Bonnier ja Varma ovat solmineet vuokrasopimuksen Lönnrotinkatu 18:aan

Varma ja Bonnier Books Finland ovat solmineet pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Helsingin Lönnrotinkatu 18:n tiloista. Bonnier siirtyy loft-henkisesti uusittuihin tiloihin syyskuussa 2017.

Varman kiinteistö Lönnrotinkatu 18, Helsinki, julkisivu

‒ Etsimme tiloja, jotka vastaavat modernin kustannustoimituksen ja työelämän muuttuviin tarpeisiin. Tilojen muunneltavuus hyvällä sijainnilla sekä tilojen mahdollistamat kohtaamiset houkuttelivat meidät Lönnrotinkadulle, kertoo Bonnier Books Finlandin toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Helsingin Lönnrotinkadulla sijaitseva, vuonna 1939 valmistunut, funkkistalo on remontoitu lattiasta kattoon.

‒ Lönnrotinkatu 18 on hyvä esimerkki onnistuneesta kiinteistökehitysprojektista. Kohteessa hyödynnettiin vanhoja rakenteita, mutta panostettiin samalla tilojen muunneltavuuteen ja käytettävyyteen ‒ lopputuloksena on nykyaikaisia toimistohuoneistoja, kertoo Varman kiinteistökehityspäällikkö Benjamin Kalliola.

‒ Kiinteistökehityksessä yhteisöllisyys on näkyvä trendi, ja nykyaikaisissa toimistohuoneistoissa korostuu mahdollisuus vuorovaikutukseen ja kohtaamisiin, Kalliola jatkaa.

Lönnrotinkatu 18:ssa löytyvät myös mm. Masterchef-voittaja Miro Kurvisen uusi ravintola Kungfu Kitchen, Detur Finland Oy ja MaaS Finland Oy. Tilat on lähes täysin vuokrattu, ja viimeisistä vapaista tiloista käydään neuvotteluja parhaillaan.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on Suomen vakavaraisin työeläkeyhtiö ja suurin yksityinen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 873 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2017 maaliskuun lopussa 44,4 miljardia euroa.

Bonnier Books Finland on Suomen suurin yleisen kirjallisuuden kustantamo. Kustantamoryppääseen kuuluvat kustantamot ovat WSOY, Tammi, Johnny Kniga ja Readme. Bonnier Books Finland on osa Bonnierin perheen omistamaa maailmanlaajuista kustantamorypästä.

Lisätietoa:

Kiinteistökehityspäällikkö Benjamin Kalliola, puh. 0500 996 688, etunimi.sukunimi@varma.fi

Kiinteistöpäällikkö Tarja Koskela, puh. 040 519 5121, etunimi.sukunimi@varma.fi

Toimitusjohtaja, Timo Julkunen, Bonnier Books Finland, puh 040 549 0434, etunimi.sukunimi@bonnierbooks.fi

Viestintäpäällikkö Leena Rantasalo, puh. 050 300 7980, etunimi.sukunimi@varma.fi

Varman kiinteistö Lönnrotinkatu 18, Helsinki, julkisivu
Varman kiinteistö Lönnrotinkatu 18, Helsinki

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on pitkäjänteinen ja vakavarainen sijoittaja sekä työhyvinvoinnin edelläkävijä.

Kutsu medialle: Varman Q3-tulosinfo 26.10. klo 13.3017.10.2017 08:08Kutsu

Tervetuloa Varman tammi‒syyskuun tulosinfoon torstaina 26.10.2017 klo 13.30 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Leena Rantasalolle, puh. 050 300 7980 tai leena.rantasalo@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Leena Rantasalo Viestintäpäällikkö

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl avautui Kalliossa – Varma hakee innovatiivisia ratkaisuja kaupunkien kiinteistökehitykseen21.9.2017 16:49Tiedote

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl-myymälä avautui torstaina 21.9. Helsingin Kalliossa. Myymälän myyntitila on noin 1 600 m², ja se rakennettiin tilaan, jossa on aiemmin toiminut autokorjaamo. Myymälän alakertaan saatiin mittavien muutostöiden jälkeen parkkihalli ja lastausalue, joiden avulla ratkaistiin kiinteistön merkittävimmät rakenteelliset haasteet. Varman kiinteistökehityksen painopiste on erityisesti olemassa olevien kiinteistöjen kehityksessä. ‒ Meillä on käynnissä lukuisia hankkeita, joissa uudistetaan joko yksittäistä kiinteistöä tai suurempaa aluetta. Hankkeilla tavoitellaan Tampereen Finlaysonin tai Helsingin Arabia135:n kaltaisia uudistuksia, jotka tuovat uutta elävyyttä alueelle työssäkäynnin lisäksi, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula. ‒ Kiinteistöjen kehitystyö on usein hidasta ja työlästä, ja se vaatii myös kaavamuutoksia. Onneksi kehityshankkeisiin suhtaudutaan nykyään positiivisemmin, ja kehityksen esteitä on pyritty poistamaan järkevöittämällä määräyk