Digitalisoitujen Sijoituspalvelualan tutkintojen uudistaminen jatkuu asiakkaiden toiveita kuunnellen

Aalto University Executive Education (Aalto EE) ja APV Sijoitustutkinnot Oy digitalisoivat Sijoituspalvelualan tutkintojen tenttijärjestelmän vuoden 2018 alkupuolella. Uudistus on kokonaisuudessaan saanut positiivista palautetta, joka näkyi myös asiakaskyselyn tuloksissa.

- Tenttijärjestelmän uudistus vei asiakaskokemuksen aivan uudelle tasolle. Prosessin automatisoiminen on mahdollistanut joustavamman tentin varaamisen ja suorittamisen. Olemme saaneet myös kiitosta intuitiivisesta ja selkeästä käyttöjärjestelmästä. Asiakkaamme ovat lisäksi säästäneet tenttiin kuluvaa työaikaa sekä matkakuluja, kertoo Aalto EE:n avointen ohjelmien johtaja Minna Wickholm.

Sijoitusneuvojan tutkinnon suorittaminen osissa lisää joustavuutta

Vuoden alusta tenttikokemusta parannetaan asiakkaiden toiveesta entisestään, kun laaja Sijoitusneuvojan tutkinto (APV 2) on mahdollista suorittaa osio kerrallaan. Saadakseen todistuksen hyväksytystä tutkinnosta on tenttijän suoritettava viisi osiota hyväksytysti kuuden kuukauden sisällä tutkintoon ilmoittautumisesta.

Tämän vaativissa sijoitusneuvonnan tehtävissä toimiville suunnatun tutkinnon lisäksi valikoimassa on sijoituspalveluyrityksissä, pankeissa ja vakuutusyhtiöissä sijoituspalvelujen asiakaspalvelutehtävissä toimiville henkilöille suunnattu Sijoituspalvelututkinto (APV1).

Sijoituspalvelualan tutkinnot ovat finanssialalla arvostettuja, ja Finanssiala ry:n tunnustamia tutkintoja, joihin Aalto EE ja APV Sijoitustutkinnot Oy ovat järjestäneet tenttejä vuodesta 2000 alkaen.

Sijoituspalvelualan tutkintojen sivut

Minna Wickholm
liiketoimintajohtaja, avoimet ohjelmat
Aalto University Executive Education
minna.wickholm@aaltoee.fi

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa18.11.2019 08:23:17 EETTiedote

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.