Aalto EE tukee tunnettuja suomalaisia yrityksiä jalansijan vahvistamisessa Yhdysvaltain markkinoilla

Johtajuusosaaminen, paikallinen markkinatuntemus sekä brändi- ja designosaaminen ovat kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille elintärkeitä. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Design for Success -ohjelma tukee Yhdysvaltojen markkinoilla jalansijaansa kasvattavia yrityksiä ja vahvistaa jo siellä toimivien menestystä. Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.

- On hienoa olla rakentamassa ohjelmaa, jossa vahvat suomalaiset kuluttajabrändit haluavat yhdessä edistää onnistumistaan Yhdysvaltojen markkinoilla. Yritysten erilaiset painopisteet huomioiden ohjelman ytimessä on tuote- ja brändiportfolioiden kehittäminen sekä ylipäänsä kansainvälisten brändien ja markkinoinnin johtaminen, kertoo Mirjami Mäkinen, Senior Advisor, Aalto EE.

Ohjelmassa hyödynnetään Design Thinking -menetelmää, joka on käytännönläheinen ja luova tapa ratkaista liiketoiminnan haasteita. Jaana Beidler, muotoilun professori Aalto-yliopistosta, toimii menetelmän yhtenä asiantuntijoista ohjelmassa. Hänellä on myös vahva Yhdysvaltojen markkinoiden tuntemus yli kahdenkymmenen vuoden ajalta johtotehtävistä mm. Nikella ja Patagonialla.

Paikallinen kumppaniverkosto avainasemassa

- Oikeat yhteistyökumppanit luovat merkittävän pohjan onnistumiselle. Menestyvän brändin rakentamisen ja johtamisen kannalta toimittaja- ja kanavavalinnat ovat yksi olennaisimmista elementeistä. Aalto EE on tuonut ohjelmaan paikalliset markkinat sekä toimialojen nyanssit tuntevia osaajia yritysten tueksi, sanoo Aalto EE:n liiketoimintajohtaja Minna Wickholm.

Koska menestystä ei rakenneta yksin Suomesta käsin, osallistujayritykset tekevät Yhdysvaltoihin heille räätälöidyn matkan, joka edesauttaa kumppaniverkoston luomista ja markkinaosaamisen kehittämistä.

- Tekes osoittaa ennakkoluulottomuutensa tukiessaan vahvasti markkinointilähtöisen ohjelman osallistujayrityksiä, Mäkinen korostaa.

Vuoden kestävän ”Design for Success – Finnish Brands to the US Markets” -ohjelman aikana keskeiset opit ja kokemukset kerätään yhteen ja jaetaan Aalto Leaders’ Insight -sisältövirrassa.

Minna Wickholm
Business Area Director, Aalto EE
minna.wickholm@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto EE valmentaa Etelä-Korean parhaimmistoon kuuluvan yliopiston opiskelijoita9.4.2018 17:03Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) toteuttaa eteläkorealaisen huippuyliopiston KAIST College of Business’n MBA-opiskelijoille innovaatioiden ja yrittäjyyden opintojaksoja Suomessa. KAIST College of Business on arvostettu korkealle useissa kansainvälisissä vertailuissa kuten QS World University Rankingissa (41. vuonna 2017). Maailman parhaimpien alle 50-vuotiaiden yliopistojen listalla KAIST on kolmas ja Aalto-yliopisto seitsemäs.

Yli 500 Microsoft Polku-ohjelman osallistujaa on valinnut Aalto EE:n20.12.2017 12:26Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on yritysten tukena myös liiketoiminnan muutostilanteissa. Tästä esimerkkinä ovat johtavissa ja vaativissa asiantuntijatehtävissä toimineille irtisanotuille henkilöille suunnatut ammatillisen osaamisen ja johtamisen koulutusohjelmat. Microsoftin Polku-ohjelmassa Aalto EE on ollut palveluntarjoajana vuodesta 2015 lähtien. Yli viisisataa osallistujaa on jo valinnut Aalto EE:n ohjelman suorituspaikaksi.