Dansukker Taloussokeri on nyt 100-prosenttisesti suomalaista

Dansukker Taloussokeri uudistuu. Sen valmistusaineena käytetään toukokuusta lähtien pelkästään suomalaista sokerijuurikasta. Tuote tarjoaa sokerihyllyyn markkinoiden ainoan täysin kotimaisesta raaka-aineesta kotimaisella työllä valmistetun vaihtoehdon.

Suomalaista sokerijuurikasta viljelee noin 800 sopimusviljelijää Länsi- ja Etelä-Suomessa. Juurikkaat kylvetään huhti–toukokuussa, ja sato korjataan yleensä lokakuussa.

Sadonkorjuun jälkeen juurikkaat toimitetaan juurikassokeritehtaalle Säkylään, missä niihin kasvukauden aikana varastoitunut sokeri erotetaan uuttamalla ja kiteytetään. Yhteen kiloon Dansukker Taloussokeria käytetään noin 14 sokerijuurikasta.

Säkylästä sokeri kuljetetaan Suomen Sokeri Oy:n tuotantolaitokselle Kirkkonummelle pakattavaksi Dansukker Taloussokeriksi.

– Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme vihdoin tarjota kuluttajille täysin kotimaisesta juurikassokerista valmistetun tuotteen, suomalaisen Dansukker Taloussokerin. Tuote on hieno osoitus suomalaisen elintarvikkeen arvoketjusta, joka alkaa kotimaan juurikaspellolta ja jalostuu suomalaisella työllä valmiiksi tuotteeksi kotikeittiöihin asti, Suomen Sokerin markkinointijohtaja Matti Kukkola iloitsee.

Monimuotoinen yleissokeri

Dansukker Taloussokeri on yleissokeri, joka soveltuu niin leivontaan, ruuanlaittoon kuin säilöntään. Sokeri makeuttaa ja antaa makua, mutta sillä on monta muutakin tehtävää. Sokeri parantaa leivonnaisten kuohkeutta, sillä pienet sokerikiteet sitovat tehokkaasti ilmaa taikinaa vaahdotettaessa. Sokeri myös auttaa kakkua kohoamaan uunissa sekä antaa leivonnaisille kauniin paistovärin ja herkullisen, vastapaistetun tuoksun.

Ruuanvalmistuksessa hyppysellinen sokeria korostaa esimerkiksi porkkanoiden ja tomaatin luonnollista makua.

Sokeri säilöö marjat ja hedelmät poistamalla niiden sisältämää vettä hilloja pilaavien homeiden ulottuvilta. Lisäksi sokeri auttaa säilyttämään marjojen aidon värin ja maun pidempään. Se myös suojaa marjojen C-vitamiinia estämällä sen hapettumista ja sitomalla C-vitamiinia hajottavia metalli-ioneja.

Dansukker Taloussokeri pakkauskoko: 1 kg

Hinta: Dansukker Taloussokerin hinta keskusliikkeille säilyy ennallaan.

Lisätietoja:
Inari Kettula