Destia jatkaa Varsinais-Suomen tievalaistuksen palveluntarjoajana

Destia on solminut Varsinais-Suomen tievalaistuksen palvelusopimuksen seuraavaksi viisivuotiskaudeksi (2018-2023). Urakan kilpailutti Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus.

Tievalaistuksen palvelusopimuksen piiriin kuuluu Varsinais-Suomessa tie- ja katuvalokeskukset, valaistuspisteet sekä verkon sähköistykseen käytetyt maakaapelit ja ilmajohdot. Palvelusopimuksen mukaisesti Destia vastaa näiden kunnossapidosta sekä uudisrakentamisesta.

- On hienoa päästä jatkamaan Varsinais-Suomen tievalaistuksen palveluntarjoajana. Tavoitteenamme on solmia pitkäaikaisia palvelusopimuksia valtakunnallisesti valaistuksen kunnossapidosta ely-keskusten sekä kaupunkien kanssa, kertoo työpäällikkö Hannu Takala.

Destia huolehtii ely-keskusten kilpailuttamista tievalaistuksista Etelä-Karjalassa, Varsinais-Suomessa, Kymenlaaksossa, Pohjois-Savossa, Kanta-Hämeessä, Länsi-Uudellamaalla ja Pirkanmaalla sekä Etelä-Savossa.

Lisätietoa: Destia Oy, työpäällikkö Hannu Takala, p. 0400 174 400, hannu.takala(a)destia.fi

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Destian tilinpäätöstiedote vuodelta 2017: DESTIAN LIIKETULOS KEHITTYI POSITIIVISESTI7.2.2018 09:00Tiedote

Destian tilinpäätöstiedote vuodelta 2017: DESTIAN LIIKETULOS KEHITTYI POSITIIVISESTI Liikevaihto oli 478,7 miljoonaa euroa (493,2), laskua 2,9 prosenttia. Vertailukelpoinen liikevoitto oli 15,1 miljoonaa euroa (12,5). Tilauskanta vuoden lopussa oli 696,2 miljoonaa euroa (708,0). Sijoitetun pääoman tuotto oli 10,7 prosenttia (11,1) ja omavaraisuusaste 34,5 prosenttia (33,5). Työturvallisuutta mittaava tapaturmataajuus oli 10,5 (5,9). Avainluvut (IFRS), Milj. EUR 10-12 /2017 10-12 /2016 1-12 /2017 1-12 /2016 Liikevaihto 138,8 141,1 478,7 493,2 Liiketulos 4,1 3,9 13,1 14,1 % liikevaihdosta 2,9 2,7 2,7 2,9 Liiketulos, vertailukelpoinen 4,5 2,3 15,1 12,5 % liikevaihdosta 3,3 1,6 3,2 2,5 Katsauskauden tulos 3,3 -1,0 12,6 5,7 % liikevaihdosta 2,4 -0,7 2,6 1,2 Sijoitetun pääoman tuotto, % 10,7 11,1 Tulos/osake EUR 146,60 50,13 Omavaraisuusaste, % 34,5 33,5 Nettovelkaantumisaste, % 28,5 35,3 Henkilöstö keskimäärin 1 572 1 492 Poissaoloon johtaneet työtapaturmat *) 10,5 5,9 Tilauskanta katsauska