Alkuperäinen JOKO on kansainvälinen poikkeus – aniharva ohjelma saavuttaa 50 vuoden iän ja sata toteutusta

Jatkuva uudistuminen on pitänyt AaltoJOKO® -valmennuksen johtajien suosikkina.

Aalto EE muuttaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun entiseen päärakennukseen vuoden 2020 lopulla luoden pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän. Kuva: Aalto-yliopisto/Aki-Pekka Sinikoski

Vuosittain lähes 7 000 avainhenkilöä noin 1 000 organisaatiosta osallistuu Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) ohjelmiin. Yksi laajan valmennustarjooman kestotähdistä on jo 50 vuoden ajan ollut johtamisen valmennus JOKO, jonka 100. toteutus alkaa tänään. Rekisteröinnistä huolimatta JOKOa on jäljitelty suppeampina koulutuksina eri yhteyksissä, joten nykyään alkuperäinen valmennuskokonaisuus tunnetaan nimellä AaltoJOKO®.

Pitkän elinkaaren perustana on sisällön jatkuva uudistaminen. Kaksi asiaa kuitenkin on pysynyt: AaltoJOKO® antaa tukea henkilökohtaisen johtajuuden kasvuun ja vastaa strategisen johtamisen haasteeseen.

”JOKO on ollut ankkuri monen suuren organisaation johtamisen kehittämisessä yli pitkien ajanjaksojen rakentaen niille yhteistä kieltä ja alustaa. JOKO-alumnit ovat myös edenneet korkeimpiin tehtäviin ja jatkaneet kasvuaan myös muissa valmennuksissa. Kaikille klassikoille tärkeintä on uudistua, ja JOKO:n kohdalla kehittäminen on ollut jatkuvaa. Vain näin varmistetaan ne seuraavat 50 vuotta”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

”Osallistujat ovat kiittäneet valmennusta myös vertaisryhmäoppimisesta ja laajasta perspektiivistä. Se mikä on uutta yhdelle toimialalle, voi olla arkea toiselle; muilta osallistujilta saa arvokkaita näkökulmia omaan työhön. Uskomme yhdessä oppimisen arvoon, joka näkyy selkeästi myös AaltoJOKO®:ssa”, kertoo Minna Wickholm, Aalto EE:n avointen ohjelmien johtaja.

JOKO palaa pian syntysijoilleen Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun entiseen päärakennukseen

Aalto EE muuttaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun entiseen päärakennukseen vuoden 2020 lopulla luoden pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän. Ikonista rakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan.

Näin myös AaltoJOKO®-valmennus palaa syntysijoilleen, sillä ensimmäinen valmennus käynnistyi Helsingin Kauppakorkeakoulussa vuonna 1970. Sen myötä syntyi Aalto EE:n edeltäjäorganisaatio. Valmennus antoi nimensä myös vuonna 1996 perustetulle JOKO Executive Education Oy:lle, joka nykyisin tunnetaan kansainvälisenä Aalto EE:nä.

valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Minna Wickholm
liiketoimintajohtaja, avoimet ohjelmat
minna.wickholm@aaltoee.fi

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.