Bonnier ja Varma ovat solmineet vuokrasopimuksen Lönnrotinkatu 18:aan

Varma ja Bonnier Books Finland ovat solmineet pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Helsingin Lönnrotinkatu 18:n tiloista. Bonnier siirtyy loft-henkisesti uusittuihin tiloihin syyskuussa 2017.

Varman kiinteistö Lönnrotinkatu 18, Helsinki, julkisivu

‒ Etsimme tiloja, jotka vastaavat modernin kustannustoimituksen ja työelämän muuttuviin tarpeisiin. Tilojen muunneltavuus hyvällä sijainnilla sekä tilojen mahdollistamat kohtaamiset houkuttelivat meidät Lönnrotinkadulle, kertoo Bonnier Books Finlandin toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Helsingin Lönnrotinkadulla sijaitseva, vuonna 1939 valmistunut, funkkistalo on remontoitu lattiasta kattoon.

‒ Lönnrotinkatu 18 on hyvä esimerkki onnistuneesta kiinteistökehitysprojektista. Kohteessa hyödynnettiin vanhoja rakenteita, mutta panostettiin samalla tilojen muunneltavuuteen ja käytettävyyteen ‒ lopputuloksena on nykyaikaisia toimistohuoneistoja, kertoo Varman kiinteistökehityspäällikkö Benjamin Kalliola.

‒ Kiinteistökehityksessä yhteisöllisyys on näkyvä trendi, ja nykyaikaisissa toimistohuoneistoissa korostuu mahdollisuus vuorovaikutukseen ja kohtaamisiin, Kalliola jatkaa.

Lönnrotinkatu 18:ssa löytyvät myös mm. Masterchef-voittaja Miro Kurvisen uusi ravintola Kungfu Kitchen, Detur Finland Oy ja MaaS Finland Oy. Tilat on lähes täysin vuokrattu, ja viimeisistä vapaista tiloista käydään neuvotteluja parhaillaan.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on Suomen vakavaraisin työeläkeyhtiö ja suurin yksityinen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 873 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2017 maaliskuun lopussa 44,4 miljardia euroa.

Bonnier Books Finland on Suomen suurin yleisen kirjallisuuden kustantamo. Kustantamoryppääseen kuuluvat kustantamot ovat WSOY, Tammi, Johnny Kniga ja Readme. Bonnier Books Finland on osa Bonnierin perheen omistamaa maailmanlaajuista kustantamorypästä.

Lisätietoa:

Kiinteistökehityspäällikkö Benjamin Kalliola, puh. 0500 996 688, etunimi.sukunimi@varma.fi

Kiinteistöpäällikkö Tarja Koskela, puh. 040 519 5121, etunimi.sukunimi@varma.fi

Toimitusjohtaja, Timo Julkunen, Bonnier Books Finland, puh 040 549 0434, etunimi.sukunimi@bonnierbooks.fi

Viestintäpäällikkö Leena Rantasalo, puh. 050 300 7980, etunimi.sukunimi@varma.fi

Varman kiinteistö Lönnrotinkatu 18, Helsinki, julkisivu
Varman kiinteistö Lönnrotinkatu 18, Helsinki

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Varma currently owns 22 BREEAM-certified properties4.12.2017 11:32Tiedote

Varma promotes the energy efficiency of its properties and has been granted BREEAM In-Use environmental certification for ten of its properties in 2017. The certified properties are located across Finland. Varma’s climate policy states that the company’s most important buildings will be certified primarily according to the BREEAM environmental rating system by 2025. The quality system is particularly aimed at improving how energy efficiency is monitored and verified.