Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Helsingin kaupungin edustajat Erkki Nurmi (vas.) ja Jukka Forsman sekä Destian Etelä-Suomen tulosyksikön johtaja Minna Heinonen allekirjoittivat sopimuksen.

Urakkasopimus allekirjoitettiin eilen 21. tammikuuta ja varsinaiset työt kohteessa alkavat 4. maaliskuuta. Ennen töiden alkua on suunnitteluvaihe, jossa suunnitellaan töitä ja urakan viestintää. Urakka valmistuu vuoden 2020 loppuun mennessä.

– Lähdemme innostuneena toteuttamaan yhdessä Helsingin kaupungin kanssa tätä urakkaa. Uusi kaupunkirakentamiskohde on täysin uuden strategiamme mukainen ja meillä Destiassa on laaja-alainen osaaminen, jota hyödynnämme hankkeen toteuttamisessa. Helsingin kaupungin luomat puitteet luovat erinomaiset mahdollisuudet toteuttaa työ kaupungin asettamien vaatimusten mukaisesti, kertoo työpäällikkö Seppo Sirola.

Hämeentien kunnostaminen sujuvoittaa joukkoliikennettä sekä pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden liikkumista Kallion alueella.

Työpäällikkö Seppo Sirola, seppo.sirola(at)destia.fi, 0400 969 173

Helsingin kaupungin havainnekuva.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.