Aalto EE ostaa finanssialan koulutusyhtiö FINVAn

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on ostanut Suomen monipuolisimman ja kokeneimman finanssialan koulutusyhtiön FINVA Finanssikoulutus Oy:n koko osakekannan Vakuutustiedon Kehittämissäätiöltä. FINVA siirtyy osaksi Aalto EE -konsernia välittömästi.

”Synergiat ovat ilmeiset, ja osaamisemme täydentävät hyvin toisiaan. Pystymme yhdessä palvelemaan nopeasti kehittyvää suomalaista pankki- ja vakuutusalaa paremmin. Finanssialan spesifien koulutussisältöjen rakentaminen tehostuu ja monipuolistuu, ja Aalto EE tarjoaa vahvasti kansainvälisen näkökulman alan osaamisen kehittämiseen. Tavoitteenamme on luoda finanssialan pohjoismainen osaamiskeskittymä”, toteaa Aalto EE -konsernin toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

FINVAn perinteikäs Vakuutustutkinto VTS ja Ylempi vakuutustutkinto YVTS, Finanssialan liiketoiminnan johtamisohjelma Valiko sekä uusi pankki- rahoitus-ja sijoitustoimintojen koulutusohjelma PaRaS säilyvät jatkossakin keinoina varmistaa ajantasainen ja monipuolinen osaaminen muuttuvalla finanssialalla. Digitaalisia sisältöjä ja oppimismahdollisuuksia laajennetaan entisestään. Myös alan Executive MBA uudistuu ja on jatkossa osa Financial Times -rankingissä menestynyttä ja kansainväliset akkreditointistandardit täyttävää Aalto EE:n degree-portfoliota.

”FINVAn klassikko-ohjelmien rinnalle rakennamme aivan uusia tarjoomia yhdessä asiakkaiden kanssa. Koko finanssialan osaamisen kehittymisen kannalta on tärkeää, että yhteys Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun eurooppalaisittainkin johtavaan talous- ja finanssidisipliiniin kanssa tiivistyy”, Mattila jatkaa.

Vakuutusalan Kehittämissäätiö keskittyy jatkossa ydintehtäväänsä. ”Ohjaamalla FINVA ja Aalto EE yhteen varmistamme, että voimakkaasti muuttuvan finanssialan ammattilaiset saavat käyttöönsä entistä laadukkaammat ja kansainvälisemmät valmennusohjelmat ja tutkinnot. Vahva side Aalto EE:n ja Aalto-yliopiston kanssa on koko finanssialan etu”, sanoo Vakuutustiedon Kehittämissäätiön hallituksen puheenjohtaja Paula Salonen. ”FINVAn kokenut henkilöstö liittyy osaksi Aalto EE:n ammattilaisten joukkoa. Finanssiala saa Suomen parhaat osaamisen kehittäjät käyttöönsä”.

Myös Finanssiala ry:n vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari korostaa yrityskaupan luomia mahdollisuuksia. ”Tämä avaa uusia mahdollisuuksia uudistuvan finanssialan kehittämiselle. Alan omat koulutusohjelmat, tutkinnot ja seminaarit vahvistuvat entisestään.”

Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkisteta. Aalto EE -konserni jatkaa kannattavaa kasvua sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla, ja tavoittelee yli 21 miljoonaan euroa liikevaihtoa vuonna 2017.

Lisätietoja

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Paula Salonen
Hallituksen puheenjohtaja, Vakuutustiedon Kehittämissäätiö
paula.salonen@equidea.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

FINVA Oy

Vahvasti uudistunut FINVA tarjoaa Suomen monipuolisinta finanssialan koulutusta niin pankki-, vakuutus- kuin muillekin finanssialan osaamista tarvitseville toimijoille. Palvelemme asiakkaittamme yli 45 vuoden kokemuksella ja yli tuhannen asiantuntijan verkostollamme varmistaen aina parhaat osaajat asiakkaidemme eduksi.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta10.11.2017 07:00Tiedote

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa16.10.2017 08:17Tiedote

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.

Aalto EE tukee tunnettuja suomalaisia yrityksiä jalansijan vahvistamisessa Yhdysvaltain markkinoilla29.9.2017 09:11Tiedote

Johtajuusosaaminen, paikallinen markkinatuntemus sekä brändi- ja designosaaminen ovat kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille elintärkeitä. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Design for Success -ohjelma tukee Yhdysvaltojen markkinoilla jalansijaansa kasvattavia yrityksiä ja vahvistaa jo siellä toimivien menestystä. Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.