Destia parantaa kantatie 46:a Päijät-Hämeessä

Destia on voittanut kantatie 46:n parantamisen välillä vt 4 ja Päijät-Hämeen raja. Urakka sijaitsee Heinolan kaupungin alueella, ja se alkaa huhtikuussa 2018.

Urakoitavalla tiellä ajaa runsaasti raskasta liikennettä. Parannettavalla osuudella liikkuu noin 1400–2600 ajoneuvoa vuorokaudessa ja raskaan liikenteen osuus tästä määrästä on noin 12–17 %. Parantamisen myötä liikenne on turvallisempaa myös suuremmalle määrälle raskasta liikennettä.

Urakassa parannetaan tien geometriaa, mikä tarkoittaa sitä, että jyrkimpiä mäkiä tasataan ja jyrkimpiä kaarteita oikaistaan. Kantatien 46 linjausta oikaistaan ja tasausta loivennetaan yhteensä noin 12,5 kilometrin matkalla. Parannukset toteutetaan erillisillä oikaisuilla tai pystygeometrian muutoksilla nykyisen tien päälle. Tien rakennetta parannetaan 6,5 kilometrin matkalla ja tietä levennetään parannettavilla osuuksilla pientareitä leventämällä. Lisäksi Porinjoen vesistösilta korvataan rummulla. Tavoitteena on mahdollistaa 80 km/h -nopeusrajoitus tielle ympäri vuoden.

– Kantatie 46:n parantaminen lisää alueen liikenneturvallisuutta huomattavasti. Suurimmat hyödyt parantamisesta saadaan raskaalle liikenteelle, kun liikenneturvallisuuden lisäksi myös kuljetusten toimitusvarmuus parantuu, kertoo Destian työpäällikkö Asko Markoff.

Parannustöiden takia tielle tulee väliaikaisia liikennejärjestelyjä. Tien parannukseen liittyvien kallion räjäytystöiden takia yleinen liikenne joudutaan ajoittain pysäyttämään ja parannuksen takia alueelle tulee muutamia kiertoteitä.

Koko urakka valmistuu lokakuussa 2019.

Työpäällikkö Asko Markoff, 0400 207 211, asko.markoff(at)destia.fi tai työmaapäällikkö Seppo Rautiainen, 0400 756 152, seppo.rautiainen(at)destia.fi

Destian Juha Jalonen jaetulle 2. sijalle Vuoden nuori konsultti -kilpailussa17.4.2018 08:20Tiedote

Destiassa työskentelevä DI Juha Jalonen on menestynyt suunnittelu- ja konsultointialan yritysten toimialajärjestön SKOL ry:n jäsenyritystensä nuorille asiantuntijoille järjestetyssä kilpailussa. Juha Jalonen saavutti korkeatasoisessa kisassa jaetun 2. sijan ja edustaa muiden voittajien kanssa SKOLia ja Destiaa myös SKOLin eurooppalaisen kattojärjestön EFCA:n Young professional of the year -kisassa.