Wapice

Digitalisoimalla tehoa paalutustyöhön

Movax Oy on valinnut Wapicen IoT-TICKET® -ratkaisun työkoneidensa etähallinta-alustaksi. Wapice ja Movax ovat yhdessä testanneet ja kehittäneet järjestelmää, jonka avulla konetieto viedään pilveen.

IoT-TICKET on helppokäyttöinen työkalu, eikä sen käyttö vaadi ohjelmointiosaamista. Kuva: Movax

Strateginen yhteistyö mahdollistaa Movaxille digitalisaation hyödyntämisen liiketoiminnassaan entistä paremmin. IoT-TICKET® -alustalla pilvessä olevan datan hyödyntäminen on joustavaa ja nopeaa mahdollistaen jo toteutettujen ratkaisujen helpon jatkokehittämisen vastaamaan tulevaisuuden tarpeita.

IoT-TICKET® on kotimainen alusta, jonka käyttö ei vaadi ohjelmointiosaamista vaan nykyiset ja tulevaisuuden IoT-ratkaisut voidaan toteuttaa Flow-ohjelmoinnilla graafisesti. Ratkaisun avulla niin käyttöliittymän, toiminnallisuuden, kuin raportoinnin ja datan analysoinnin voi toteuttaa ilman ohjelmointikokemusta, jolloin ketteryys säilyy IoT-järjestelmän eri elinkaarivaiheissa.

Strateginen yhteistyö lisää tuottavuutta

Movaxin laatu –ja kehityspäällikkö Ville Tikkanen kertoo, että yhteistyössä Wapicen kanssa kehitettävä informaatioon perustuva palvelukokonaisuus on Movaxille strateginen tuotekehitysprojekti, jossa kehitetyt ratkaisut tuovat lisäarvoa ja rahanarvoisia etuja sekä asiakkaille että Movaxille. Yhdistämällä koneilta kerättävää tietoa muuhun informaatioon, pystymme tehostamaan paalutustyötä ja lisäämään sen tuottavuutta. Erityisen tärkeää Movaxin asiakkaille on se, että paalutuslaitteiden häiriötön toiminta pystytään varmistamaan. Myös tähän tarpeeseen vastataan osana palvelukokonaisuutta työkaluilla, joiden avulla voidaan sekä ennakoida koneen huoltotarpeita että tunnistaa vikaantumiselle altistavia käyttötapoja. Näiden työkalujen avulla myös mahdollisten ongelmatilanteiden ratkaiseminen ja niistä toipuminen nopeutuvat. Movax toimii yli kuudessakymmenessä eri maassa ja kuudella eri mantereella. Palvelukokonaisuus auttaakin Movaxia vastaamaan myös jatkuvasti kasvavaan kysyntään, sillä molempiin suuntiin liikkuvan informaation avulla pystymme tarjoamaan asiantuntemuksemme sekä jälleenmyyjiemme että asiakkaidemme käyttöön, pitkistä välimatkoista huolimatta.

Markus J. Mäkelä Wapice Oy:stä on iloinen yhteistyöstä. Perinteisesti liikkuvien työkoneiden IoT-järjestelmät ovat olleet omia järjestelmiään. IoT-TICKET® -alustalla kuitenkin voidaan liittää erityyppisiä tietoja joustavasti yhteen, eikä tulevaisuuden liiketoimintamahdollisuudet rajoitu asiakkaalla yhteen sovellukseen. Asiakas voi ottaa käyttöön tuotteen eri ominaisuuksia, mukaan lukien kuvankäsittelyn ja tekoälyn halutessaan. Tulevaisuuden liiketoimintamahdollisuudet kasvavat lähes eksponentiaalisesti eri asiakkailla nykyaikaisen digitaaliratkaisun myötä.

Movax Oy, Ville Tikkanen, +358 44 554 3080, ville.tikkanen@movax.fi
Wapice Oy, Markus Mäkelä, +358 10 277 5014, markus.makela@wapice.com

Wapice

Wapice on täyden palvelun ohjelmistoyritys, jonka ratkaisut ovat alan johtavien teollisuusyritysten käytössä ympäri maailmaa. Meidän tehtävämme on toimia asiakkaidemme teknologiapartnerina ja auttaa heitä hyödyntämään digitalisaation tuomia mahdollisuuksista parhaalla mahdollisella tavalla. Olemme toimineet vuodesta 1999 ja työllistämme tällä hetkellä yli 340 ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntijaa. Wapice on ISO 9001:2008 ja ISO9001:14001 sertifioitu ja AAA-luokiteltu yritys. IoT-Ticket on Wapicen Flow-ohjelmointi tekniikkaan perustuva pilvipalvelutuote, tarjoten ainutlaatuisen käytettävyyden ja mukautumisen asiakkaan digitaaliliiketoimintaan. IoT-TICKET® on avainlipputuote.

Movax on erikoistunut edistyksellisillä ohjaus- ja tiedonhallintajärjestelmillä varustettujen kaivinkoneeseen asennettavien pontitus- ja paalutuslaitteiden suunnitteluun, kehittämiseen sekä valmistukseen. Yritys on maailmanlaajuinen markkinajohtaja alallaan ja pitää hallussaan useita teknologiaan liittyviä patentteja. Movaxin innovatiivisten paalutuslaitteiden avulla asiakkaat voivat maksimoida tuottavuutensa ja toimia ympäristöissä, joihin muuten ei ole pääsyä. Movaxon ISO 9001:2015 sertifioitu ja AAA-luokiteltu yritys.

Lue lisää julkaisijalta Wapice