Jyväskylän yliopisto

Anna-Kaisa Säkkinen Jyväskylän yliopiston viestintäjohtajaksi

Jaa
Anna-Kaisa Säkkinen on valittu Jyväskylän yliopiston viestintäjohtajaksi. Säkkinen siirtyy yliopistoon Kemira Oyj:n globaalin viestinnän johtajan tehtävästä. Hän aloittaa 19.8.2019.

Anna-Kaisa Säkkinen on valmistunut vuonna 2005 Jyväskylän yliopistosta yhteiskuntatieteiden maisteriksi valtio-opista. Hän on suorittanut EU-opinnot opiskelijavaihdossa Pariisissa, useita esimiesvalmennuksia sekä aloittanut psykologian perusopinnot Helsingin avoimessa yliopistossa. Globaalissa kemianyhtiö Kemirassa Säkkisen ensisijainen työkieli on englanti.

Säkkinen on työskennellyt yli 10 vuotta vaativissa viestinnän tehtävissä, josta viimeiset kuusi vuotta Kemira Oyj:n globaalin viestintätiimin esimiehenä. Hän tuntee hyvin viestinnän keskeiset prosessit ja hänellä on monipuolinen kokemus viestinnän suunnittelusta, toteutuksesta sekä uudistamisesta kansainvälisessä organisaatiossa. Työtehtäviin on sisältynyt digitaalinen viestintä ja sen sisältö- ja kohdeyleisölähtöinen kehittäminen, brändiuudistusten jalkauttaminen sekä verkkosivu-uudistusten toteuttaminen. Säkkinen on vastannut myös johdon tuesta eri viestintätilanteissa sekä mediasuhteista, sisäisestä viestinnästä ja kriisiviestinnästä. Hänellä on myös vahva kokemus Kemira Oyj:n tutkimustoiminnan viestinnästä.

Ennen johtajan tehtävää hän on työskennellyt Kemirassa viestintäpäällikkönä ja tiedottajana.

Säkkinen asuu Porvoossa ja hän on aloittanut perheensä kanssa muuttovalmistelut Jyväskylän seudulle.

-          On merkityksellistä päästä työskentelemään sivistysyliopistossa. Jyväskylän yliopiston strategia, Osaava ja hyvinvoiva ihminen, puhutteli minua ja jaan strategian mukaiset arvot henkilökohtaisesti. Olen erittäin iloinen uusista työtehtävistäni ja odotan innolla, että pääsen edelleen kehittämään arvostamani yliopiston brändiä ja tukemaan strategian toteuttamista,Anna-Kaisa Säkkinen sanoo.

-          Haimme vahvaa markkinointiviestinnän ammattilaista, jolla on viestinnän johtamisen ja kansainvälisen brändin kehittämisen kokemusta. Saamme Anna-Kaisasta yliopistoomme laaja-alaisen viestinnän ammattilaisen, jolle akateeminen toimintaympäristö ja arvomaailma on tärkeää, rehtori Keijo Hämäläinen kertoo.

Viestintäjohtajan tehtävänä on varmistaa, että viestintä tukee yliopiston strategian toteuttamista ja tavoitteiden saavuttamista. Hänen tehtäviinsä kuuluu yliopiston brändin edelleen kehittäminen sekä markkinointi- ja viestintästrategian suunnittelu ja toteuttaminen. Työssä painottuvat opiskelijamarkkinointi ja tiedeviestintä. Viestintäjohtaja toimii viestintä ja yhteisöllisyys- vastuualueen johtajana, jossa viestintä- ja markkinointitiimin lisäksi toimivat kumppanuustiimi ja yliopistopaino.

Yhteyshenkilöt

talous- ja palvelujohtaja Päivi Seppä, p. 050 591 9522 tai paivi.seppa@jyu.fi


henkilöstöjohtaja Katja Sorri, p. 040 835 5929 tai katja.m.sorri@jyu.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Jyväskylän yliopisto
Jyväskylän yliopisto
PL 35
40014 Jyväskylä

http://www.jyu.fi

Jyväskylän keskustassa sijaitsevan yliopiston kauniilla puistokampuksella sykkii monitieteinen ja moderni tiedeyliopisto – ihmisläheinen ja dynaaminen yhteisö, jonka 2500 asiantuntijaa ja 15 000 opiskelijaa etsivät ja löytävät vastauksia huomisen kysymyksiin. Jyväskylän yliopisto on ollut tulevaisuuden palveluksessa jo vuodesta 1863, jolloin suomenkielinen opettajankoulutus sai alkunsa täältä. Voimanlähteenämme on moniarvoinen vuoropuhelu tutkimuksen, koulutuksen ja yhteiskunnan välillä. Vaalimme tutkimuksen ja koulutuksen tasapainoa sekä ajattelun avoimuutta – sytytämme taidon, tiedon ja intohimon elää viisaasti ihmiskunnan parhaaksi. www.jyu.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Jyväskylän yliopisto

Uusi väitöstutkimus selvitti sosiaalisen median sisältöjen sitouttavia tekijöitä19.11.2025 10:00:00 EET | Tiedote

KTM Risqo Wahid tutki Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin väitöskirjassaan, mitkä tekijät sitouttavat sosiaalisen median sisältöihin. Tutkimus osoittaa, että pienet yksityiskohdat sisällön luomisessa, kuten viestin informatiivisuus, äänen käyttö, kieli ja siinä esiintyvä henkilö, voivat vaikuttaa voimakkaasti kuluttajien reaktioihin. Tutkimuksen mukaan tehokkaat taktiikat vaihtelevat eri alustojen ja toimialojen välillä. Väitöstutkimus tarjoaa myös käytännöllisiä ohjeita, joiden avulla yritykset voivat tehostaa sisältömarkkinointia sosiaalisessa mediassa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye