Dafo Brand Ab on ostanut Turvata Oy Ab:n

Ruotsalainen yhtiö Dafo Brand Ab on hankkinut 100 % Turvata Oy Ab:n osakekannasta. Örum Oy Ab ja Dafo allekirjoittivat kauppakirjan 31.8.2021.

Mika Nilsson, Turvata Oy:n toimitusjohtaja (vas.) sekä Thomas Sparring, Dafo Brand Ab:n toimitusjohtaja ja omistaja.

Dafo Brand Ab on osa Dafo Groupia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista palo- ja pelastusalan toimijoista. Se työllistää 260 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2020 70 M€. Perheomisteinen Dafo Brand Ab on Ruotsin suurin palokuntien tavarantoimittaja ja se on markkinajohtaja myös kiinteiden sammutusjärjestelmien toimittamisessa, samoin alkusammutuskalustoissa, kuten käsisammuttimissa, palohälyttimissä yms. Lisäksi Dafolla on palontorjuntavälineiden myyntiin ja huoltoon erikoistuneita partnereita Ruotsissa noin 80.

Turvatan toimitusjohtaja Mika Nilsson kertoo, että Dafon tultua uudeksi omistajaksi Turvatan asema Suomen johtavana palo- ja pelastusalan toimijana vahvistuu. ”Dafolla on yli sadan vuoden kokemus ja sen toimintamalli on hyvin samantyyppinen kuin Turvatan. Yhteistyö antaa meille entistä paremmat resurssit kehittää omaa toimintaamme. Tulemme jatkossakin palvelemaan viranomaisia ja palokuntia sekä Turvanasi-ketjun kautta myös yrityksiä kaikissa paloturvallisuuteen liittyvissä asioissa,” Nilsson jatkaa.

”Meille Turvata tuo mahdollisuuden laajentaa toimintaamme Suomeen. Liiketoimintamalli, jossa Turvata toimii tiiviissä yhteistyössä niin palo- ja pelastusalan toimijoiden, kuin myös Turvanasi-liikkeiden kanssa teki meihin vaikutuksen. Intohimo alaa kohtaan on vahva. Uskon, että meillä on paljon opittavaa toisiltamme,” kertoo Thomas Sparring, Dafo Brand Ab:n toimitusjohtaja ja omistaja.

Turvatan palveluksessa on 13 henkilöä. Alkusammuspalveluihin yrityksille ja sammutinhuoltoihin erikoistuneeseen Turvanasi-ketjuun kuuluu yli 30 yrittäjävetoista liikettä ympäri Suomen ja lisäksi kaksi Turvatan omistamaa toimipistettä. Vuonna 2020 Turvata Oy Ab:n liikevaihto oli 5 M€.

Mika Nilsson

Puh: 010 569 4716

Sähköposti: mika.nilsson@turvata.fi

Mika Nilsson
Puh: 010 569 4716
Sähköposti: mika.nilsson@turvata.fi

BusinessRakentamo on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka tukee pienyrittäjyyttä ja innovaatioita Suomessa. Laajan verkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset.

Turvatan palveluksessa on 13 henkilöä. Alkusammuspalveluihin yrityksille ja sammutinhuoltoihin erikoistuneeseen Turvanasi-ketjuun kuuluu yli 30 yrittäjävetoista liikettä ympäri Suomen ja lisäksi kaksi Turvatan omistamaa toimipistettä. Vuonna 2020 Turvata Oy Ab:n liikevaihto oli 5 M€.

Dafo Brand Ab on osa Dafo Groupia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista palo- ja pelastusalan toimijoista. Se työllistää 260 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2020 70 M€. Perheomisteinen Dafo Brand Ab on Ruotsin suurin palokuntien tavarantoimittaja ja se on markkinajohtaja myös kiinteiden sammutusjärjestelmien toimittamisessa.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.

BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari käynnistävät etätyötilavuokrauksen yrittäjille Nummelassa12.7.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Etätyön määrä on lisääntynyt Covid-19-pandemian aikana valtavasti ja samalla tarve erilaisille ratkaisuille tehdä työtä on kasvanut. Moni kotona töitä tekevä on haaveillut mahdollisuudesta tehdä työtä rauhallisessa ympäristössä lähellä kotia. BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari ovat päättäneet vastata tarpeeseen yhteistyökuviolla, jossa tarjotaan coworking-työtilaa pienyrittäjien työskentelyyn Vihdin Nummelassa.