Aalto EE käynnistää Aalto PUBLIC -konseptin julkiseen johtamiseen – painopistealueina ekosysteemit, vaikuttavuus ja talous

Julkisen sektorin organisaatiot ja niiden johtaminen kohtaavat uusia paineita toimintaympäristön muuttuessa, kilpailun lisääntyessä ja uudenlaisten kumppanuusmallien yleistyessä samalla, kun ikäluokkien pienentymisen myötä resurssiniukkuus lisääntyy entisestään. Ollakseen entistä vahvempi kumppani tässä transformaatiossa Aalto University Executive Education (Aalto EE) käynnisti helmikuussa 2019 uuden Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön.

”Tulevaisuuden julkiset palvelut rakentuvat uudenlaisissa julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin verkostoissa. Julkinen sektori johtaa entistä vahvemmin palvelujen järjestämistä ja tuotantoa sekä myös mittaa tuloksia ja vaikuttavuutta. Aalto EE on mukana rakentamassa osaamista, yhteistyötä ja vuoropuhelua koko palveluekosysteemin sisälle”, toteaa Aalto PUBLIC:in johtaja, kauppatieteiden tohtori Tuula-Riitta Markkanen.

Aalto PUBLIC vahvistaa poikkitieteellistä ja käytännönläheistä osaamista julkiseen johtamiseen

Aalto PUBLIC kehittää uusia konsepteja sekä toteuttaa julkisen johtamisen valmennuksia ja kehitysohjelmia. Keskeisinä teemoina ovat muutoksen ja liiketoiminnan johtaminen, public-private-toimintamallit sekä uudet johtamisjärjestelmä- ja hallintomallit. Näillä alueilla vipua haetaan myös Aallon vahvasta osaamisesta teknologiassa ja palvelumuotoilussa.

”Olen varma, että voimme entistä vahvemmin tukea suomalaista julkista sektoria monien murrosten äärellä. Uhkista murehtimisen sijaan tarvitaan enemmän mahdollisuuksiin tarttumista ja uudenlaista kokeilemisen kulttuuria. Samalla pohjoismaisesta mallista on vientituotteeksi, sillä varsinkin kehittyvissä maissa haetaan aktiivisesti vertailukohtia ja parhaita käytäntöjä. Suomi ja Aalto PUBLIC voivat ottaa tässä työssä kuskin paikan ja rakentaa laajempaa pohjoismaista verkostoa”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun työelämäprofessori.

Aalto EE on kouluttanut tuhansia julkisen alan johtajia ja asiantuntijoita ohjelmissaan mm. Aalto Executive MBA ja MBA, KuntaJOKO ja Johtaminen terveydenhuollossa. Lisäksi yhtiö on toteuttanut mm. omat räätälöidyt Aalto Executive MBA -ohjelmat sekä Helsingin että Espoon kaupungeille. Viimeisin avaus oli viime syksynä alkanut julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöhön keskittyvä ohjelma ”Liiketoimintaosaaminen ja toimiminen monituottajamallissa", joka tehtiin osana Muutosjohdon akatemian ja viiden yliopiston yhteistyönä kehittämää pilottikoulutusohjelmaa.

Tuula-Riitta Markkanen
Kauppatieteiden tohtori, Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön johtaja
tuula-riitta.markkanen@aaltoee.fi

Aalto EE luo pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän11.7.2019 08:06:12 EESTTiedote

Maailman 50. parhaan johtamisvalmentajan joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) luo Aalto-yliopisto Töölö -rakennukseen pohjoismaisittain uniikin keskuksen johtajien ja asiantuntijoiden osaamisen kehittämiselle. Aiemmin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytössä ollutta ikonista päärakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan. Rakennus on muuttovalmis vuoden 2020 loppuun mennessä. Aalto EE on Aalto-yliopiston omistaman rakennuksen päävuokralainen.

Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle17.6.2019 07:57:06 EESTTiedote

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.