Dafo Brand Ab on ostanut Turvata Oy Ab:n

Ruotsalainen yhtiö Dafo Brand Ab on hankkinut 100 % Turvata Oy Ab:n osakekannasta. Örum Oy Ab ja Dafo allekirjoittivat kauppakirjan 31.8.2021.

Mika Nilsson, Turvata Oy:n toimitusjohtaja (vas.) sekä Thomas Sparring, Dafo Brand Ab:n toimitusjohtaja ja omistaja.

Dafo Brand Ab on osa Dafo Groupia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista palo- ja pelastusalan toimijoista. Se työllistää 260 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2020 70 M€. Perheomisteinen Dafo Brand Ab on Ruotsin suurin palokuntien tavarantoimittaja ja se on markkinajohtaja myös kiinteiden sammutusjärjestelmien toimittamisessa, samoin alkusammutuskalustoissa, kuten käsisammuttimissa, palohälyttimissä yms. Lisäksi Dafolla on palontorjuntavälineiden myyntiin ja huoltoon erikoistuneita partnereita Ruotsissa noin 80.

Turvatan toimitusjohtaja Mika Nilsson kertoo, että Dafon tultua uudeksi omistajaksi Turvatan asema Suomen johtavana palo- ja pelastusalan toimijana vahvistuu. ”Dafolla on yli sadan vuoden kokemus ja sen toimintamalli on hyvin samantyyppinen kuin Turvatan. Yhteistyö antaa meille entistä paremmat resurssit kehittää omaa toimintaamme. Tulemme jatkossakin palvelemaan viranomaisia ja palokuntia sekä Turvanasi-ketjun kautta myös yrityksiä kaikissa paloturvallisuuteen liittyvissä asioissa,” Nilsson jatkaa.

”Meille Turvata tuo mahdollisuuden laajentaa toimintaamme Suomeen. Liiketoimintamalli, jossa Turvata toimii tiiviissä yhteistyössä niin palo- ja pelastusalan toimijoiden, kuin myös Turvanasi-liikkeiden kanssa teki meihin vaikutuksen. Intohimo alaa kohtaan on vahva. Uskon, että meillä on paljon opittavaa toisiltamme,” kertoo Thomas Sparring, Dafo Brand Ab:n toimitusjohtaja ja omistaja.

Turvatan palveluksessa on 13 henkilöä. Alkusammuspalveluihin yrityksille ja sammutinhuoltoihin erikoistuneeseen Turvanasi-ketjuun kuuluu yli 30 yrittäjävetoista liikettä ympäri Suomen ja lisäksi kaksi Turvatan omistamaa toimipistettä. Vuonna 2020 Turvata Oy Ab:n liikevaihto oli 5 M€.

Mika Nilsson

Puh: 010 569 4716

Sähköposti: mika.nilsson@turvata.fi

Mika Nilsson
Puh: 010 569 4716
Sähköposti: mika.nilsson@turvata.fi

BusinessRakentamo on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka tukee pienyrittäjyyttä ja innovaatioita Suomessa. Laajan verkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset.

Turvatan palveluksessa on 13 henkilöä. Alkusammuspalveluihin yrityksille ja sammutinhuoltoihin erikoistuneeseen Turvanasi-ketjuun kuuluu yli 30 yrittäjävetoista liikettä ympäri Suomen ja lisäksi kaksi Turvatan omistamaa toimipistettä. Vuonna 2020 Turvata Oy Ab:n liikevaihto oli 5 M€.

Dafo Brand Ab on osa Dafo Groupia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista palo- ja pelastusalan toimijoista. Se työllistää 260 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2020 70 M€. Perheomisteinen Dafo Brand Ab on Ruotsin suurin palokuntien tavarantoimittaja ja se on markkinajohtaja myös kiinteiden sammutusjärjestelmien toimittamisessa.

UltraLeanBusiness Oy ja Wannado Oy muodostavat strategisen kumppanuuden tukeakseen suomalaisten pienyrittäjien kansainvälistymistä1.12.2021 08:02:00 EET | Tiedote

UltraLeanBusiness Oy on auttanut jo vuosia suomalaisia pienyrittäjiä kehittämään liiketoimintaansa sekä tukemaan kasvun edellytyksiä niin kotimaan markkinoilla kuin kansainvälisesti. Samalla yritys on havainnut monen pienyrityksen kansainvälistymisen haasteiksi niukat resurssit, palvelujen lokalisoinnin sekä paikallisten verkostojen puutteen. Suomalainen Wannado Oy on puolestaan luonut kymmenessä vuodessa kasvavan liiketoiminnan, joka pureutuu yhteen tämän päivän yleisimmistä yritystoiminnan haasteista – ajan puutteeseen. Yritys tarjoaa assistentti- tai asiantuntijapalveluita esimerkiksi myynnin, markkinoinnin ja taloushallinnon osalta, ja on digitaalisuuden ansiosta kasvattanut liiketoimintaansa määrätietoisesti yli 20 maahan ympäri Eurooppaa.

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.