Destia jatkaa Varsinais-Suomen tievalaistuksen palveluntarjoajana

Destia on solminut Varsinais-Suomen tievalaistuksen palvelusopimuksen seuraavaksi viisivuotiskaudeksi (2018-2023). Urakan kilpailutti Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus.

Tievalaistuksen palvelusopimuksen piiriin kuuluu Varsinais-Suomessa tie- ja katuvalokeskukset, valaistuspisteet sekä verkon sähköistykseen käytetyt maakaapelit ja ilmajohdot. Palvelusopimuksen mukaisesti Destia vastaa näiden kunnossapidosta sekä uudisrakentamisesta.

- On hienoa päästä jatkamaan Varsinais-Suomen tievalaistuksen palveluntarjoajana. Tavoitteenamme on solmia pitkäaikaisia palvelusopimuksia valtakunnallisesti valaistuksen kunnossapidosta ely-keskusten sekä kaupunkien kanssa, kertoo työpäällikkö Hannu Takala.

Destia huolehtii ely-keskusten kilpailuttamista tievalaistuksista Etelä-Karjalassa, Varsinais-Suomessa, Kymenlaaksossa, Pohjois-Savossa, Kanta-Hämeessä, Länsi-Uudellamaalla ja Pirkanmaalla sekä Etelä-Savossa.

Lisätietoa: Destia Oy, työpäällikkö Hannu Takala, p. 0400 174 400, hannu.takala(a)destia.fi

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Suunnitelma Lounais-Pirkanmaan liikenneturvallisuustilanteen parantamiseksi valmistunut3.5.2018 12:32Tiedote

Lounais-Pirkanmaan muuta maata selvästi heikomman liikenneturvallisuuden parantamiseksi on valmistunut viisaan ja turvallisen liikkumisen suunnitelma. Uusi suunnitelma on laadittu yhteistyössä Punkalaitumen ja Vesilahden kuntien, Sastamalan kaupungin, Pirkanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen, Liikenneturvan ja Sisä-Suomen poliisilaitoksen kanssa. Suunnitelman laadinnasta on vastannut Destia Oy.