Äänikirjana julkaistava tietokirja Rikospaikkana Vastaamo paljastaa, miten Suomen suurin rikos järkytti yhteiskuntaa

Psykoterapiakeskus Vastaamon tietomurto on uhrimäärällä mitattuna Suomen historian suurin rikos. Kaiken kaikkiaan noin 40 000 psykoterapia-asiakkaan henkilötiedot ja potilaskertomukset varastettiin. Tiedoilla kiristettiin rahaa Vastaamolta ja sen asiakkailta, ja osa tiedoista vuodettiin verkkoon. Rikos aiheutti mittavat taloudelliset vahingot ja horjutti myös ihmisten mielenterveyttä, turvallisuudentunnetta ja yhteiskunnallista luottamusta ennenkuulumattoman julmalla tavalla. Tammi julkaisee ajankohtaisen puheenvuoron Rikospaikkana Vastaamo maaliskuussa 2021.

Rikospaikkana Vastaamo - Kuinka luottamus murtui ilmestyy maaliskuussa.

Rikospaikkana Vastaamo - Kuinka luottamus murtui on uudenlainen yhdistelmä perinteistä äänikirjaa ja haastattelumuotoista podcastia. Kirjan ytimessä ovat tietokirjailija ja kriisiviestinnän asiantuntija Katleena Kortesuon kokemukset syksyltä 2020, jolloin hän itsekin joutui Vastaamon asiakkaana tietomurron kohteeksi. Näkökulmia syventävät muun muassa tietoturva-asiantuntija Mikko Hyppösen ja Tietovuodot.fi-sivuston luoneen koodari-psykologi Aapo Puskalan haastattelut.

Katleena Kortesuo on palkittu tietokirjailija, joka on tehnyt yli 40 kirjaa viestinnästä, yhteiskunnasta ja historiasta. Hänen kirjansa tunnetaan konkreettisista esimerkeistä ja nasevasta kielenkäytöstä. Kortesuo on myös viestinnän kouluttaja, tunnettu seminaaripuhuja ja yhteiskunnallinen bloggaaja, jonka missiona on parantaa julkisen viestinnän selkeyttä ja saavutettavuutta.

Rikospaikkana Vastaamo ilmestyy äänikirjapalveluissa 31.3.2021.

Lisätiedot:
Markku Aalto ǀ kustannuspäällikkö ǀ Tammi ǀ +358 50 3051 908 ǀ markku.aalto@tammi.fi

Haastattelupyynnöt:
Johanna Harkkila ǀ viestintäpäällikkö ǀ Tammi ǀ +358 41 4497274 ǀ johanna.harkkila@tammi.fi

Arvostelukappaleet: tiedotus@tammi.fi

HUOM. Teos ilmestyy ainoastaan äänikirjana, joten tekstimuodossa siitä on saatavilla vain sisällysluettelo ja tiivistelmä.

Rikospaikkana Vastaamo - Kuinka luottamus murtui ilmestyy maaliskuussa.

Tammi julkaisee Bidenin virkaanastujaisissa ihastuttaneen runoilija Amanda Gormanin teokset suomeksi3.2.2021 14:17:02 EETTiedote

Tammi on hankkinut oikeudet runoesityksellään Joe Bidenin virkaanastujaisissa koko maailman hurmanneen Amanda Gormanin teoksiin. Hänen tuotantonsa käsittää sekä runoja että lastenkirjoja. Gormanin teokset ovat herättäneet valtavaa kiinnostusta kaikkialla ja niiden oikeudet on myyty huutokaupoilla jo lukuisiin maihin. On selvää, että 22-vuotiaan poikkeuksellisen lahjakkaan runoilijan sanoma tuo sitä toivoa ja valoa, jota maailma nyt kipeästi kaipaa.