Aalto EE kolminkertaisti liiketuloksensa pandemianotkahduksen jälkeen

Aalto EE:n liiketulos nousi viime vuonna 1,21 miljoonaan edellisvuoden 402 000 eurosta. Myös yrityksen liikevaihto nousi vuodesta 2020 ja oli 20,3 miljoonaa (17,6 M€ vuonna 2020). Liikevaihto oli näin ollen lähes vuoden 2019 tasolla eli melkein yhtä hyvä kuin ennen koronapandemiaa.
Pandemian aiheuttamista toimintaympäristön muutoksista ja ennakoimattomuudesta huolimatta maailman 50 parhaan johdon kouluttajan joukkoon lukeutuva Aalto EE on valmis jatkamaan kasvuaan panostaen erityisesti elämänlaajuisen oppimisen ratkaisuihin entistä tiiviimmin yhteistyössä omistajansa Aalto-yliopiston kanssa.
Onnistunut digiloikka näkyy tuloksessa
Aalto EE siirtyi keväällä 2020 nopeasti etäopetukseen, ja niin viime vuoden tulos kuin saatu asiakaspalaute osoittaa, että se onnistui digiloikassa hyvin. Vuoden 2021 ohjelmat toteutettiin joko täysin etänä tai hybridimuodossa. Saatu asiakaspalaute oli samalla tasolla kuin ennen pandemiaa perinteisessä luokkahuoneopetuksessa.
Hybridimuotoinen opetus on kansainvälisestikin tullut jäädäkseen, minkä ansiosta kouluttautuminen on mahdollista yhä suuremmalle osalle työelämässä olevia.
Niin Aalto EE:n MBA- ja Executive MBA -koulutusohjelmien, avointen ohjelmien kuin räätälöityjen ohjelmien myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna. Erityisesti E/MBA-ohjelmien suosio jatkoi kasvuaan ja ohjelmissa aloittaneiden henkilöiden määrä oli ennätyksellisen korkea.
”Aalto EE:n tulos osoittaa hienosti sen, että organisaatiot ovat havahtuneet kehittämisen välttämättömyyteen pandemian aikanakin. Niin yritykset kuin yksilöt tarvitsevat uudenlaista osaamista ja muun muassa digitaalisia taitoja uudenlaisessa toimintaympäristössä. Näihin tarpeisiin Aalto EE on pystynyt vastaamaan loistavasti", sanoo Aalto EE:n hallituksen puheenjohtaja, Aalto-yliopiston opetuksesta vastaava vararehtori Petri Suomala.
Suomala huomauttaa, että MBA-ohjelmien suosio jatkaa kasvuaan maailmanlaajuisesti, vaikka niiden ”kuolemasta” on puhuttu pitkään. Aalto EMBA- ja Aalto MBA -ohjelmia kehitetään jatkuvasti. Nykyään esimerkiksi vastuullisuus on oleellinen osa niitä.
”Ohjelmissa panostetaan paljon myös itsetuntemukseen ja itsensä johtamiseen sekä sosiaalisiin taitoihin, joiden osuus organisaatioiden kehittämispaletista on noussut huomattavasti pandemian aikana”, Suomala sanoo.
Aalto EE tuottaa huomattavaa rahallista arvoa Aalto-yliopistolle
Aalto EE:n toiminnasta merkittävä summa kanavoituu vuosittain takaisin Aalto-yliopistoyhteisölle muun muassa osinkoina, rojalteina, valmennus- ja koulutuspalkkioina sekä vuokrina. Vuonna 2021 yliopiston omistaman yhtiön taloudellinen jalanjälki Aalto-yhteisössä oli 4,1 miljoonaa euroa (2,3 M€ vuonna 2020).
