Asiakkaiden tyytyväisyys Satakunnan ELY-keskuksen palveluihin on korkealla tasolla
Vuosi 2021 oli edelleen koronakriisin tuomien haasteiden takia poikkeuksellinen niin asiakkaille kuin ELY-keskuksille. Koronakriisi haastoi virastojen toimintaa ja vaati sopeutumista palveluissa ja työskentelytavoissa. Pandemian takia asiakas- ja sidosryhmäyhteistyö oli lähes kokonaan virtuaalista ja sähköisten palvelujen avulla toteutettavaa.
Satakunnan ELY-keskuksen asiakkailta saamien ”palvelu kokonaisuudessaan” -arvosanojen keskiarvo oli valtakunnan kärjessä. Satakunnan ELY-keskuksen arvosana asteikolla 1–5 oli kaikkien palvelujen osalta 4,57 valtakunnallisen kokonaisarvosanan ollessa 4,35. Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi Satakunnassa hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Kaikista tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palvelun ystävällisyyteen 4,83 (v. 2020 4,78) ja annettuun neuvontaan 4,61 (v. 2020 4,57). Myös tyytyväisyys päätösten perusteluihin 4,56 (v. 2020 4,45), asioiden käsittelynopeuteen 4,48 (v. 2020 4,55) ja asiantuntemukseen 4,46 (v.2020 4,62) ovat pysyneet korkealla tasolla.
Kokonaistyytyväisyys eri palvelukokonaisuuksissa vuosina 2020–2021
Valtakunnan keskiarvo 2021 |
Satakunnan ELY-keskus 2021 |
Satakunnan ELY-keskus 2020 |
|
Rahoitus |
4,35 |
4,55 |
4,50 |
Maksatus |
4,34 |
4,64 |
4,60 |
Valvonta |
4,37 |
4,55 |
4,60 |
Valtakunnallinen (palvelu keskitetty): Luvat |
4,52 |
||
Valtakunnallinen (palvelu keskitetty): Yritysten kehittämispalvelut, analyysi ja konsultointi |
4,41 |
||
Valtakunnallinen (palvelu keskitetty): Yritysten kehittämispalvelut, koulutus |
4,23 |
– Palveluiden ja asiakastyön laatu on onnistuttu pitämään erittäin hyvällä tasolla huolimatta koronatilanteesta. Kiitos tästä kuuluu ennen kaikkea ammattitaitoiselle ja motivoituneelle henkilöstöllemme, toteaa Satakunnan ELY-keskuksen ylijohtaja Marja Karvonen.
– Panostamme jo olemassa olevien vahvuuksien kehittämiseen. Vuosien 2022–2023 teemoina ovat asiakaskokemus ja asiakkuusosaaminen. Jatkossakin haluamme tarjota asiakkaille asiantuntevaa palvelua ja helppoa asiointia, sanoo Satakunnan ELY-keskuksen strategiapäällikkö Anne Jortikka.
Valtakunnallisista palvelutyytyväisyystuloksista voi lukea lisää ELY-keskuksen nettisivuilta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Satakunnan ELY-keskus
ylijohtaja Marja Karvonen, p. 0295 022 111
strategiapäällikkö Anne Jortikka, p. 0295 022 046
sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@ely-keskus.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Yrjönkatu 20
28100 Pori
0295 022 000http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-satakunta
ELY-keskukset ovat valtion viranomaisia, jotka edistävät alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueilla. ELY-keskukset hoitavat elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. ELY-keskukset kehittävät ja tukevat taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Satakunnan ELY-keskus
Satakunnassa työttömien määrä on noussut yli tuhannella hengellä vuoden takaiseen verrattuna24.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Määrällisesti eniten Satakunnassa on kasvanut työttömien miesten ja toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien työnhakijoiden määrä. Etenkin lomautusten kasvu on pitänyt työttömyyttä korkealla alkuvuoden ajan.
Ukrainalaisia muutti laajasti Satakunnan kuntiin viime vuoden aikana15.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Satakunnan kuntiin muutti vuoden 2023 aikana yhteensä 767 tilapäistä suojelua saavaa ukrainalaista. Ukrainalaisia muutti lähes jokaiseen Satakunnan kuntaan. Eniten ukrainalaisia sijoittui Poriin ja toiseksi eniten Raumalle.
Satakunnassa työttömien määrä on noussut kahdeksalla prosentilla vuoden takaisesta26.3.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Määrällisesti eniten Satakunnassa on kasvanut työttömien miesten ja toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien työnhakijoiden määrä. Suhteellisesti eniten nousua on kuitenkin ollut nuorten työttömyydessä ja pitkäaikaistyöttömyydessä.
Maaseutuyritysten kasvua on tuettu 1,6 miljoonalla – Satamaidon investoinnit Satakunnan suurimmat13.3.2024 13:39:34 EET | Tiedote
Satakunnan ELY-keskus ja paikalliset Leader-ryhmät ovat myöntäneen maakunnan yrityksille EU:n maaseuturahoitusta 1,6 miljoonalla eurolla. ELY-keskus ja Leader-ryhmät ovat tyytyväisiä vuodelle 2024 saatuun 9 miljoonan euron myöntövaltuuteen.
Satakunnassa työttömien määrä on kasvanut vuoden takaiseen verrattuna – eniten nousua nuorten työttömyydessä20.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Työttömyyden kasvua on ollut Satakunnassa toistaiseksi lähinnä rakentamisen ja teollisuuden ammattialoilla. Määrällisesti eniten on kasvanut toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien ja työttömien miesten määrä. Suhteellisesti eniten nousua on kuitenkin ollut nuorten, alle 25-vuotiaiden työttömyydessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme