Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Helsingin kaupungin edustajat Erkki Nurmi (vas.) ja Jukka Forsman sekä Destian Etelä-Suomen tulosyksikön johtaja Minna Heinonen allekirjoittivat sopimuksen.

Urakkasopimus allekirjoitettiin eilen 21. tammikuuta ja varsinaiset työt kohteessa alkavat 4. maaliskuuta. Ennen töiden alkua on suunnitteluvaihe, jossa suunnitellaan töitä ja urakan viestintää. Urakka valmistuu vuoden 2020 loppuun mennessä.

– Lähdemme innostuneena toteuttamaan yhdessä Helsingin kaupungin kanssa tätä urakkaa. Uusi kaupunkirakentamiskohde on täysin uuden strategiamme mukainen ja meillä Destiassa on laaja-alainen osaaminen, jota hyödynnämme hankkeen toteuttamisessa. Helsingin kaupungin luomat puitteet luovat erinomaiset mahdollisuudet toteuttaa työ kaupungin asettamien vaatimusten mukaisesti, kertoo työpäällikkö Seppo Sirola.

Hämeentien kunnostaminen sujuvoittaa joukkoliikennettä sekä pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden liikkumista Kallion alueella.

Työpäällikkö Seppo Sirola, seppo.sirola(at)destia.fi, 0400 969 173

Helsingin kaupungin havainnekuva.

Destia vahvistaa strategista osaamista kahdella avainhenkilönimityksellä6.8.2020 12:00:00 EESTTiedote

Destia nimittää Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi Destia nimittää Pasi Tammivaaran Uusiutuva energia -yksikön johtoon ja Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi Destia on nimittänyt rakennusinsinööri Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi. Miska aloittaa tehtävässään viimeistään 1.11.2020. Miska on kokenut rakennusalan ammattilainen, joka on työskennellyt Fira Oy:n varatoimitusjohtajana sekä eri tehtävissä YIT Oyj:n ja Peab Oy:n palveluksessa. Viimeisimpänä Miska on ollut perustamassa Quantitative Heat Oy:tä, joka kehittää keskisyviin lämpökaivoihin perustuvaa päästötöntä energiakonseptia. Miska tunnetaan asiakaskeskeisestä toimintaotteesta sekä innovatiivisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä. Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän tarjoaa erikoisrakentamisen palveluita, joihin kuuluvat palvelut teollisu