Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.

”Haastava työn murros kirittää yksilöitä ja organisaatioita jatkuvaan osaamisen kehittämiseen. Kehittämällä rahoitusvaihtoehtoja kumppaniensa kanssa Aalto EE lisää taloudellista saatavuutta korkeatasoisiin johdon ja asiantuntijoiden valmennusohjelmiin”, sanoo helmikuussa vaihtoehtoisesta rahoituksesta vastaavana Associate Directorina aloittanut Nana Salin. Hänellä on laaja kokemus yliopisto- ja kulttuurisektorin yksityisen rahoituksen, kumppanuuksien ja yleisösuhteiden johtamisesta sekä kehittämisestä.

Rahoituskumppaniverkostoaan Aalto EE rakentaa keskeisten säätiöiden, rahastojen ja julkisten toimijoiden varaan sekä Suomessa että Pohjoismaissa ja Euroopassa. ”Uskon, että monille rahoittajille lupauksemme on houkutteleva. Investoinneilla johtamisen ja osaamisen kehittämiseen tunnetusti ja tutkitusti korkea panos-tuotos -vaikutus. Ohjelmia mahdollistamalla niiden osallistujat ja osallistuvat organisaatiot eivät saa vain kalaa vaan taidon onkia vastaisuudessa itse”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Ensimmäisenä rahoitushaasteisiin vastataan uuden pohjoismaisen kulttuurijohtamisen ohjelman mahdollistamiseksi. Ohjelma varmistaa kulttuuri-instituutioiden menestystä kehittämällä avainhenkilöiden johtamistaitoja. Kulttuurijohtamisen haasteet ovat samanlaisia, kuin millä tahansa alalla, jossa uusia osaamisia tarvitaan toiminnan tulevaisuuden turvaamiseksi.

”Taiteen ja kulttuurialan organisaatiot tarvitsevat yhtä vahvaa johtamisosaamista kuin johtavat kuluttajabrändit. Ne kilpailevat ihmisten ajasta ja kiinnostuksesta. Kasvatuksellinen ja sivistävä tehtävä toteutuvat vain, jos tavoittaa yleisönsä tehokkaasti ja rakentaa verkostonsa oikein,” Pekka Mattila kuvaa.

Aalto EE tunnetaan Suomessa ja kansainvälisesti sen erinomaisista oppimisen kehittämisratkaisuista. Se tarjoaa valmennusta, kehittämispalveluja ja koulutusta liikkeenjohdolle, asiantuntijoille sekä yrittäjille. Aalto EE:n omistaa Aalto-yliopisto, joka tuo johtamisen ja asiantuntijoiden kehittämiseen monitieteellisen lähestymistavan ja uusia innovatiivisia oppimismenetelmiä.

Nana Salin
Associate Director, Alternative Funding
Puhelin: 010 837 3886
nana.salin@aaltoee.fi

valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Mika Videman liittyy Aalto EE:n neuvonantajaverkostoon20.5.2020 13:52:24 EESTTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Mika Videmanin Senior Advisoriksi. Aalto EE:n asiakkaat hyötyvät Videmanin laajasta kokemuksesta ja monipuolisesta osaamisesta globaaleissa korporaatioissa sekä startup-yrityksissä. Hän on työskennellyt niin myynnin, markkinoinnin kuin kumppanuuksien kehittämisen alueilla. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus HR-johdossa Fazer-konsernissa ja Nokia Oyj:ssa.

Financial Times arvioi Aalto EE:n jälleen maailman 50. parhaan joukkoon – erityisesti yritysasiakkaiden sitoutuminen kasvoi11.5.2020 08:29:28 EESTTiedote

Aalto-yliopiston vertailusijat ovat viime vuosina vahvistuneet. Esimerkiksi QS World University Rankings* nosti viime kerralla Aallon 9. sijalle maailmassa alle 50-vuotiaiden yliopistojen joukossa. Aalto-yhteisön osana toimiva Aalto University Executive Education (Aalto EE) puolusti jälleen paikkaansa maailman kärjessä; arvostetun Financial Timesin vastajulkistetussa vertailussa Aalto EE asettui sijalle 42. tuhansien verrokkien joukosta ollen jälleen ainut suomalainen toimija 50 parhaan joukossa koko vertailun historiassa.

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.