Aalto EE ostaa finanssialan koulutusyhtiö FINVAn

15.6.2017 12:58 | Aalto EE

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on ostanut Suomen monipuolisimman ja kokeneimman finanssialan koulutusyhtiön FINVA Finanssikoulutus Oy:n koko osakekannan Vakuutustiedon Kehittämissäätiöltä. FINVA siirtyy osaksi Aalto EE -konsernia välittömästi.

”Synergiat ovat ilmeiset, ja osaamisemme täydentävät hyvin toisiaan. Pystymme yhdessä palvelemaan nopeasti kehittyvää suomalaista pankki- ja vakuutusalaa paremmin. Finanssialan spesifien koulutussisältöjen rakentaminen tehostuu ja monipuolistuu, ja Aalto EE tarjoaa vahvasti kansainvälisen näkökulman alan osaamisen kehittämiseen. Tavoitteenamme on luoda finanssialan pohjoismainen osaamiskeskittymä”, toteaa Aalto EE -konsernin toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

FINVAn perinteikäs Vakuutustutkinto VTS ja Ylempi vakuutustutkinto YVTS, Finanssialan liiketoiminnan johtamisohjelma Valiko sekä uusi pankki- rahoitus-ja sijoitustoimintojen koulutusohjelma PaRaS säilyvät jatkossakin keinoina varmistaa ajantasainen ja monipuolinen osaaminen muuttuvalla finanssialalla. Digitaalisia sisältöjä ja oppimismahdollisuuksia laajennetaan entisestään. Myös alan Executive MBA uudistuu ja on jatkossa osa Financial Times -rankingissä menestynyttä ja kansainväliset akkreditointistandardit täyttävää Aalto EE:n degree-portfoliota.

”FINVAn klassikko-ohjelmien rinnalle rakennamme aivan uusia tarjoomia yhdessä asiakkaiden kanssa. Koko finanssialan osaamisen kehittymisen kannalta on tärkeää, että yhteys Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun eurooppalaisittainkin johtavaan talous- ja finanssidisipliiniin kanssa tiivistyy”, Mattila jatkaa.

Vakuutusalan Kehittämissäätiö keskittyy jatkossa ydintehtäväänsä. ”Ohjaamalla FINVA ja Aalto EE yhteen varmistamme, että voimakkaasti muuttuvan finanssialan ammattilaiset saavat käyttöönsä entistä laadukkaammat ja kansainvälisemmät valmennusohjelmat ja tutkinnot. Vahva side Aalto EE:n ja Aalto-yliopiston kanssa on koko finanssialan etu”, sanoo Vakuutustiedon Kehittämissäätiön hallituksen puheenjohtaja Paula Salonen. ”FINVAn kokenut henkilöstö liittyy osaksi Aalto EE:n ammattilaisten joukkoa. Finanssiala saa Suomen parhaat osaamisen kehittäjät käyttöönsä”.

Myös Finanssiala ry:n vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari korostaa yrityskaupan luomia mahdollisuuksia. ”Tämä avaa uusia mahdollisuuksia uudistuvan finanssialan kehittämiselle. Alan omat koulutusohjelmat, tutkinnot ja seminaarit vahvistuvat entisestään.”

Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkisteta. Aalto EE -konserni jatkaa kannattavaa kasvua sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla, ja tavoittelee yli 21 miljoonaan euroa liikevaihtoa vuonna 2017.

Lisätietoja

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Paula Salonen
Hallituksen puheenjohtaja, Vakuutustiedon Kehittämissäätiö
paula.salonen@equidea.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

FINVA Oy

Vahvasti uudistunut FINVA tarjoaa Suomen monipuolisinta finanssialan koulutusta niin pankki-, vakuutus- kuin muillekin finanssialan osaamista tarvitseville toimijoille. Palvelemme asiakkaittamme yli 45 vuoden kokemuksella ja yli tuhannen asiantuntijan verkostollamme varmistaen aina parhaat osaajat asiakkaidemme eduksi.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Growth Leaders – liiketoimintaverkosto kiihdyttää kasvua2.6.2017 12:45Tiedote

Monissa hyvissäkin yrityksissä on juurtuneita rakenteita ja ajattelutapoja, jotka estävät sen koko kasvupotentiaalin hyödyntämisen. Uusi Growth Leaders -liiketoimintaverkosto auttaa organisaatioita avaamaan kasvun lukkoja ja kiihdyttämään kasvua. Sen ovat luoneet yhteistyössä Aalto University Executive Education (Aalto EE), Annalect Finland, Tiedon digitaalisen asiakaskokemuksen startup sekä Bob the Robot.

Riitta Lumme-Tuomalan DBA-väitös: Talentin määrittely keskeistä talent managementin onnistumiseksi kaikissa organisaatioissa19.5.2017 09:26Tiedote

Aalto EE:n markkinointi ja viestintäjohtaja KTM, EMBA Riitta Lumme-Tuomala väittelee 16.6.2017 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen DBA-väitöskirjansa aiheena on talent management erityisesti non-profit organisaatioissa. DBA-väitös täydentää talent managementin (TM) tutkimusta kartoittamalla sen lähestymistapojen mahdollisia hyötyjä organisaatioissa, joiden ensisijainen tavoite ei ole taloudellinen tulos.