Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Helsingin kaupungin edustajat Erkki Nurmi (vas.) ja Jukka Forsman sekä Destian Etelä-Suomen tulosyksikön johtaja Minna Heinonen allekirjoittivat sopimuksen.

Urakkasopimus allekirjoitettiin eilen 21. tammikuuta ja varsinaiset työt kohteessa alkavat 4. maaliskuuta. Ennen töiden alkua on suunnitteluvaihe, jossa suunnitellaan töitä ja urakan viestintää. Urakka valmistuu vuoden 2020 loppuun mennessä.

– Lähdemme innostuneena toteuttamaan yhdessä Helsingin kaupungin kanssa tätä urakkaa. Uusi kaupunkirakentamiskohde on täysin uuden strategiamme mukainen ja meillä Destiassa on laaja-alainen osaaminen, jota hyödynnämme hankkeen toteuttamisessa. Helsingin kaupungin luomat puitteet luovat erinomaiset mahdollisuudet toteuttaa työ kaupungin asettamien vaatimusten mukaisesti, kertoo työpäällikkö Seppo Sirola.

Hämeentien kunnostaminen sujuvoittaa joukkoliikennettä sekä pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden liikkumista Kallion alueella.

Työpäällikkö Seppo Sirola, seppo.sirola(at)destia.fi, 0400 969 173

Helsingin kaupungin havainnekuva.

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova