Aalto EE ostaa finanssialan koulutusyhtiö FINVAn

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on ostanut Suomen monipuolisimman ja kokeneimman finanssialan koulutusyhtiön FINVA Finanssikoulutus Oy:n koko osakekannan Vakuutustiedon Kehittämissäätiöltä. FINVA siirtyy osaksi Aalto EE -konsernia välittömästi.

”Synergiat ovat ilmeiset, ja osaamisemme täydentävät hyvin toisiaan. Pystymme yhdessä palvelemaan nopeasti kehittyvää suomalaista pankki- ja vakuutusalaa paremmin. Finanssialan spesifien koulutussisältöjen rakentaminen tehostuu ja monipuolistuu, ja Aalto EE tarjoaa vahvasti kansainvälisen näkökulman alan osaamisen kehittämiseen. Tavoitteenamme on luoda finanssialan pohjoismainen osaamiskeskittymä”, toteaa Aalto EE -konsernin toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

FINVAn perinteikäs Vakuutustutkinto VTS ja Ylempi vakuutustutkinto YVTS, Finanssialan liiketoiminnan johtamisohjelma Valiko sekä uusi pankki- rahoitus-ja sijoitustoimintojen koulutusohjelma PaRaS säilyvät jatkossakin keinoina varmistaa ajantasainen ja monipuolinen osaaminen muuttuvalla finanssialalla. Digitaalisia sisältöjä ja oppimismahdollisuuksia laajennetaan entisestään. Myös alan Executive MBA uudistuu ja on jatkossa osa Financial Times -rankingissä menestynyttä ja kansainväliset akkreditointistandardit täyttävää Aalto EE:n degree-portfoliota.

”FINVAn klassikko-ohjelmien rinnalle rakennamme aivan uusia tarjoomia yhdessä asiakkaiden kanssa. Koko finanssialan osaamisen kehittymisen kannalta on tärkeää, että yhteys Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun eurooppalaisittainkin johtavaan talous- ja finanssidisipliiniin kanssa tiivistyy”, Mattila jatkaa.

Vakuutusalan Kehittämissäätiö keskittyy jatkossa ydintehtäväänsä. ”Ohjaamalla FINVA ja Aalto EE yhteen varmistamme, että voimakkaasti muuttuvan finanssialan ammattilaiset saavat käyttöönsä entistä laadukkaammat ja kansainvälisemmät valmennusohjelmat ja tutkinnot. Vahva side Aalto EE:n ja Aalto-yliopiston kanssa on koko finanssialan etu”, sanoo Vakuutustiedon Kehittämissäätiön hallituksen puheenjohtaja Paula Salonen. ”FINVAn kokenut henkilöstö liittyy osaksi Aalto EE:n ammattilaisten joukkoa. Finanssiala saa Suomen parhaat osaamisen kehittäjät käyttöönsä”.

Myös Finanssiala ry:n vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari korostaa yrityskaupan luomia mahdollisuuksia. ”Tämä avaa uusia mahdollisuuksia uudistuvan finanssialan kehittämiselle. Alan omat koulutusohjelmat, tutkinnot ja seminaarit vahvistuvat entisestään.”

Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkisteta. Aalto EE -konserni jatkaa kannattavaa kasvua sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla, ja tavoittelee yli 21 miljoonaan euroa liikevaihtoa vuonna 2017.

Lisätietoja

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Paula Salonen
Hallituksen puheenjohtaja, Vakuutustiedon Kehittämissäätiö
paula.salonen@equidea.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

FINVA Oy

Vahvasti uudistunut FINVA tarjoaa Suomen monipuolisinta finanssialan koulutusta niin pankki-, vakuutus- kuin muillekin finanssialan osaamista tarvitseville toimijoille. Palvelemme asiakkaittamme yli 45 vuoden kokemuksella ja yli tuhannen asiantuntijan verkostollamme varmistaen aina parhaat osaajat asiakkaidemme eduksi.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.