Artistiyhteistyö Pyhimyksen kanssa siivitti Hesburgerin syyskuun myyntilukuja - Hampurilaisen kasvisversio haukkasi komean osuuden kokonaismyynnistä

BÖKÖ®-hampurilaisten päivämyynti oli jopa 36 % suurempi kuin viime kampanjassa. Kokonaismyynnin kehitys kampanjan aikana oli puolestaan 15 %, mikä ylitti viime vuoden hyvän 8 % myynnin kehityksen.
”BÖKÖ® by Pyhimys -kampanja onnistui yli odotustemme. Arvostamme suuresti sitä, miten Pyhimys on heittäytynyt mukaan kampanjaan. Yhteistyö Pyhimyksen kanssa on ollut alusta asti hyvin sujuvaa ja luontevaa. Tämä näkyi myös kampanjan tuloksissa”, kertoo Hesburgerin markkinointipäällikkö Pauliina Fredriksson.
VEKEBÖKÖ-kasvishampurilainen maistui asiakkaille
Asiakkaiden toiveesta BÖKÖ®-hampurilaisesta oli tällä kertaa saatavilla myös VEKE®-kasvispihvillä varustettu VEKEBÖKÖ-kasvishampurilainen. Kampanjahampurilaisten myynnistä kasvishampurilaisten osuus oli jopa 20 %.
”On ollut hienoa nähdä, ettei BÖKÖ®n menestys ollut pelkkää uutuudenviehätystä. Tuotteella on selvästi jo oma fanikuntansa, mikä selittää sen suosiota. Tänä vuonna kampanjaan uutuutena tuodun VEKEBÖKÖn vastaanotto oli myös todella positiivinen, enkä itsekään osannut lopulta päättää, kumpi hampurilainen oli parempi”, Pyhimys kommentoi.
”VEKEBÖKÖn hieno 20 % osuus myynnistä kertoo siitä, että asiakkaamme ovat löytäneet myös meidän herkulliset kasvistuotteemme. Tämä tukee hienosti Puolet lihatonta 2030 -tavoitettamme. BÖKÖ® by Pyhimys -kampanja näytti meille selvästi, että olemme oikeilla jäljillä”, kertoo Fredriksson.
Hesburgerin Puolet lihatonta 2030 -tavoite koskee lihattomien tuotteiden osuutta kaikista myydyistä suolaisista vakiovalikoiman tuotteista ranskanperunoita lukuun ottamatta. Puolet lihatonta 2030 -kampanjan alussa vuonna 2019 kasvistuotteiden osuus Hesburgerin kokonaismyynnistä oli 6 %. Tällä hetkellä lihattomien tuotteiden osuus on 10 %.
Artistiyhteistyö täydentyi täyspitkällä BÖKÖBÖKÖBÖKÖ-biisillä
BÖKÖ® by Pyhimys -kampanjan kunniaksi Pyhimys teki myös hitiksi kasvaneesta BÖKÖ®-jinglestä täyspitkän Bököbököbökö-kappaleen, joka on kuunneltavissa suoratoistopalveluissa. Kappaletta on striimattu tähän mennessä yli 107 000 kertaa. Myös mobiilisovellus TikTokissa kappaleen suosio on ollut huikea. Bököbököbökö on löytänyt hienosti yleisönsä ja saanut tähän mennessä videoiden kautta arviolta jopa noin 5,3 miljoonaa näyttökertaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonenviestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger luopuu Lastenateriasta1.7.2025 09:09:02 EEST | Tiedote
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Tampereen Tesoman koulu Hese-kisojen voittoon21.5.2025 11:16:02 EEST | Tiedote
Tampereella Pyynikin stadionilla järjestettiin eilen (20.5.25) Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton (SUL) Hese-kisojen finaali, jossa koululaiset kilpailivat sukkula- ja kierrosviestissä, pituushypyssä ja junnukeihäässä.
Hesburger uudistaa henkilöstön koulutusta ja ravintola-arkea tekoälyn ja pelillisen oppimisen avulla – investoi yli 760 000 euroa9.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin henkilöstö saa tänä vuonna käyttöönsä tekoälybotin ja pelillisen oppimisympäristön. Viime vuonna koulutukseen suunnattiin yli 760 000 euroa.
Hesburgerin myynti kasvoi Suomessa lähes 4 %, ulkomailla 12 % – uudet ravintolat ja digitalisaatio vauhdittavat kasvua5.3.2025 09:12:55 EET | Tiedote
Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 % vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 % ja ulkomailla 12 %. Koko ketjun verollinen myynti oli 488,6 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 295 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme