BlackRock Real Assetsin kiinteistörahasto osti rakennuksen Helsingin Aleksanterinkadulta

Aleksanterinkatu 15

Helsingin liikekeskustan sydämessä sijaitseva 12 200 neliömetrin kiinteistö on rakennettu vuonna 1891, ja sitä on laajennettu vuonna 1959. Talo sijaitsee Aleksanterinkadulla, joka on Helsingin tärkein ostoskatu ja jolla kulkee seitsemänneksi eniten jalankulkijoita Euroopassa.

Eurozone Core -kiinteistörahaston salkunhoitaja Ian Williamson kommentoi: “Tämä kauppa edustaa yhtä tärkeimmistä strategioistamme: etsimme hyvistä sijainneista kiinteistöjä, joissa on mahdollisuuksia tulojen kasvattamiseen. Osto auttaa myös hajauttamaan salkkuamme edelleen tuomalla siihen toimistoja ja liiketiloja upealta paikalta. Kokonaisuuden taustalla on Pohjoismaiden kasvava talous.”

BlackRock Real Assetsin johtaja Victor Persson lisää: “Olemme tehneet nyt BlackRock Real Assetsin hallinnoimien rahastojen puolesta kolmannen sijoituksemme Helsinkiin vuoden sisällä. Helsingissä markkinaa kasvattaa vahva hyvien tilojen kysyntä. Tämän historiallisen rakennuksen etuna on se, että siinä on korkealaatuisia sekä toimisto- että liiketiloja.”

Rahasto sijoittaa aktiivisesti ja jatkaa salkkunsa hajauttamista euroalueen likvideimmillä markkinoilla. BlackRock Eurozone Core -kiinteistörahaston neuvonantajina oli Cobbleyard.

BlackRock Real Estate on kiinteistösijoittamiseen erikoistunut ryhmä BlackRock Real Assetsin sisällä. Se sijoittaa eri strategioihin koko riski–tuotto-skaalalla ja mahdollistaa sijoittamisen kaikkiin pääkiinteistötyyppeihin. Liiketoiminta hallinnoi sijoittajien puolesta yli 23 miljardin dollarin arvosta yksityisiä ja julkisia kiinteistöosakkeita ja -lainoja. BlackRock Real Estatella on 17 toimistoa 11 maassa Aasian ja Tyynenmeren alueella, Euroopassa ja Yhdysvalloissa[1].