BURGER KING® PYSÄYTTÄÄ AUTOILIJOIDEN NÄLÄN KEHÄ I:LLÄ ENSI KEVÄÄNÄ

Keväällä 2018 avattava BURGER KING® -ravintola palvelee autoilijoita Helsingin Oulunkylän MotorCenter-palvelukeskuksessa, josta autoilija saa kerralla niin vatsan täytettä kuin huollon, katsastuksen ja varusteet autolleen.

BURGER KING® avaa etenkin autoilijoita palvelevan ravintolan Helsingin Oulunkylään.

BURGER KING® -hampurilaisravintolaketju kasvaa Suomessa vauhdilla – vuoden 2017 loppuun mennessä ravintoloita on yhteensä jo 42. Autoilevien asiakkaiden tarpeita vastaavat liikenneasemien yhteyteen perustetut toimipaikat, joissa on autokaista.

– Nopean syömisen ravintolaketjuna haluamme olla siellä, missä ihmiset liikkuvat. Autoilijoille on tärkeää, että matkanteko on sujuvaa ja yhdellä pysähdyksellä sekä auto että matkustajat saavat polttoainetta, BURGER KING® -ketjun johtaja Mikko Mollberg summaa.

Helsingin Oulunkylään avattava ravintola on ensimmäinen pääkaupunkiseutua halkovalla Kehä I:llä. BURGER KING® -ravintolan tilat rakennetaan osaksi MotorCenter-palvelukeskusta, jonka toiminta-ajatuksena on, että autoilija saa kaikki tarvitsemansa palvelut yhdestä paikasta. Jos auton jättää esimerkiksi katsastukseen tai huoltoon, voi odotellessa syödä toiveidensa mukaan valmistetun hampurilaisaterian.

– MotorCenter Oulunkylä on jo seitsemäs YIT:n kehittämän MotorCenter-konseptin mukainen autoilijan palvelukeskus, jota maailmanluokan ravintolabrändi BURGER KING® autokaistoineen täydentää mainiosti. Avautuessaan toukokuussa 2018 MotorCenter Oulunkylä parantaa autoilijoiden palvelutarjontaa alueella moninkertaisesti ja sen sijainti Kehä 1:llä suurten asiakasvirtojen varrella auttaa kaikkia sen toimijoita menestymään, YIT:n johtaja Timo Lehmus sanoo.

Mikko Mollberg, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy, +358 40 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju. Ketjuun kuuluu yli 16 000 ravintolaa noin 100 maassa eri puolilla maailmaa. Suurin osa (n. 97 %) BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. BURGER KING® -ravintolat palvelevat n. 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Lisätietoja Facebookista ja osoitteesta www.burgerking.fi

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu noin 170 ravintolaa ja se työllistää yli 4000 ravintola-alan ammattilaista. Yrityksen liikevaihdon ennuste vuodelle 2017 on 190 M €. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Buffet-, Shell HelmiSimpukka-, Grilsson-, Martina-, O' Learys- Wanha Mestari- Hemingway's -ravintolat sekä Tapahtumaravintolat. www.restel.fi