Destia parantaa kantatie 46:a Päijät-Hämeessä

Destia on voittanut kantatie 46:n parantamisen välillä vt 4 ja Päijät-Hämeen raja. Urakka sijaitsee Heinolan kaupungin alueella, ja se alkaa huhtikuussa 2018.

Urakoitavalla tiellä ajaa runsaasti raskasta liikennettä. Parannettavalla osuudella liikkuu noin 1400–2600 ajoneuvoa vuorokaudessa ja raskaan liikenteen osuus tästä määrästä on noin 12–17 %. Parantamisen myötä liikenne on turvallisempaa myös suuremmalle määrälle raskasta liikennettä.

Urakassa parannetaan tien geometriaa, mikä tarkoittaa sitä, että jyrkimpiä mäkiä tasataan ja jyrkimpiä kaarteita oikaistaan. Kantatien 46 linjausta oikaistaan ja tasausta loivennetaan yhteensä noin 12,5 kilometrin matkalla. Parannukset toteutetaan erillisillä oikaisuilla tai pystygeometrian muutoksilla nykyisen tien päälle. Tien rakennetta parannetaan 6,5 kilometrin matkalla ja tietä levennetään parannettavilla osuuksilla pientareitä leventämällä. Lisäksi Porinjoen vesistösilta korvataan rummulla. Tavoitteena on mahdollistaa 80 km/h -nopeusrajoitus tielle ympäri vuoden.

– Kantatie 46:n parantaminen lisää alueen liikenneturvallisuutta huomattavasti. Suurimmat hyödyt parantamisesta saadaan raskaalle liikenteelle, kun liikenneturvallisuuden lisäksi myös kuljetusten toimitusvarmuus parantuu, kertoo Destian työpäällikkö Asko Markoff.

Parannustöiden takia tielle tulee väliaikaisia liikennejärjestelyjä. Tien parannukseen liittyvien kallion räjäytystöiden takia yleinen liikenne joudutaan ajoittain pysäyttämään ja parannuksen takia alueelle tulee muutamia kiertoteitä.

Koko urakka valmistuu lokakuussa 2019.

Työpäällikkö Asko Markoff, 0400 207 211, asko.markoff(at)destia.fi tai työmaapäällikkö Seppo Rautiainen, 0400 756 152, seppo.rautiainen(at)destia.fi

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00Tiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.