Carl Pettersson nimitetty Elon uudeksi toimitusjohtajaksi

Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi KTK, EMBA, Carl Petterssonin (synt. 1979). Hän aloittaa tehtävässään syksyllä 2021.

Elon uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Carl Pettersson.

Pettersson siirtyy Elolle Veritas Eläkevakuutuksesta, jonka toimitusjohtajana hän on toiminut syyskuusta 2017. Aiemmin Pettersson on työskennellyt Aktia Pankissa.

– Carl Petterssonilla on vahva finanssialan, sijoitustoiminnan ja työeläkesektorin osaaminen sekä näytöt tuloksekkaasta johtamisesta säännellyssä liiketoimintaympäristössä. Hänellä on kokemusta ja osaamista johtaa Eloa yhtiön siirtyessä seuraavalle strategiakaudelle, toteaa Antti Aho, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon hallituksen puheenjohtaja.

Elon uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Carl Pettersson.

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 244 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Nuoret miettivät tulevien eläke-eurojensa riittävyyttä6.8.2021 09:37:00 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo kysyi nuorilta, mitä ajatuksia työeläke ja työeläkeote heissä herättävät. Elon kyselyyn vastanneista nuorista moni on huolissaan tulevan eläkkeensä määrästä. Kyselyn perusteella nuorilla ei ole riittävästi tietoa eläkkeistä. Työeläkeotteelta saatava tieto hälventäisi pelkoa tulevaisuuden turvasta ja lisäisi tietämystä, mutta valtaosa kyselyyn vastanneista ei muista tarkistaneensa työeläkeotettaan tai tiedä, onko siitä saatava tieto tarpeellista.

Kiinnostus tulevan eläkkeen määrään on kasvanut – edelleenkin vain 70 % tiedustelee etukäteen eläke-eurojensa määrän1.7.2021 07:30:51 EEST | Tiedote

Ihmisten kiinnostus tulevan eläkkeensä määrästä on kasvanut viime vuosina. Silti iso osa jättää selvittelyt edelleen kokonaan tekemättä. Työeläkeyhtiö Elossa vakuutetuista työntekijöistä vain 70 prosenttia selvittää etukäteen tulevan vanhuuseläkkeensä tason. Selvittelyt tehdään usein viime metreillä eli vain muutama kuukausi ennen eläkkeen alkua.