Dafo Brand Ab on ostanut Turvata Oy Ab:n

Ruotsalainen yhtiö Dafo Brand Ab on hankkinut 100 % Turvata Oy Ab:n osakekannasta. Örum Oy Ab ja Dafo allekirjoittivat kauppakirjan 31.8.2021.
Mika Nilsson, Turvata Oy:n toimitusjohtaja (vas.) sekä Thomas Sparring, Dafo Brand Ab:n toimitusjohtaja ja omistaja.

Dafo Brand Ab on osa Dafo Groupia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista palo- ja pelastusalan toimijoista. Se työllistää 260 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2020 70 M€. Perheomisteinen Dafo Brand Ab on Ruotsin suurin palokuntien tavarantoimittaja ja se on markkinajohtaja myös kiinteiden sammutusjärjestelmien toimittamisessa, samoin alkusammutuskalustoissa, kuten käsisammuttimissa, palohälyttimissä yms. Lisäksi Dafolla on palontorjuntavälineiden myyntiin ja huoltoon erikoistuneita partnereita Ruotsissa noin 80.

Turvatan toimitusjohtaja Mika Nilsson kertoo, että Dafon tultua uudeksi omistajaksi Turvatan asema Suomen johtavana palo- ja pelastusalan toimijana vahvistuu. ”Dafolla on yli sadan vuoden kokemus ja sen toimintamalli on hyvin samantyyppinen kuin Turvatan. Yhteistyö antaa meille entistä paremmat resurssit kehittää omaa toimintaamme. Tulemme jatkossakin palvelemaan viranomaisia ja palokuntia sekä Turvanasi-ketjun kautta myös yrityksiä kaikissa paloturvallisuuteen liittyvissä asioissa,” Nilsson jatkaa.

”Meille Turvata tuo mahdollisuuden laajentaa toimintaamme Suomeen. Liiketoimintamalli, jossa Turvata toimii tiiviissä yhteistyössä niin palo- ja pelastusalan toimijoiden, kuin myös Turvanasi-liikkeiden kanssa teki meihin vaikutuksen. Intohimo alaa kohtaan on vahva. Uskon, että meillä on paljon opittavaa toisiltamme,” kertoo Thomas Sparring, Dafo Brand Ab:n toimitusjohtaja ja omistaja.

Turvatan palveluksessa on 13 henkilöä. Alkusammuspalveluihin yrityksille ja sammutinhuoltoihin erikoistuneeseen Turvanasi-ketjuun kuuluu yli 30 yrittäjävetoista liikettä ympäri Suomen ja lisäksi kaksi Turvatan omistamaa toimipistettä. Vuonna 2020 Turvata Oy Ab:n liikevaihto oli 5 M€.

Mika Nilsson

Puh: 010 569 4716

Sähköposti: mika.nilsson@turvata.fi

Mika Nilsson
Puh: 010 569 4716
Sähköposti: mika.nilsson@turvata.fi

BusinessRakentamo on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka tukee pienyrittäjyyttä ja innovaatioita Suomessa. Laajan verkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset.

Turvatan palveluksessa on 13 henkilöä. Alkusammuspalveluihin yrityksille ja sammutinhuoltoihin erikoistuneeseen Turvanasi-ketjuun kuuluu yli 30 yrittäjävetoista liikettä ympäri Suomen ja lisäksi kaksi Turvatan omistamaa toimipistettä. Vuonna 2020 Turvata Oy Ab:n liikevaihto oli 5 M€.

Dafo Brand Ab on osa Dafo Groupia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista palo- ja pelastusalan toimijoista. Se työllistää 260 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2020 70 M€. Perheomisteinen Dafo Brand Ab on Ruotsin suurin palokuntien tavarantoimittaja ja se on markkinajohtaja myös kiinteiden sammutusjärjestelmien toimittamisessa.