Aalto EE käynnistää Aalto PUBLIC -konseptin julkiseen johtamiseen – painopistealueina ekosysteemit, vaikuttavuus ja talous

Julkisen sektorin organisaatiot ja niiden johtaminen kohtaavat uusia paineita toimintaympäristön muuttuessa, kilpailun lisääntyessä ja uudenlaisten kumppanuusmallien yleistyessä samalla, kun ikäluokkien pienentymisen myötä resurssiniukkuus lisääntyy entisestään. Ollakseen entistä vahvempi kumppani tässä transformaatiossa Aalto University Executive Education (Aalto EE) käynnisti helmikuussa 2019 uuden Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön.

Aalto PUBLIC kehittää uusia konsepteja sekä toteuttaa julkisen johtamisen valmennuksia ja kehitysohjelmia. Keskeisinä teemoina ovat muutoksen ja liiketoiminnan johtaminen, public-private-toimintamallit sekä uudet johtamisjärjestelmä- ja hallintomallit. Näillä alueilla vipua haetaan myös Aallon vahvasta osaamisesta teknologiassa ja palvelumuotoilussa.

”Olen varma, että voimme entistä vahvemmin tukea suomalaista julkista sektoria monien murrosten äärellä. Uhkista murehtimisen sijaan tarvitaan enemmän mahdollisuuksiin tarttumista ja uudenlaista kokeilemisen kulttuuria. Samalla pohjoismaisesta mallista on vientituotteeksi, sillä varsinkin kehittyvissä maissa haetaan aktiivisesti vertailukohtia ja parhaita käytäntöjä. Suomi ja Aalto PUBLIC voivat ottaa tässä työssä kuskin paikan ja rakentaa laajempaa pohjoismaista verkostoa”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Aalto EE on kouluttanut tuhansia julkisen alan johtajia ja asiantuntijoita ohjelmissaan mm. Aalto Executive MBA ja MBA, KuntaJOKO ja Johtaminen terveydenhuollossa. Lisäksi yhtiö on toteuttanut mm. omat räätälöidyt Aalto Executive MBA -ohjelmat sekä Helsingin että Espoon kaupungeille. Viimeisin avaus oli viime syksynä alkanut julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöhön keskittyvä ohjelma ”Liiketoimintaosaaminen ja toimiminen monituottajamallissa", joka tehtiin osana Muutosjohdon akatemian ja viiden yliopiston yhteistyönä kehittämää pilottikoulutusohjelmaa.

Mika Videman liittyy Aalto EE:n neuvonantajaverkostoon20.5.2020 13:52:24 EESTTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Mika Videmanin Senior Advisoriksi. Aalto EE:n asiakkaat hyötyvät Videmanin laajasta kokemuksesta ja monipuolisesta osaamisesta globaaleissa korporaatioissa sekä startup-yrityksissä. Hän on työskennellyt niin myynnin, markkinoinnin kuin kumppanuuksien kehittämisen alueilla. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus HR-johdossa Fazer-konsernissa ja Nokia Oyj:ssa.

Financial Times arvioi Aalto EE:n jälleen maailman 50. parhaan joukkoon – erityisesti yritysasiakkaiden sitoutuminen kasvoi11.5.2020 08:29:28 EESTTiedote

Aalto-yliopiston vertailusijat ovat viime vuosina vahvistuneet. Esimerkiksi QS World University Rankings* nosti viime kerralla Aallon 9. sijalle maailmassa alle 50-vuotiaiden yliopistojen joukossa. Aalto-yhteisön osana toimiva Aalto University Executive Education (Aalto EE) puolusti jälleen paikkaansa maailman kärjessä; arvostetun Financial Timesin vastajulkistetussa vertailussa Aalto EE asettui sijalle 42. tuhansien verrokkien joukosta ollen jälleen ainut suomalainen toimija 50 parhaan joukossa koko vertailun historiassa.

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.