Destia parantaa maantietä 922 Torniossa

Destia on aloittanut työt maantien 922 rakennusurakassa Torniossa.

Hankkeessa parannetaan Kromitien, Thurevikinkadun sekä Koskenrannantien liittymä. Uusi liittymä sujuvoittaa Röyttän tehtaan liikennettä ja parantaa erityisesti kevyen liikenteen turvallisuutta.

Hankkeessa liittymä kanavoidaan rakentamalla maantien molempiin lähestymissuuntiin kääntymiskaistat vasemmalle sekä korotetut saarekkeet. Maantien tasausta nostetaan liittymäalueella ja nykyiset liittymäsarakkeet uusitaan. Kromitielle ja Thurevikinkadulle rakennetaan kevyen liikenteen alikulkukäytävät. Liittymä-alueen liikennevalot sekä valaistus uusitaan, alueelle rakennetaan linja-autopysäkit ja pysäkkiyhteydet sekä melusuojaus maantien länsireunaan.

– On hienoa, että rakentamisen kohteena oleva liittymäalue tulee edistämään jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden sekä Outokummun Tornion tehtaan maantieliikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta, hankkeesta vastaava Destian työpäällikkö Juha Schönberg kertoo.

Hanke valmistuu marraskuun 2018 loppuun mennessä. Tilaajana urakassa on Lapin ELY-keskus.