Artistiyhteistyö Pyhimyksen kanssa siivitti Hesburgerin syyskuun myyntilukuja - Hampurilaisen kasvisversio haukkasi komean osuuden kokonaismyynnistä
BÖKÖ®-hampurilaisten päivämyynti oli jopa 36 % suurempi kuin viime kampanjassa. Kokonaismyynnin kehitys kampanjan aikana oli puolestaan 15 %, mikä ylitti viime vuoden hyvän 8 % myynnin kehityksen.
”BÖKÖ® by Pyhimys -kampanja onnistui yli odotustemme. Arvostamme suuresti sitä, miten Pyhimys on heittäytynyt mukaan kampanjaan. Yhteistyö Pyhimyksen kanssa on ollut alusta asti hyvin sujuvaa ja luontevaa. Tämä näkyi myös kampanjan tuloksissa”, kertoo Hesburgerin markkinointipäällikkö Pauliina Fredriksson.
VEKEBÖKÖ-kasvishampurilainen maistui asiakkaille
Asiakkaiden toiveesta BÖKÖ®-hampurilaisesta oli tällä kertaa saatavilla myös VEKE®-kasvispihvillä varustettu VEKEBÖKÖ-kasvishampurilainen. Kampanjahampurilaisten myynnistä kasvishampurilaisten osuus oli jopa 20 %.
”On ollut hienoa nähdä, ettei BÖKÖ®n menestys ollut pelkkää uutuudenviehätystä. Tuotteella on selvästi jo oma fanikuntansa, mikä selittää sen suosiota. Tänä vuonna kampanjaan uutuutena tuodun VEKEBÖKÖn vastaanotto oli myös todella positiivinen, enkä itsekään osannut lopulta päättää, kumpi hampurilainen oli parempi”, Pyhimys kommentoi.
”VEKEBÖKÖn hieno 20 % osuus myynnistä kertoo siitä, että asiakkaamme ovat löytäneet myös meidän herkulliset kasvistuotteemme. Tämä tukee hienosti Puolet lihatonta 2030 -tavoitettamme. BÖKÖ® by Pyhimys -kampanja näytti meille selvästi, että olemme oikeilla jäljillä”, kertoo Fredriksson.
Hesburgerin Puolet lihatonta 2030 -tavoite koskee lihattomien tuotteiden osuutta kaikista myydyistä suolaisista vakiovalikoiman tuotteista ranskanperunoita lukuun ottamatta. Puolet lihatonta 2030 -kampanjan alussa vuonna 2019 kasvistuotteiden osuus Hesburgerin kokonaismyynnistä oli 6 %. Tällä hetkellä lihattomien tuotteiden osuus on 10 %.
Artistiyhteistyö täydentyi täyspitkällä BÖKÖBÖKÖBÖKÖ-biisillä
BÖKÖ® by Pyhimys -kampanjan kunniaksi Pyhimys teki myös hitiksi kasvaneesta BÖKÖ®-jinglestä täyspitkän Bököbököbökö-kappaleen, joka on kuunneltavissa suoratoistopalveluissa. Kappaletta on striimattu tähän mennessä yli 107 000 kertaa. Myös mobiilisovellus TikTokissa kappaleen suosio on ollut huikea. Bököbököbökö on löytänyt hienosti yleisönsä ja saanut tähän mennessä videoiden kautta arviolta jopa noin 5,3 miljoonaa näyttökertaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonenviestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Turun keskustaan uusi HeseKebab-ravintola – berliiniläistyylistä döneriä saa nyt myös HeseKebabista4.4.2024 10:03:08 EEST | Tiedote
Döner HeseKebab ja Gyros -ravintola avaa tänään ovensa Turun keskustan Hansakorttelissa. Vaikka kyseessä on uusi konsepti Hesburgerilla, niin Hesen kebab-tuotteita on myyty jo 80-luvulta saakka. Ensimmäisen kerran pitakebabia myytiin Puutorin Hesburgerilla Turussa.
Hesburger laajeni Puolaan19.3.2024 08:58:00 EET | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburgerin kasvu jatkuu ulkomailla. Puolan pääkaupunkiin Varsovaan on avattu uusi Hesburger-kotiinkuljetuskeittiö. Hesburger Warsaw Cookcity työllistää kahdeksan työntekijää.
Jo lähes miljoona liikutettua nuorta! Hesburgerin koululaisurheilutapahtuma täyttää 20 vuotta13.3.2024 08:53:52 EET | Tiedote
Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton yhteistyö on liikuttanut suomalaisia alakoululaisia jo 20 vuotta. Juhlavuottaan viettävien Hese-kisojen finaali järjestetään tänä vuonna Tampereen Ratinan stadionilla 21.5.2024.
Kokkolaan uusi Hesburger12.3.2024 10:00:00 EET | Tiedote
Kokkolassa avasi ovensa uusi Hesburger-ravintola, josta löytyy drive-in-kaistan lisäksi uusi autokaista ennakkotilaajille. Hesburger Kokkola Drive-in -ravintolan avajaisia vietetään tänään tiistaina 12.3.2024.
Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 12 %5.2.2024 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 12 % vuoteen 2022 verrattuna. Viime vuonna koko ketjun verollinen myynti oli 458 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 286 miljoonaa euroa. Suomessa myynti kasvoi 8 %.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme