Destia valittu Kouvolan RRT-terminaalin ensimmäisen vaiheen rakennussuunnittelijaksi

Destia jatkaa töitä Kouvolan Rail Road Terminal (RRT) -hankkeessa. Destia on aikaisemmin laatinut alueelle yleissuunnitelmatasoisen selvityksen ja kaavarungon seuraavien vaiheiden lähtötiedoksi, ja jatkaa nyt ensimmäisen vaiheen suunnittelun parissa.

Kouvolaan tuleva TEN-T verkon Rail Road -terminaali on ensimmäinen eri kuljetusmuotoja yhdistävä intermodaaliterminaali Suomessa tarjoten konttiliikenteelle kilpailukykyisen vaihtoehdon Aasiasta Euroopan raiteille.

– Aloitimme työt RRT-hankkeen parissa jo keväällä 2016, kun Destia valittiin laatimaan alueelle yleissuunnitelmatasoinen selvitys ja kaavarunko näiden seuraavien vaiheiden lähtötiedoksi. Olenkin hyvin iloinen saadessamme jatkaa työtämme tässä Suomen mittakaavassa ainutkertaisessa projektissa, nyt ensimmäisen vaiheen rakennussuunnittelun parissa. Hankkeessa voimme hyödyntää monialaista osaamistamme infrasuunnittelun osalta, ja asiantuntijamme ovat alkaneet jo hommiin – nyt todella luodaan toimivampaa maailmaa, kommentoi projektipäällikkö Sami Laakso Destiasta.

Kohde on Euroopan laajuisen ydinverkon (EU TEN-T) ainoa solmupiste Suomessa. Hankealue sijoittuu Kouvola – Joensuu radan sekä valtateiden 6 ja 15 rajaamalle, osittain jo rakennetulle Kullasvaaran logistiikka-alueelle, jota laajentamalla lisätään alueen kapasiteettia sekä parannetaan alueen toiminnallisuutta.

Lisätietoja: projektipäällikkö Sami Laakso, sami.laakso(at)destia.fi, p. 050 352 7446

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova