Aalto EE luo pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän

Maailman 50. parhaan johtamisvalmentajan joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) luo Aalto-yliopisto Töölö -rakennukseen pohjoismaisittain uniikin keskuksen johtajien ja asiantuntijoiden osaamisen kehittämiselle. Aiemmin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytössä ollutta ikonista päärakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan. Rakennus on muuttovalmis vuoden 2020 loppuun mennessä. Aalto EE on Aalto-yliopiston omistaman rakennuksen päävuokralainen.

Aalto-yliopisto/Aki-Pekka Sinikoski

Aalto EE suunnittelee ja tuottaa vaikuttavia, tavoitteellisia ja mitattavia oppimiskokemuksia sekä ainutlaatuisia asiakaskokemuksia ja todennettavia liiketoimintahyötyjä. Uudet, kaiken toiminnan yhteen kokoavat tilat mahdollistavat tämän vielä paremmin. Vuosittain lähes 7 000 henkilöä noin 1 000 organisaatiosta hyötyy oppimisesta Aalto EE:n ja Aalto PRO:n alustallaAlumneja yksin Aalto EE:llä on maailmanlaajuisesti yli 15 000. Aalto EE:n tilat ovat myös kansainvälisten yhteistyökumppaneiden ja heidän asiakkaidensa ahkerassa käytössä. Esimerkiksi eteläkorealaisia Aalto Executive MBA -opiskelijoita käy Helsingissä satoja vuodessa.

”Olen sekä iloinen että ylpeä, että mahdumme pian yhden ja saman katon alle. Suuri ei aina ole kaunista, mutta olen varma, että mittakaavaetumme pohjoismaissa antaa meille tilaisuuden hioa täydellisyyteen kaikki keskeiset liikkeenjohdon opit sekä loistaa samalla valituilla Aalto-yliopiston vahvuuksia hyödyntävillä erikoisaloilla”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Moderni taide ja tilat oppimiskokemuksen ytimessä

Taide kannustaa myös tulevaisuudessa Aalto EE:n asiakkaita ja henkilökuntaa uudenlaiseen ja innovatiiviseen ajatteluun sekä osaamisen jakamiseen. Yhtiön tiloissa on esillä yksi Suomen merkittävimmistä nykytaiteen ja modernin taiteen kokoelmista. Miltei 300 teoksen sijainti tiloissa mietitään jatkossakin huolella.

Digitaalinen oppiminen lisääntyy, muttei poista kasvokkain oppimisen tehokkuutta

Yhdessä kasvotusten vietetty aika on edelleen vaikuttava keino vahvistaa verkostoja, etsiä parhaita keskustelukumppaneita oman johtajuuden rakentumiseen sekä jäsentää omaa liiketoimintaa tarkoin valittujen työkalujen avullaLisäksi Aalto EE:llä on tarjoomassaan jatkuvasti laajeneva kokoelma temaattisesti keskittyneitä verkkokursseja. Webinaarien ja podcastien merkitys lisääntyy jatkuvasti, ja niitä käytetään runsaasti esimerkiksi ennakkomateriaaleina. Useimpiin Aalto EE:n ohjelmiin kuuluu sekä kohtaamisia kasvokkain että digitaalista oppimista.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Aalto-yliopisto/Aki-Pekka Sinikoski

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia useissa lokaatioissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Osaamisen murros vaikuttaa Suomen kilpailukykyyn – organisaatioiden johtajilla merkittävä rooli12.9.2019 09:17:45 EESTTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on tehnyt johtajilta johtajille tarkoitetun käsikirjan osaamisen murrokseen ja Suomen kilpailukyvyn parantamiseen. Kirja on tehty yhteistyössä Aalto-yliopiston työelämäprofessori Risto Sarvaksen ja opiskelijoiden kanssa. ”Saa soveltaa – osaamisen ja kilpailukyvyn pieni käsikirja” julkaistaan torstaina 12.9.2019.

Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle17.6.2019 07:57:06 EESTTiedote

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.