Aalto EE vahvistaa rooliaan yhteiskunnallisena kehittäjänä - yhteistyö tansanialaisen UONGOZI-instituutin kanssa alkaa

Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) rooli julkisten toimijoiden kyvykkyyksien kehittäjänä vahvistuu kansainvälisesti. Yhtiö on valmentanut niin suomalaisia kuntajohtajia, terveydenhuollon päättäjiä, valtion ylimpiä virkamiehiä kuin Vietnamin tiede- ja teknologiaministeriön johtoakin.
kuva: Tanzania Standard(Newspapers)

Uusimpana avauksena on arvostettu UONGOZI-instituutti, joka on valinnut Aalto EE:n kumppanikseen kestävän kehitystä tukevan johtamisen vahvistamiseksi Tansaniassa. Johtamisen kokonaiskuvaan keskittyvä ohjelma on Aalto EE:n ensimmäinen varsinainen projekti Afrikan mantereella.

- Ainutlaatuinen yhteistyömme edesauttaa osaltaan yhteiskuntamme kestävää kehitystä. Johtamisosaamisen parantaminen on siinä avainasemassa. Korkeatasoinen ohjelmamme haastaa osallistujat avartamaan ajatteluaan ja kehittämään tulevaisuuden johtajalle tarpeellisia taitoja ja kyvykkyyksiä, kertoo Joseph Semboja, UONGOZI-instituutin johtaja ja professori.

- Afrikan avaintalouksien myönteinen kehitys synnyttää tarpeen myös johtamisen tasonnostolle. On aina erityisen palkitsevaa päästä osallistumaan julkisen johtamisen kehittämiseen, sillä sen vaikutus koko yhteiskuntaan on ratkaiseva. Pitkään suomalaisen HAUS:n kumppanina työskennellyt UONGOZI-instituutti on meille aaltolaisille ihanteellinen kumppani, luonnehtii Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston professori.

Vastikään käynnistyneeseen pilottiohjelmaan osallistuu noin kolmekymmentä johtajaa sisäasianhallinnosta. Tansanian ja Suomen valtioiden perustamalla UONGOZI-instituutilla on vahvaa erikoisosaamista koko itäisen Afrikan alueesta. Toimintaympäristön erityispiirteet on huomioitu myös siten, että lähijaksoilla on aina mukana Aalto EE:n kouluttajien lisäksi paikallinen asiantuntija.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh: 040 738 7221

Runeberginkatu 14-16

010 8373700https://www.aaltoee.fi/

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

UONGOZI-instituutti

Vuonna 2010 Tansaniaan Dar es Salaamiin perustettu Afrikan kestävän kehityksen johtajuusinstituutti (UONGOZI-instituutti) edustaa uudenlaista strategista yhteistyötä Suomen ja Tansanian välillä. Instituutin lähtökohtana on tukea Tansanian johtajuuskapasiteettia vastaamaan nykyisiin kansallisiin ja globaaleihin haasteisiin erityisesti kestävän kehityksen edistämiseen, luonnonvarojen kestävään käyttöön, kansainväliseen kauppaan sekä hyvään hallintoon liittyvissä kysymyksissä.

uongozi.or.tz