Destia voitti kolme maanteiden kunnossapidon alueurakkaa

Destia on voittanut kolme Varsinais-Suomen ELY-keskuksen kilpailuttamaa maanteiden kunnossapidon alueurakkaa: Huittisen, Jämsän ja Pieksämäen. Kilpailutuksessa oli yhteensä neljä urakkaa. Kaikki urakat ovat viisivuotisia ja alkavat lokakuussa 2018. Sopimukset allekirjoitetaan hankinta-alueen ELY-keskuksen kanssa ja ELY-keskukset vastaavat hoitotöiden valvonnasta.

Destia on Suomen johtava liikenneväylien ja -alueiden hoitaja ja kunnossapitäjä. Destialla on tällä hetkellä hallussaan 43 maanteiden kunnossapidon alueurakkaa. Pieksämäen alueurakka voitettiin Destialle muutaman vuoden tauon jälkeen.

– Pieksämäki on alueena tuttu, sillä olemme hoitaneet alueen kunnossapitoa aiemminkin. Jokaisessa urakassa on omat haasteensa. Alamme valmistella urakkaa jo alkuvuonna, jotta pääsemme tositoimiin heti urakan alkaessa, kertoo työpäällikkö Panu-Jussi Ruottinen Pieksämäen alueurakasta.

Kunnossapito vaatii taustatyötä vuoden ympäri

Erityisesti talvikunnossapito pitää sisällään paljon taustatyötä, joka ei näy tienkäyttäjille. Destian ja Ilmatieteen laitoksen yhteinen Kelikeskus on tärkeässä roolissa, kun kunnossapidon toimenpiteitä päätetään. Meteorologit ja teiden talvihoitoon erikoistuneet asiantuntijat työskentelevät yhdessä 24 tuntia vuorokaudessa, ja heidän ennusteidensa mukaan muuttuviin sää- ja keliolosuhteisiin reagoidaan hälyttämällä Destian auraus- ja liukkaudentorjuntatiimit liikkeelle ennakoidusti juuri oikeaan aikaan.

Alueurakoissa Destia vastaa talvikunnossapidon lisäksi ympäri vuoden alueen sorateiden pinnan hoidosta, viher- ja puhtaanapitotöistä, erilaisten varusteiden ja laitteiden, kuten liikennemerkkien kunnossapidosta sekä päällysteiden paikkauksista.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Tutustu kunnossapidon arkeen oheisesta videosta

Lisätietoa: tulosyksikön johtaja Seppo Ylitapio, seppo.ylitapio(at)destia.fi, p. 040 721 4129

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Destia siirtyy rakentamisvaiheeseen Kalasatamasta Pasilaan -hankkeessa19.11.2021 08:32:00 EET | Tiedote

Kalasatamasta Pasilaan -hankkeen allianssit siirtyvät toteutusvaiheeseen 19.11.2021. Destian, Swecon ja WSP:n muodostama Sörkan Spora -allianssi rakentaa noin kolme kilometriä hankkeen 4,5 kilometrin raitiotiestä aina Sompasaaren kärjestä eli Nihdistä Hermannin rantatietä pitkin Haukilahdenkadun pohjoispuolelle asti. Reitin varrella uudistetaan samalla katuja, jalankulun ja pyöräilyn reittejä, viherympäristöä ja kunnallistekniikkaa. Rakennustyöt alkavat Hermannin rantatieltä tammikuussa 2022 ja tavoitteena on aloittaa raitiolinjan 13 liikenne vuonna 2024.

Destia parantaa raideyhteyksiä Oritkarin satamaan Oulussa10.11.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Destia ja Väylävirasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen Oritkarin kolmioraiteen tie-, silta- ja rataurakasta, jossa parannetaan raideliikenteen kulkuyhteyksiä Oritkarin satamaan Oulussa. Lisäksi Destia uusii Latokartanon sillan kolmioraiteen vaatiman tilan vuoksi ja lisää radan ylittävälle, vilkkaasti liikennöidylle Limingantielle kaistoja ja parantaa kaistajärjestelyjä sekä toteuttaa jalankulku- ja pyöräliikenteen väylän, baanan. Marraskuussa 2021 alkavan suunnittele ja toteuta (ST) -projektin kustannusarvio on noin 8 miljoonaa euroa ja sen arvioidaan valmistuvan marraskuussa 2023.

Destia järjestäytyy INFRA ry:hyn24.6.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Destia Oy on päättänyt järjestäytyä työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn, joka on luontevin työnantajajärjestö yksityiselle infra-alan toimijalle. Päätöksen seurauksena Destia Oy:n työnantajaliitto vaihtuu 1.1.2022, jonka seurauksena puolestaan työehtosopimukset tulevat muuttumaan Destia Oy:ssä vuoden 2022 alkupuoliskolla. Destian aikomus ei ole heikentää henkilöstön työsuhteiden ehtoja. Destia tulee jatkossakin huolehtimaan henkilöstölleen hyvät työehdot paikallisella sopimisella. Destia Oy on jo ennestään järjestäytynyt INFRA ry:hyn elinkeinopoliittisissa asioissa. Työmarkkina-asioissa Destia Oy on kuitenkin järjestäytynyt Palvelualojen työnantajat Palta ry:hyn. Siirtyminen myös työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn selkiyttää Destian järjestäytymistä ja antaa Destialle paremmat mahdollisuudet olla mukana kehittämässä rakennusalaa kokonaisvaltaisesti. Tämä muutos antaa Destialle rakennusalalla sen roolin, joka Suomen suurimmalle infra-alan yritykselle kuuluu. INFRA ry on Rakennusteollisuus

Destian lausunto JHL:n työtaisteluilmoitukseen liittyen18.6.2021 15:58:48 EEST | Tiedote

Destia pitää JHL:n ensi viikolle julistamaa työtaistelua laittomana. Destiassa on työrauhavelvoite, koska Destia Oy:llä, Destia Rail Oy:llä ja Oulun Energia Urakointi Oy:llä on voimassa olevat työehtosopimukset niin työntekijöille kuin toimihenkilöillekin. Destia tarkastelee parhaillaan tarkoituksenmukaisinta työmarkkinaedunvalvontaa yhtiön ja sen henkilöstön näkökulmasta. Destia ei tee arviointia kustannusnäkökulmasta vaan siitä, mikä työnantajaliitto on paras vaihtoehto yksityiselle infrarakennusalan toimijalle. Destia ei ole enää valtio-omisteinen yritys. Päätöstä työmarkkinaedunvalvonnasta ei ole vielä tehty. Destian arvojen mukaisesti toimimme asiassa rehdisti ja hyvässä yhteishengessä. Destian aikomuksena ei ole heikentää työsuhteen ehtoja. Destia toimii työvoimavaltaisella alalla ja rakennamme menestyksemme henkilöstön varaan, joten haluamme pitää huolta voittavasta joukkueestamme. Pahoittelemme lakon asiakkaillemme mahdollisesti aiheuttamaa häiriötä. Destia Destia on Suomen suu