Destia jatkaa Varsinais-Suomen tievalaistuksen palveluntarjoajana

Destia on solminut Varsinais-Suomen tievalaistuksen palvelusopimuksen seuraavaksi viisivuotiskaudeksi (2018-2023). Urakan kilpailutti Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus.

Tievalaistuksen palvelusopimuksen piiriin kuuluu Varsinais-Suomessa tie- ja katuvalokeskukset, valaistuspisteet sekä verkon sähköistykseen käytetyt maakaapelit ja ilmajohdot. Palvelusopimuksen mukaisesti Destia vastaa näiden kunnossapidosta sekä uudisrakentamisesta.

- On hienoa päästä jatkamaan Varsinais-Suomen tievalaistuksen palveluntarjoajana. Tavoitteenamme on solmia pitkäaikaisia palvelusopimuksia valtakunnallisesti valaistuksen kunnossapidosta ely-keskusten sekä kaupunkien kanssa, kertoo työpäällikkö Hannu Takala.

Destia huolehtii ely-keskusten kilpailuttamista tievalaistuksista Etelä-Karjalassa, Varsinais-Suomessa, Kymenlaaksossa, Pohjois-Savossa, Kanta-Hämeessä, Länsi-Uudellamaalla ja Pirkanmaalla sekä Etelä-Savossa.

Lisätietoa: Destia Oy, työpäällikkö Hannu Takala, p. 0400 174 400, hannu.takala(a)destia.fi

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.

Maanteiden talvihoitokausi alkaa lokakuun alussa – Destian kelikeskus seuraa säätä 24/728.9.2018 15:30Tiedote

Illat pimenevät, ilmat kylmenevät ja talvi tekee tuloaan. Maanteiden talvihoitokausi käynnistyy suurimmassa osassa Suomea lokakuun alussa. ELY-keskukset kilpailuttavat Suomen tiestön yli 80 urakka-aluetta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Destia toteuttaa kunnossapidon toimet Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.