Destia parantaa valtatie 3:n sujuvuutta ja turvallisuutta kolmivuotisessa projektissa Hämeenkyrössä

Hämeenkyrönväylä-infograafi

Destia ja Väylävirasto ovat allekirjoittaneet valtatie 3 Hämeenkyrönväylän toteutusvaiheen urakkasopimuksen. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja projekti valmistuu loppukesästä 2023. Projektin kustannusarvio on noin 65 miljoonaa euroa.

Valmistuttuaan hanke parantaa merkittävästi valtatie 3:n sujuvuutta ja turvallisuutta. Nelikaistaisuus ja korkeampi nopeusrajoitus (100 km/h) lyhentävät matka-aikaa Helsingin ja Vaasan välillä. Kävelijöiden ja pyöräilijöiden liikenneturvallisuus ja Hämeenkyrön keskustan viihtyisyys paranevat raskaan liikenteen siirtyessä uudelle valtatielle. Hanke avaa Hämeenkyrölle uusia maankäytön mahdollisuuksia vanhan ja uuden valtatien ympäristössä.

Jouni Karjalainen, Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän vt. johtaja, Destia: ”Hämeenkyrön kohdalla valtatiellä 3 liikenteen ennustetaan kasvavan kaksinkertaiseksi vuoteen 2040 mennessä. On siis tärkeää parantaa liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta. Destia toteuttaa hankkeen rakentamisen tietomallipohjaisesti eli tie rakennetaan koneautomaatiota hyödyntämällä. Mallipohjaisen tuotannon työkalujen avulla seuraamme maa- ja kallioleikkausmääriä ja hyödynnämme tietoa massansiirto- ja työnsuunnittelussa sekä työmaan valmiusasteen seurannassa.”

Hankkeessa valtatietä 3 parannetaan Hämeenkyrössä Kyröskosken ja Hanhijärven välillä keskikaiteellisen, noin 10 kilometrin pituisen nelikaistaisen ohikulkutien avulla. Tielle tulee kolme eritasoliittymää sekä 11 uutta siltaa, joista kaksi on Pappilanjoen yli rakennettavia vesistösiltoja. Lisäksi hankkeessa linjataan maantie 276 uudelleen ja rakennetaan muita maanteitä, yksityisteitä ja jalankulun väyliä. Projektiin kuuluu myös uuden riistasillan, riista-aitojen, meluntorjuntarakenteiden, tievalaistuksen ja muuta ympäristön rakentamista.

Lisätietoja tiedotusvälineille:
Johanna Harjula, viestintäpäällikkö
Sähköposti: johanna.harjula@destia.fi

Lisätietoja asiakkaille:
Jukka-Pekka Saikkonen, projektijohtaja
Sähköposti: jukka-pekka.saikkonen@destia.fi

Hämeenkyrönväylä-infograafi

Destia on yksityinen suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. 1 700 destialaisen ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 570 milj. euroa. Destian omistaa Ahlström Capital. www.destia.fi

Destia toimittaa HSL:lle sähköbussien latauspalvelun22.10.2020 10:00:00 EESTTiedote

Destia toimittaa HSL:lle sähköbussien latauspalvelun Destia Oy ja Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä (HSL) ovat solmineet sopimuksen sähköbussien latauspalvelusta. HSL:n arvion mukaan sen tilaamassa liikenteessä tulee olemaan yli 500 sähköbussia vuoteen 2025 mennessä, yli 30 prosenttia koko bussikalustosta. Sopimuksen mukaan Destia tuottaa sähköbussien latausinfran palveluna Helsingin ja Vantaan alueilla. Ville Uusi-Rauva, hankepäällikkö, HSL: ”HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 390 miljoonaa matkaa, joista noin puolet busseilla, joten bussiliikenteen sähköistämisellä on merkittävä rooli kestävän kehityksen tavoitteissamme ja päästöjen vähentämisessä. Valitsimme Destian sähköisen latauspalvelun toimittajaksi lataamispalvelun toteutuksen vahvuuden sekä ratkaisun teknologiavalintojen ja -osaamisen ansiosta.” Timo Räikkönen, kaupunkikehitys ja asiantuntijapalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja, Destia: ”Rakennamme HSL:lle huomisen infraa, jonka avulla se voi tarjo

Destia vahvistaa strategista osaamista kahdella avainhenkilönimityksellä6.8.2020 12:00:00 EESTTiedote

Destia nimittää Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi Destia nimittää Pasi Tammivaaran Uusiutuva energia -yksikön johtoon ja Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi Destia on nimittänyt rakennusinsinööri Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi. Miska aloittaa tehtävässään viimeistään 1.11.2020. Miska on kokenut rakennusalan ammattilainen, joka on työskennellyt Fira Oy:n varatoimitusjohtajana sekä eri tehtävissä YIT Oyj:n ja Peab Oy:n palveluksessa. Viimeisimpänä Miska on ollut perustamassa Quantitative Heat Oy:tä, joka kehittää keskisyviin lämpökaivoihin perustuvaa päästötöntä energiakonseptia. Miska tunnetaan asiakaskeskeisestä toimintaotteesta sekä innovatiivisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä. Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän tarjoaa erikoisrakentamisen palveluita, joihin kuuluvat palvelut teollisu