Aalto EE luo pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän

Maailman 50. parhaan johtamisvalmentajan joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) luo Aalto-yliopisto Töölö -rakennukseen pohjoismaisittain uniikin keskuksen johtajien ja asiantuntijoiden osaamisen kehittämiselle. Aiemmin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytössä ollutta ikonista päärakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan. Rakennus on muuttovalmis vuoden 2020 loppuun mennessä. Aalto EE on Aalto-yliopiston omistaman rakennuksen päävuokralainen.

Aalto-yliopisto/Aki-Pekka Sinikoski

Aalto EE suunnittelee ja tuottaa vaikuttavia, tavoitteellisia ja mitattavia oppimiskokemuksia sekä ainutlaatuisia asiakaskokemuksia ja todennettavia liiketoimintahyötyjä. Uudet, kaiken toiminnan yhteen kokoavat tilat mahdollistavat tämän vielä paremmin. Vuosittain lähes 7 000 henkilöä noin 1 000 organisaatiosta hyötyy oppimisesta Aalto EE:n ja Aalto PRO:n alustallaAlumneja yksin Aalto EE:llä on maailmanlaajuisesti yli 15 000. Aalto EE:n tilat ovat myös kansainvälisten yhteistyökumppaneiden ja heidän asiakkaidensa ahkerassa käytössä. Esimerkiksi eteläkorealaisia Aalto Executive MBA -opiskelijoita käy Helsingissä satoja vuodessa.

”Olen sekä iloinen että ylpeä, että mahdumme pian yhden ja saman katon alle. Suuri ei aina ole kaunista, mutta olen varma, että mittakaavaetumme pohjoismaissa antaa meille tilaisuuden hioa täydellisyyteen kaikki keskeiset liikkeenjohdon opit sekä loistaa samalla valituilla Aalto-yliopiston vahvuuksia hyödyntävillä erikoisaloilla”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Moderni taide ja tilat oppimiskokemuksen ytimessä

Taide kannustaa myös tulevaisuudessa Aalto EE:n asiakkaita ja henkilökuntaa uudenlaiseen ja innovatiiviseen ajatteluun sekä osaamisen jakamiseen. Yhtiön tiloissa on esillä yksi Suomen merkittävimmistä nykytaiteen ja modernin taiteen kokoelmista. Miltei 300 teoksen sijainti tiloissa mietitään jatkossakin huolella.

Digitaalinen oppiminen lisääntyy, muttei poista kasvokkain oppimisen tehokkuutta

Yhdessä kasvotusten vietetty aika on edelleen vaikuttava keino vahvistaa verkostoja, etsiä parhaita keskustelukumppaneita oman johtajuuden rakentumiseen sekä jäsentää omaa liiketoimintaa tarkoin valittujen työkalujen avullaLisäksi Aalto EE:llä on tarjoomassaan jatkuvasti laajeneva kokoelma temaattisesti keskittyneitä verkkokursseja. Webinaarien ja podcastien merkitys lisääntyy jatkuvasti, ja niitä käytetään runsaasti esimerkiksi ennakkomateriaaleina. Useimpiin Aalto EE:n ohjelmiin kuuluu sekä kohtaamisia kasvokkain että digitaalista oppimista.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Aalto-yliopisto/Aki-Pekka Sinikoski

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia useissa lokaatioissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa18.11.2019 08:23:17 EETTiedote

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.