Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.

”Haastava työn murros kirittää yksilöitä ja organisaatioita jatkuvaan osaamisen kehittämiseen. Kehittämällä rahoitusvaihtoehtoja kumppaniensa kanssa Aalto EE lisää taloudellista saatavuutta korkeatasoisiin johdon ja asiantuntijoiden valmennusohjelmiin”, sanoo helmikuussa vaihtoehtoisesta rahoituksesta vastaavana Associate Directorina aloittanut Nana Salin. Hänellä on laaja kokemus yliopisto- ja kulttuurisektorin yksityisen rahoituksen, kumppanuuksien ja yleisösuhteiden johtamisesta sekä kehittämisestä.

Rahoituskumppaniverkostoaan Aalto EE rakentaa keskeisten säätiöiden, rahastojen ja julkisten toimijoiden varaan sekä Suomessa että Pohjoismaissa ja Euroopassa. ”Uskon, että monille rahoittajille lupauksemme on houkutteleva. Investoinneilla johtamisen ja osaamisen kehittämiseen tunnetusti ja tutkitusti korkea panos-tuotos -vaikutus. Ohjelmia mahdollistamalla niiden osallistujat ja osallistuvat organisaatiot eivät saa vain kalaa vaan taidon onkia vastaisuudessa itse”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun työelämäprofessori.

Ensimmäisenä rahoitushaasteisiin vastataan uuden pohjoismaisen kulttuurijohtamisen ohjelman mahdollistamiseksi. Ohjelma varmistaa kulttuuri-instituutioiden menestystä kehittämällä avainhenkilöiden johtamistaitoja. Kulttuurijohtamisen haasteet ovat samanlaisia, kuin millä tahansa alalla, jossa uusia osaamisia tarvitaan toiminnan tulevaisuuden turvaamiseksi.

”Taiteen ja kulttuurialan organisaatiot tarvitsevat yhtä vahvaa johtamisosaamista kuin johtavat kuluttajabrändit. Ne kilpailevat ihmisten ajasta ja kiinnostuksesta. Kasvatuksellinen ja sivistävä tehtävä toteutuvat vain, jos tavoittaa yleisönsä tehokkaasti ja rakentaa verkostonsa oikein,” Pekka Mattila kuvaa.

Aalto EE tunnetaan Suomessa ja kansainvälisesti sen erinomaisista oppimisen kehittämisratkaisuista. Se tarjoaa valmennusta, kehittämispalveluja ja koulutusta liikkeenjohdolle, asiantuntijoille sekä yrittäjille. Aalto EE:n omistaa Aalto-yliopisto, joka tuo johtamisen ja asiantuntijoiden kehittämiseen monitieteellisen lähestymistavan ja uusia innovatiivisia oppimismenetelmiä.

Nana Salin
Associate Director, Alternative Funding
Puhelin: 010 837 3886
nana.salin@aaltoee.fi

valtiot. tri, toimitusjohtaja, työelämäprofessori (professor of practice)

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa18.11.2019 08:23:17 EETTiedote

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.