Aalto EE tiivistää yhteistyötään Yhdistyneiden arabiemiirikuntien huippuyliopiston kanssa

Aalto University Executive Education (Aalto EE) ja United Arab Emirates University (UAE University) allekirjoittivat yhteistyösopimuksen maanantaina 3.2.2020. Sopimus tiivistää vuonna 2019 alkanutta yhteistyötä ja silloin allekirjoitettua Memorandum of Understanding -asiakirjaa.

Kuvassa vasemmalta oikealle: Samir Azzeh, UAE University; Jaakko Skantsi, Suomen Arabiemiirikuntien suurlähetystö; Ghaleb Ali Al Hadrami Al Breiki, UAE University; Raija Kuokkanen ja Pekka Mattila, Aalto EE; Eissa Eid Jawar AlFaraj Al Rumaithi, UAE University; Viet Phan ja Minna Wickholm, Aalto EE.

”Emiraatit elävät kiinnostavaa vaihetta, jossa talouden pilarit pitää ratkaista uudelleen aikakaudella öljyn jälkeen. Tällainen innovaatio- ja transformaatiohaaste on Aallolle ilman muuta luonteva ja houkutteleva”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Kesällä 2019 Aalto EE toteutti UAE Universityn kanssa tulevien johtajien innovaatio-ohjelman ja seuraava yhteinen projekti on julkisten palveluinnovaatioiden suunnitteluun keskittyvä valmennus.

"Voimme yhteistyössä rakentaa paljon Aalto-yliopiston vahvuuksille kuten digitalisaatioon, palvelumuotoiluun ja yrittäjyyteen, mutta meitä kiinnostavat myös uudet avaukset, joita kahden yliopiston vahvuuksien yhdistämien voi tuoda", tiivistää Raija Kuokkanen, Aalto EE:n partnereista, näkemysjohtajuudesta ja ohjelmien suunnittelusta vastaava johtaja.

UAE University on luokiteltu Aalto-yliopiston tapaan maailman 50. parhaan alle 50-vuotiaan yliopiston joukkoon. Yhteistyö mahdollistaa Aalto-yliopiston monialaisen osaamisen hyödyntämisen Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa ja sen lähialueilla.

valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Raija Kuokkanen
Head of New Ventures and Partnerships, Thought Leadership and Design
raija.kuokkanen@aaltoee.fi

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.