AKO Foundation ja Aalto EE yhteistyöhön kehittämään pohjoismaista kulttuurijohtamista

Lontoossa vaikuttava AKO Foundation alkaa tukea Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kulttuurialan johdolle suunnattua Business of Culture -ohjelmaa. Kyseessä on Pohjoismaiden ja Baltian alueen laajin taide- ja kulttuurialan johtamisen kehittämisohjelma.

Kuvaa Aalto Töölön asiakastiloista. Kuva: Tuomas Uusheimo

"Elinvoimainen ja kehittyvä taide- ja kulttuurielämä tarvitsee parhaat mahdolliset johtajat ja uusiutuvia, monialaisia verkostoja haasteisiinsa vastaamisessa. Olemme erittäin iloisia siitä, että olemme yhdessä Aalto EE:n kanssa varmistamassa yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja hyvinvointia näiden organisaatioiden kautta", sanoo AKO Foundationin toimitusjohtaja Philip Lawford.

Business of Culture -ohjelma tarjoaa räätälöityjä työkaluja kulttuuriorganisaatioiden strategiseen kehittämiseen, muutoshaasteisiin ja uudistumiseen. Kouluttajina toimivat tieteen, kulttuurin ja liike-elämän korkeatasoiset kansainväliset osaajat.

"Business of Culture -ohjelma on nopeasti osoittautunut alan kannalta hyvin tarpeelliseksi. Tällä kunnianhimon tasolla toteutus on mahdollinen vain tukijoidemme ja kumppaneidemme taloudellisten panoksen ja näkemyksellisyyden avulla. Ohjelma on alusta henkilökohtaiselle kasvulle johtajana ja vahvistaa myös taiteidenvälisiä verkostoja", sanoo Aalto EE:n toimitusjohtaja Pekka Mattila.

AKO Foundationin lisäksi ohjelman pääyhteistyökumppaneita ovat Saastamoisen säätiö ja Föreningen Konstsamfundet sekä Karjalan kulttuurirahasto. Ohjelma on suunniteltu yhteistyössä BI Norwegian Business Schoolin kanssa.

AKO Foundation tukee erilaisia koulutus- ja taidealan sekä ilmastokriisin vastaista työtä tekeviä toimijoita. Norjalaisen Nicolai Tangenin vuonna 2013 perustama säätiö on tähän mennessä rahoittanut erilaisia kohteita yli 400 miljoonalla punnalla ja myöntänyt hyväntekeväisyysapurahoja yli 100 miljoonan punnan edestä. Säätiö tukee eri toimijoita oma-aloitteisesti, eikä se ota vastaan rahoitushakemuksia.

valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Nana Salin
Associate Director
Aalto University Executive Education
nana.salin@aaltoee.fi

Kuvaa Aalto Töölön asiakastiloista. Kuva: Tuomas Uusheimo

Runeberginkatu 14-16

Aalto University Executive Education Oy tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO), palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT) sekä Suomen monipuolisinta finanssikoulutusta (Finva). Laaja-alaisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Aalto University Executive Education Oy:lla on kaksi tukikohtaa: Helsingin toimisto koordinoi toimintaamme Euroopassa, ja Singaporesta johdetaan Aasian alueen toimintoja.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto University Executive Education Oy tarjoaa ohjelmia globaalisti. Osana Aalto-yliopistoa Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Uusin Aalto EE:n neuvonantajaverkoston jäsen Nermin Hairedin tuo strategisen ja digitaalisen markkinoinnin osaamista2.3.2021 08:28:25 EET | Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Senior Advisoriksi Nermin Hairedinin vahvistamaan commercial excellence -tarjontaa. Hairedin on ollut digitalisoimassa liiketoimintoja yli 20 vuoden ajan. Hänellä on merkittävä kokemus strategisesta markkinoinnista, myynnistä sekä datan hyödyntämisestä liiketoimintajohdossa ja hallituksissa.

Financial Times: Aalto Executive MBA:n kokonaistyytyväisyys pohjoismaiden korkein26.10.2020 07:48:49 EET | Tiedote

Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimmistoon tuhansien verrokkien joukosta. FT julkisti ensimmäistä kertaa ohjelmien asiakastyytyväisyyden kokonaisluvun. Aalto EMBA on osallistujatyytyväisyydellä mitattuna pohjoismaiden paras ohjelma ja globaalisti sijalla 14. Ohjelman kokonaissijoitus 88. on neljä sijaa parempi kuin viime vuonna.