Demarinaiset tukevat Sanna Marinia SDP:n puheenjohtajaksi

Tulevana viikonloppuna SDP:n puoluekokouksessa Tampereella Suomen Sosialidemokraattinen puolue valitsee uuden puheenjohtajan. Demarinaiset tukevat Sanna Marinia SDP:n puheenjohtajaksi.

”Ilolla ja luottavaisin mielin voimme antaa tukemme Sanna Marinille. Marin on toiminut pääministerinä esimerkillisesti ja luotsannut Suomea läpi kevään poikkeusajan. Puolueen puheenjohtajana hänen arvonsa ja tavoitteensa ovat samassa linjassa kanssamme,” iloitsee Demarinaisten puheenjohtaja, ministeri Tytti Tuppurainen.

Marin on määrätietoinen ja tulevaisuusorientoitunut poliitikko. Tasa-arvo, yhdenvertaisuus, ihmisoikeudet sekä kestävän kehityksen tavoitteet ovat hänelle sosialidemokratian kulmakiviä.

”Demarinaiset asettuivat liittona tukemaan Marinin valintaa SDP:n pääministerivaalissa viime vuoden joulukuussa, joten puolueen puheenjohtajaksi siirtyminen on tähän luonnollista jatkumoa. Sanna Marinin johdolla me sosialidemokraatit pystymme toteuttamaan inhimillistä, eteenpäin katsovaa politiikkaa, jossa uskalletaan linjata tulevaisuutta aina 2030-luvulle ja siitä eteenpäin,” Tuppurainen päättää.

Demarinaisten hallitus 21.8.2020

Oppivelvollisuuden pidentäminen on yksi aikamme suurimmista tasa-arvoteoista10.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Jokainen vanhempi ja kasvattaja toivoo jälkikasvulleen vain parasta. Haluamme taata lapsellemme mahdollisimman turvallisen tien tasapainoiseen elämään. Yksi keskeisimmistä lasten ja nuorten elämää tasapainottavista ja turvaa tuovista elementeistä on koulu. Koronasta johtuvana etäaikana olemme huomanneet, miten merkittävä asema koulunkäynnillä on nuorten elämässä. Tasa-arvoinen, maksuton koulutus tarjoaa jokaiselle lähtökohdista riippumatta samanarvoisen koulutuksen ja avaimet oman elämän rakentamiseen.