”Tämä summa on upea osoitus siitä, että Aalto EE osakeyhtiönä pystyy tuottamaan myös huomattavaa rahallista arvoa omistajalleen kanavoitavaksi edelleen tutkimukseen ja opetukseen. Yhteistyö yliopiston kanssa laajenee entisestään elämänlaajuisen oppimisen ratkaisuissa, joita edustaa Aalto EE:n uusin liiketoiminta-alue Aalto ACCESS. Sen myötä pystymme paketoimaan yksittäisiä kursseja ja ohjelmia asiakkaillemme koko Aalto-yliopiston ja Aalto EE:n tarjonnasta uudenlaisiksi matalan kynnyksen kokonaisuuksiksi”, toteaa Aalto EE:n toimitusjohtaja Tom Lindholm.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petri Suomala
Hallituksen puheenjohtaja, Aalto University Executive Education Oy
Opetuksesta vastaava vararehtori, Aalto-yliopisto
Puh. 040 591 8044
vp-education@aalto.fi
Tom Lindholm
Toimitusjohtaja, Aalto University Executive Education Oy
Head of Lifewide Learning, Aalto-yliopisto
Puh. 0500 474746
tom.lindholm@aaltoee.fi
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Aalto University Executive Education Oy
Aalto University Executive Education Oy:hyn (Aalto EE) kuuluu viisi eri brändiä. Aalto EE tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja, Aalto PRO asiantuntijoiden täydennyskoulutusta ja Aalto ENT kehittämispalveluita, jotka auttavat yrittäjiä luomaan uusia liiketoimintamalleja ja -mahdollisuuksia. Finva tarjoaa Suomen monipuolisinta finanssikoulutustasekä uusin brändimme Aalto ACCESS inklusiivisia, matalan kynnyksen ohjelmia ja kursseja, joiden oppeja voidaan helposti soveltaa osallistujan työhön, yhdistäen sekä Aalto EE:n että Aalto-yliopiston tarjonnan.
Aalto University Executive Educationin laaja-alaisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto University Executive Education Oy tarjoaa ohjelmia kansainvälisesti. Osana Aalto-yliopistoa Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Aalto EE
Aalto EE:n logo uudistuu – kaikki brändit yhden tunnuksen alle22.3.2023 08:15:00 EET | Tiedote
Aalto University Executive Education Oy ja sen edeltäjät ovat tarjonneet liikkeenjohdon ja asiantuntijoiden valmennus- ja kehittämispalveluita jo yli viiden vuosikymmenen ajan. Erillisinä brändeinä toimineet Aalto EE, Aalto PRO, Aalto ENT ja Finva yhdistyvät yhdeksi kokonaisuudeksi yhden tunnuksen alle – Aalto University Executive Education and Professional Development.
Vuoden turvallisuusjohtajaksi 2022 on valittu Fazerin Kai Himberg30.11.2022 08:07:10 EET | Tiedote
Kai Himberg on pitkänlinjan turvallisuusalan ammattilainen, joka jakaa aktiivisesti kokemuksiaan ja oppejaan turvallisuusjohtamisen kentältä verkostolleen. Himberg toimii turvallisuusjohtajana elintarvikealalla, jonka rooli osana suomalaisen yhteiskunnan huoltovarmuutta on korostunut viime vuosien kriisien myötä.
DBA-väitös: Vähittäiskaupan digitaalinen markkinointi toimii parhaiten yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa17.11.2022 08:19:38 EET | Tiedote
Vähittäiskaupan digitaalisessa markkinoinnissa pitää tehdä selkeitä linjanvetoja, jotta erottuisi. Marko Hoikkaniemen DBA-väitöskirja osoitti digitaalisen markkinoinnin vaikutuksen oletettua pienemmäksi. Parhaiten digimarkkinointi toimii osana hybridistrategiaa eli yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa.
Aalto EMBA:lla Pohjoismaiden tyytyväisimmät osallistujat arvostetussa Financial Timesin vertailussa17.10.2022 08:02:12 EEST | Tiedote
Aalto Executive MBA -ohjelma on valittu jälleen sadan parhaan joukkoon maailman noin neljästätuhannesta EMBA -ohjelmasta. Vuosittaisen vertailun julkaisee talouslehti Financial Times. Tänä vuonna Aalto EMBA -ohjelman kokonaissijoitus FT EMBA -rankingissa oli 88, jossa nousua viisi sijaa vuodesta 2021.
Nimityksiä Aalto University Executive Education Oy:n johdossa29.8.2022 09:14:17 EEST | Tiedote
Miro Malmelin on nimitetty Aalto EE:n kaupalliseksi johtajaksi ja Laura Sivula Aalto ACCESSin liiketoimintajohtajaksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme