Bevenic Group OyBevenic Group Oy

Bevenic Group Oy ostaa Oplatek Group Oy:n liiketoiminnan

Bevenic Group Oy hakee strategiansa mukaista kasvua myös epäorgaanisesti ja on sen toteuttamiseksi hankkinut omistukseensa fotoniikkavalmistaja Oplatek Group Oy:n osakekannan 26.9.2022 allekirjoitetulla sopimuksella.

Liiketoimintakauppa täydentää ja laajentaa Bevenic Groupin palvelutarjontaa nykyisille asiakkaille ja avaa mahdollisuuksia uusille asiakkuuksille. Synergiaetuja löytyy sekä valmistusprosesseista että asiakkuudenhallinnasta. Yhdistymisen jälkeen kokonaisuus on markkinoilla uniikki ja nopeuttaa ”lisäarvokumppanin” aseman saavuttamista asiakkuuksissa.

Bevenic Group on innovatiivinen yritysryhmä, joka toimii asiakkaidensa strategisena kumppanina kehittämässä, valmistamassa ja tuottamassa palveluita, joita asiakas kunkin tuotteen elinkaaren aikana tarvitsee.

Oplatek Group Oy on johtava suomalainen fotoniikan ratkaisutoimittaja yli 30 vuoden kokemuksella. Yritys suunnittelee ja valmistaa vaativia, teollisuudessa käytettäviä optisia, kuituoptisia ja optomekaanisia tuotteita. Oplatek tarjoaa asiakkailleen myös monipuolisia palveluja tuotekehityksestä, testaukseen, tuotantoon ja laadunhallintaan.

”Oplatek Group tulee tukemaan ja laajentamaan Bevenic Group:n tarjontaa. Oplatek on tunnettu, johtava valmistaja ja palveluiden tuottaja fotoniikan alueella. Hyvin johdettuna ja organisoituna yrityksenä Oplatek tulee liittymään sulavasti muiden Bevenic Groupin yksiköiden joukkoon”, kertoo syntyneestä kumppanuudesta Bevenic Groupin toimitusjohtaja Jukka Rautiainen.

”Uskon, että nyt tehdyllä yrityskaupalla vahvistamme entisestään lähes 40 vuotta rakennettua asemaa markkinassa ja näen että Bevenic Group tulee olemaan hyvä koti Oplatekille”, kertoo luottavaisin mielin Jori Waissi, Oplatek Groupin hallituksen puheenjohtaja ja omistaja vuodesta 1993 lähtien.

”Olemme tyytyväisiä päästessämme osaksi Bevenic Groupia, liittyminen laajentaa Oplatek Groupin kontaktipintaa uusiin asiakkuuksiin ja antaa mahdollisuuksia tarjota monipuolisia palveluita nykyisille asiakkaille. Odotamme innolla alkavaa yhteistyötä ja uskomme sulautuvamme uuteen ryhmään hienosti”, toteaa Oplatek Groupin toimitusjohtaja Jyrki Huttunen.

Lisätietoja:
Jukka Rautiainen 040 521 6050
jukka.rautiainen@bevenicgroup.com

Bevenic Group Oy
Länsikaari 6 B
07900 Loviisa

Bevenic Group tarjoaa asiakkailleen laadukasta ja innovatiivista suunnittelua ja sopimusvalmistusta. Bevenic Groupin yritykset – Bevenic Heatterm Oy, Bevenic Elektropoint Oy, Bevenic Combinent Oy ja Bevenic Avatron Oy – toimittavat asiakaskohtaisia tuotteita ja palveluita monille erilaisille teollisuudenaloille luotettavasti ja joustavasti.
Ryhmän liikevaihto on noin 25 M€, henkilökunnan lukumäärä 100 ja toimintaa viidellä paikkakunnalla: Loviisa, Porvoo,Vantaa, Hollola ja Kuopio.

www.bevenicgroup.com

Oplatek Group Oy suunnittelee ja valmistaa vaativia, teollisuudessa käytettäviä optisia, kuituoptisia ja optomekaanisia tuotteita. Oplatek tarjoaa asiakkailleen monipuolisia palveluja tuotekehityksestä testaukseen, tuotantoon ja laadunhallintaan. Yrityksellä on vuosittain yli 100 tyytyväistä asiakasta muun muassa mittalaite- ja laservalmistuksen aloilla. Yhtiön liikevaihdosta lähes 50 prosenttia tulee suorasta viennistä ja 90 prosenttia päätyy asiakkaiden kautta kansainvälisille markkinoille. Oplatek on Suomen johtava toimija ja Skandinavian johtavia teollisuusoptiikan suunnittelu- ja valmistusyhtiöitä. Yhtiö on Suomen ainoa kaupallinen toimija, jolla on kyky valmistaa valokuitua teollisuusmittakaavassa.

www.oplatek.com