Aalto EE

Aalto EE tukee tunnettuja suomalaisia yrityksiä jalansijan vahvistamisessa Yhdysvaltain markkinoilla

Jaa

Johtajuusosaaminen, paikallinen markkinatuntemus sekä brändi- ja designosaaminen ovat kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille elintärkeitä. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Design for Success -ohjelma tukee Yhdysvaltojen markkinoilla jalansijaansa kasvattavia yrityksiä ja vahvistaa jo siellä toimivien menestystä. Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.

- On hienoa olla rakentamassa ohjelmaa, jossa vahvat suomalaiset kuluttajabrändit haluavat yhdessä edistää onnistumistaan Yhdysvaltojen markkinoilla. Yritysten erilaiset painopisteet huomioiden ohjelman ytimessä on tuote- ja brändiportfolioiden kehittäminen sekä ylipäänsä kansainvälisten brändien ja markkinoinnin johtaminen, kertoo Mirjami Mäkinen, Senior Advisor, Aalto EE.

Ohjelmassa hyödynnetään Design Thinking -menetelmää, joka on käytännönläheinen ja luova tapa ratkaista liiketoiminnan haasteita. Jaana Beidler, muotoilun professori Aalto-yliopistosta, toimii menetelmän yhtenä asiantuntijoista ohjelmassa. Hänellä on myös vahva Yhdysvaltojen markkinoiden tuntemus yli kahdenkymmenen vuoden ajalta johtotehtävistä mm. Nikella ja Patagonialla.

Paikallinen kumppaniverkosto avainasemassa

- Oikeat yhteistyökumppanit luovat merkittävän pohjan onnistumiselle. Menestyvän brändin rakentamisen ja johtamisen kannalta toimittaja- ja kanavavalinnat ovat yksi olennaisimmista elementeistä. Aalto EE on tuonut ohjelmaan paikalliset markkinat sekä toimialojen nyanssit tuntevia osaajia yritysten tueksi, sanoo Aalto EE:n liiketoimintajohtaja Minna Wickholm.

Koska menestystä ei rakenneta yksin Suomesta käsin, osallistujayritykset tekevät Yhdysvaltoihin heille räätälöidyn matkan, joka edesauttaa kumppaniverkoston luomista ja markkinaosaamisen kehittämistä.

- Tekes osoittaa ennakkoluulottomuutensa tukiessaan vahvasti markkinointilähtöisen ohjelman osallistujayrityksiä, Mäkinen korostaa.

Vuoden kestävän ”Design for Success – Finnish Brands to the US Markets” -ohjelman aikana keskeiset opit ja kokemukset kerätään yhteen ja jaetaan Aalto Leaders’ Insight -sisältövirrassa.

Lisätiedot

Minna Wickholm
Business Area Director, Aalto EE
Aalto University Executive Education Oy
Puhelin: 010 837 3723
minna.wickholm@aaltoee.fi

Avainsanat

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Aalto EE
Aalto EE
Mechelininkatu 3 C
00100 HELSINKI

010 8373700http://www.aaltoee.com

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme tältä julkaisijalta, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Aalto EE

Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa16.10.2017 08:17Tiedote

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.

Taloudenpuolustuskurssi suunnittelee, miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?7.9.2017 11:38Tiedote

Kolmatta kertaa järjestettävä Taloudenpuolustuskurssi hakee vastausta kysymykseen ”Suomi 200 - miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?” Ensimmäisen sadan vuoden aikana Suomi nousi ainutlaatuisella tavalla kehitysmaasta yhdeksi maailman rikkaimmista kansakunnista. Mistä vivusta pitää nyt kääntää, jotta Suomi pysyy menestyksen tiellä? Taloudenpuolustuskurssilla puhutaan itsenäisyyden juhlavuonna uudistumisen tuskasta, Suomen suunnasta ja osaamisen tulevaisuudesta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme