Asuntokauppaa tehdään turvallisesti viranomaismääräykset ja -suositukset huomioiden

Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto on ohjeistanut kiinteistönvälittäjiä ehkäisemään koronaviruksen leviämistä ja myös varautumaan koronavirustartuntojen seurauksiin asuntokaupalle.

Yleisnäyttöjä saatetaan rajoittaa tai siirtää. Kuluttajien tulee varautua myös siihen, että pääsy näytölle voi kestää suuren osallistujamäärän vuoksi. Näytöillä noudatetaan viranomaismääräyksiä ja suosituksia esim. käsihygienian suhteen. Kuluttajia pyydetään olemaan yhteydessä välittäjiin mahdollisen yksityisnäytön sopimiseksi.

Kiinteistönvälittäjien ostotarjouslomakkeisiin tulee käyttöön erillinen liite, ja myös kauppakirjaa varten laaditaan mallilauseke koronaviruksen seurausten varalta. Tällaisia voivat olla esimerkiksi hallinnan luovutuksen viivästyminen.

Välitysala ottaa kansanterveyden uhan vakavasti ja toivoo kuluttajilta kärsivällisyyttä poikkeuksellisen pandemian aikana.

Lisätietoja :

Maria-Elena Ehrnrooth
Toimitusjohtaja, LKV
www.kvkl.fi

Puh. 050 379 0507
maria-elena.ehrnrooth@kvkl.fi
Twitter: @KVKL_ry

Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto on alan vaikuttaja ja edunvalvoja, jonka tavoitteina on vauhdittaa asuntokauppaa ja edistää sen turvallisuutta. Liitto edistää alan eettistä ja juridista sääntelyä, kehittää kiinteistönvälitysalan tutkimusta ja koulutusta sekä vahvistaa alan sitoutumista Hyvän välitystavan ohjeeseen. Liitolla on seitsemän jäsenryhmittymää ja sen keräämä asuntokauppadata palvelee välittäjiä ja tutkimuslaitoksia.