitys jatkuu vahvana ja voimme tarjota asiakkaillemme yhä enemmän lisäarvoa.” iloitsee Anna-Riikka Hovi-Taunila, Omnicom Media Group Finlandin toimitusjohtaja.
Härmä näkee markkinoinnin voimakkaasti kehittyvänä ympäristönä, jonka mullistaminen tekoälyn avulla on hurjassa vauhdissa. Sen hyödyn ulosmittaaminen edellyttää ihmisiltä syvää strategista ja luovaa ymmärrystä.
“Markkinointi elää suurempaa murrosta kuin koskaan aikaisemmin. Data ja tekoäly avaavat uusia mahdollisuuksia sekä suunnitella että todentaa vaikuttavaa markkinointia. Silti kaikkea ei voi – eikä pidä – automatisoida. Olen todella vaikuttunut OMDn asiakkuuksista, tiimistä ja Omnicomin käytössä olevista työkaluista. Vastuullamme on ymmärtää brändien erityispiirteet ja varmistaa, että markkinointia tehdään oikeissa mediaympäristöissä vaikuttavuus maksimoiden. Uskon vahvasti kiinteään yhdessä tekemiseen ja kolmikantayhteistyöhön tiimimme, asiakkaidemme ja mainostoimistojen välillä, jossa strategia, luovuus ja data tukevat toisiaan. Siitä rakentuu markkinoinnin todellinen vaikuttavuus,” sanoo Tomi Härmä, OMD Finlandin uusi toimitusjohtaja.
OMDn toimitusjohtajan tehtävää väliaikaisesti hoitanut Katriina Jokela on nimitetty Omnicom Media Group Finlandin operatiiviseksi johtajaksi. Hän vastaa uudessa tehtävässään mm. konsernin mediasuunnitteluliiketoiminnasta, asiakastyön laadun kehittämisestä, investointien tehokkuudesta sekä prosessien johtamisesta.
Omnicom Media Group Finland on yksi Suomen suurimpia markkinointialan yrityksiä ja osa kansainvälistä Omnicom -konsernia (NYSE: OMC). Omnicom Media Group työllistää Suomessa noin 120 alan ammattilaista. Omnicom Media Group Finland -mediatoimistokonserniin kuuluvat mediatoimistot ToinenPHD, OMD Finland, Hearts and Science Finland ja tämän vuoden alussa Suomessa aloittanut sponsorointiyhteistyöhön keskittyvä Fuse.
Lisätietoja:
Anna-Riikka Hovi-Taunila, CEO, Omnicom Media Group Finland anna-riikka.hovi-taunila@omc.com, 040 540 5530
Tomi Härmä, Managing Director, OMD Finland (1.12.2025 alkaen)
tomi.harma@omc.com, 0400 797 911
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Omnicom Media Group Finland
Suomalaiset haluavat lisää sponsorointirahaa naisten urheiluun18.11.2025 14:30:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät naisten ja tyttöjen urheilua itselleen läheisimpänä ja mieluisimpana sponsorointikohteena. Naisten ja tyttöjen urheilun 52 %:n suosioluku ylittää perinteiset sponsorointikohteet, kuten jääkiekon, yleisurheilun, musiikkitapahtumat ja jalkapallon. Sponsoroinnin ohjaaminen naisten urheiluun heijastaa suomalaisten arvoja, halua edistää tasa-arvoa ja tuoda urheilukenttään uusia menestystarinoita. Sponsoroinnin asiantuntijayritys Fusen kyselytutkimukseen vastasi lokakuussa 2025 tuhat 15–75-vuotiasta suomalaista.
Elina Heinonen kehittämään OMD:n asiakkuuksia3.2.2025 09:15:20 EET | Tiedote
Pitkän linjan eturivin markkinointiammattilainen Elina Heinonen aloittaa mediatoimisto OMD:n kaupallisena johtajana. Aiemmin Heinonen on toiminut myynnin johtotehtävissä Sanomalla, sekä markkinoinnin rahoitukseen erikoistuneesssa startupissa Foppassa. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus myynnin ja markkinoinnin asiantuntija- ja johtotehtävistä mediatoimistoissa kuten Carat ja ToinenPHD. Heinonen siis palaa Lintulahdenkadulle tasan vuosikymmenen kestäneen kokemuskierroksen jälkeen. "On niin mahtava fiilis olla takaisin Lintulahdessa. OMD:llä on tehty hienoa työtä - olihan OMD alan kovin kasvaja viime vuonna. Tästä on hyvä jatkaa yhtiön kasvutarinaa”, sanoo Heinonen ja jatkaa: "Olen todella vakuuttunut OMD:n tekoälypohjaisesta strategia- ja suunnittelutyökalusta ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista asiakkaan haasteiden ratkomisessa. Toki OMNI -työkalu itsessään ei vielä tee autuaaksi. Se yhdistettynä OMD:n huikeisiin markkinoinnin ammattilaisiin ja strategiseen ajatteluun, syntyy ainutla
Suomeen uusi sponsorointikumppanuuksiin ja vaikuttajamarkkinointiin erikoistunut toimisto15.1.2025 16:35:31 EET | Tiedote
Omnicom Media Group tuo Suomeen kansainvälisen FUSE-toimiston
Eturivin muutosjohtaja hyppää mediatoimistoon14.8.2023 12:30:41 EEST | Tiedote
Omnicom Media Group Finland julkisti ison rekrytoinnin
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme