Carl Pettersson nimitetty Elon uudeksi toimitusjohtajaksi

Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi KTK, EMBA, Carl Petterssonin (synt. 1979). Hän aloittaa tehtävässään syksyllä 2021.

Elon uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Carl Pettersson.

Pettersson siirtyy Elolle Veritas Eläkevakuutuksesta, jonka toimitusjohtajana hän on toiminut syyskuusta 2017. Aiemmin Pettersson on työskennellyt Aktia Pankissa.

– Carl Petterssonilla on vahva finanssialan, sijoitustoiminnan ja työeläkesektorin osaaminen sekä näytöt tuloksekkaasta johtamisesta säännellyssä liiketoimintaympäristössä. Hänellä on kokemusta ja osaamista johtaa Eloa yhtiön siirtyessä seuraavalle strategiakaudelle, toteaa Antti Aho, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon hallituksen puheenjohtaja.

Elon uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Carl Pettersson.

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin 477 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 240 000 eläkkeensaajasta ja noin 26 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Undersökning: Företagarna är inte rädda för konkurs – de flesta har ändå en oroväckande hög stressnivå27.1.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Trots att coronapandemin som förväntat har försvagat företagens försäljning och lönsamhet, är det få företagare som oroar sig för en konkurs. Alarmerande många företagare bedömer att deras arbetsförmåga ligger på en oroväckande nivå och en stor del av företagarna upplever långvarig och skadlig stress. Detta framgår av resultaten från undersökningen Lyckas som företagare, som genomfördes av arbetspensionsbolaget Elo och Företagarna i Finland.

Kyselytutkimus: Konkurssi ei pelota yrittäjiä – valtaosa yrittäjistä on kuitenkin huolestuttavan stressaantuneita27.1.2021 09:00:00 EET | Tiedote

Vaikka koronapandemia on odotetusti heikentänyt yritysten myyntiä ja kannattavuutta, vain harva yrittäjä on huolissaan konkurssiuhasta. Hälyttävän moni yrittäjä arvioi työkykynsä olevan huolestuttavalla tasolla ja suuri osa yrittäjistä kokee pitkittynyttä ja haitallista stressiä. Tiedot käyvät ilmi työeläkeyhtiö Elon ja Suomen Yrittäjien Menesty yrittäjänä -kyselytutkimuksen tuloksista.