DNA myi maailman ensimmäiset Jolla-puhelimet
Kauan odotetun Jollan maailmanensi-ilta koettiin DNA:n tapahtumassa Helsingin Narinkkatorilla, kun ensierä Jolla-puhelimia tuotiin myyntiin 450 nopeimmalle ennakkovarauksen tehneelle Jolla-fanille. Kaikkein ensimmäisenä Jollan osti itselleen 18-vuotias lukiolainen Henri Huttunen Espoosta. Huttunen saapui Maailman hauskimman jonon ovensuuhun keskiviikkona puoli yhden jälkeen, yli kuusi tuntia ennen myynnin alkua.
– Olen odottanut Jollaa siitä lähtien, kun se puolitoista vuotta sitten julkistettiin. Vihdoinkin unelmani kävi toteen. Odotuksen viimeiset tunnit DNA:n tapahtumassa olivat pelkästään mukavia, oli hauskaa jutella muiden, minulle täysin tuntemattomien jonottajien kanssa, kun jaoimme saman kiinnostuksen, Henri Huttunen kertoo.
– Ensimmäinen puhelu, jonka aion Jollalla soittaa, on tyttöystävälleni, Huttunen kertoi hymyillen.
Ensimmäinen puhelin myytiin kello 19.00 ja tapahtumateltan sisällä etenevää innostunutta jonoa palvellaan kymmenellä DNA Kaupan kassapisteellä. Kaikkien puhelimien arvioidaan olevan myytyjä kello kymmeneen mennessä.
– Tervetuloa mukaan Jolla-yhteisöön! Kehitystyömme jatkuu nyt yhdessä teidän kanssanne. Me teemme Sailfishistä jatkuvasti ajan hermolla kulkevan käyttöjärjestelmän, iloitsi Jollan ohjelmistokehitystä vetävä Marc Dillon pop-up DNA Kaupan puhelinmyyntipisteiden avautuessa.
Lisää Jolla-puhelimia tulee myyntiin joulukuussa. Puhelimen ennakkovaraajia on Suomessa vielä tuhansia ja kun kaikille ennakkovaraajille on annettu mahdollisuus hankkia oma Jollansa ensimmäisten joukossa, puhelin tulee yleiseen myyntiin DNA Kauppoihin joulukuun alkupuolella.
- Jollan kysyntä on todella ylittänyt odotuksemme. Tämän tapahtuman tunnelma kertoo myös vahvasti siitä, että Jolla on todella tervetullut vaihtoehto puhelinmarkkinoille. Odotan jo innolla sitä hetkeä, kun pääsemme aloittamaan Jolla-puhelinten myynnin täysillä DNA Kaupoissa ympäri Suomen, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.
DNA on osallistunut tiiviisti Jollan tuotekehitykseen ja kaupallistamiseen ja sillä on operaattoreista yksinoikeus myydä Jolla-puhelimia Suomessa lanseerausvaiheessa.
Kuvia Jollasta ja lanseeraustapahtumasta: https://www.dropbox.com/sh/egz7522k7z063pc/P0bUvDmeyj
Materiaalia päivitetään illan aikana.
Lisätietoja:
puheliiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan, DNA Oy, 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi Jollan viestintä: press@jolla.com DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n viisi miljoonaa suomalaista tavoittava 3G-verkko laajenee edelleen, ja 4G-verkot ulottuvat koko ajan uusiin kaupunkeihin ja taajama-alueille. DNA:n liikevaihto vuonna 2012 oli 769 miljoonaa euroa ja liikevoitto 56 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.
Jolla Oy kehittää mobiililaitteita ja avointa Sailfish-moniajokäyttöjärjestelmää suositun MeeGo-järjestelmän jatkajana. Yhtiön pääkonttori on Helsingissä, ja yhtiöllä on toimipisteet lisäksi Tampereella ja Hong Kongissa.
Kuvat


Tietoja julkaisijasta
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Toimi näin, jos epäilet tietojesi vuotaneen käyttämäsi palvelun tietomurrossa – lähes jokaisen palvelun kohdalla riskejä18.6.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Nykyään voi olla vaikea itse vaikuttaa tietomurron uhriksi joutumiseen, sillä tietoja on niin monessa paikassa. DNA:n kuluttajaliiketoiminnan lisäarvopalveluista vastaava Heidi Havastila kertoo mitä asioita kannattaa tehdä, jos epäilee omien tietojensa vuotaneen palvelun tietomurron yhteydessä, miten voi yrittää tunnistaa epäluotettavat palvelut jo ennen tietojen luovuttamista, ja mitä kaikkea rikolliset varastetuilla tiedoilla pystyvät tekemään.
Here's what to do if you suspect your data has been leaked in a data breach – almost every service is at risk18.6.2025 08:25:00 EEST | Press release
These days, it can be difficult to protect yourself against becoming the victim of a data breach, as your data is held in so many places. Heidi Havastila, Head of Value Added Services at DNA Consumer Business, explains what to do if you suspect your personal data has been leaked in a security breach, how to try to identify untrustworthy services before you hand over your data, and what criminals can do with stolen data.
DNA tuo myyntiin reaaliaikaisen tekoälypohjaisen keskustelubotin17.6.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
DNA tuo markkinoille uuden asiakaspalveluratkaisun, joka pystyy käymään reaaliaikaisesti keskusteluja asiakkaiden kanssa ajasta, paikasta ja käytetystä kielestä riippumatta. Ratkaisu hyödyntää Genesys Cloud -asiakaspalveluratkaisua ja Microsoft OpenAI -teknologioita. DNA:n yritysasiakkaat voivat hyödyntää tätä sujuvaa ja reaaliaikaista teknologiaa asiakaspalvelussaan.
DNA launches real-time AI-voicebot17.6.2025 08:45:00 EEST | Press release
DNA is introducing a new customer service solution that can engage in real-time conversations with customers, regardless of time, location, or language used. The solution leverages the Genesys Cloud customer service platform and Microsoft OpenAI technologies. DNA business customers can utilize this seamless and real-time technology in their customer service operations.
Asiantuntija listaa 7 vähemmän tunnettua kyberansaa – ”Moni osaa jo varoa huijausviestejä, mutta…”12.6.2025 08:55:00 EEST | Tiedote
Kyberrikolliset kehittävät jatkuvasti uusia, ovelampia tapoja huijata. Moni kansalainen on jo vuosien mittaan oppinut tunnistamaan helpostikin erilaiset huijausviestit ja -puhelut sekä esimerkiksi välttelemään julkisia WiFi-verkkoja. Samaan aikaan ympärillämme on entistä enemmän erikoisempia, mutta kasvavassa käytössä olevia kyberansoja, jotka on hyvä oppia välttämään. DNA:n asiantuntija kertoo vastaan tulleista tapauksista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme